ارز دیجیتال

آینده ارزهای دیجیتال

1401/09/22 0

امروزه همه  افراد با ارز دیجیتال آشنا هستند و عده زیادی نیز اقدام به سرمایه گذاری در این حوزه نموده و بخشی از ثروت خود را صرف خرید دارایی های دیجیتال کرده ‌اند. با توجه به رشد روزافزون ارزهای دیجیتال و بازار داغی که ایجاد شده، پیش‌ بینی آینده ارزهای دیجیتال، کار بسیار هیجان‌ انگیز و جذابی به نظر می ‌رسد.

همانطور که می دانید، بیشتر از یک دهه از ظهور اولین ارز دیجیتال در جهان می‌ گذرد و شاهد آن هستیم که  از جایگاه ویژه‌ای در سیستم اقتصاد جهانی برخوردارند. در واقع  روزی که ساتوشی ناکاموتو، خالق بیت کوین آن را ارائه نمود، هیچکس فکرش را نمی ‌کرد که بیت ‌کوین بی‌ ارزش آن روز، امروز به مرز ۶۰ هزار دلار برسد و روند صعودی آن همچنان ادامه داشته باشد.

در این مقاله  قصد داریم، در مورد آینده بازار ارزهای دیجیتال اطلاعاتی کسب کنیم.

آینده ارزهای دیجیتال چگونه خواهد بود؟

اولین و قدرتمندترین ارز دیجیتال جهان، بیت کوین است و پس از آن، تعداد زیادی ارز دیجیتال دیگر در این بازار عرضه شدند که «آلت ‌کوین» نامیده می شوند. برخی از آلت ‌کوین ‌ها رشد چشمگیری داشته و در بین سرمایه ‌گذاران محبوبیت زیادی دارند و پیش ‌بینی می‌ شود که قابلیت رقابت با بیت‌ کوین را داشته باشند.

بنابراین بسیار منطقی به نظر می ‌رسد که افراد به دنبال آینده ارزهای دیجیتالی باشند و بتوانند با اطمینان در آن سرمایه گذاری نمایند. واضح است که تمام چندین هزار آلت ‌کوینی که در بازار رمزارز موجود است، از آینده روشن و درخشانی برخوردار نخواهند بود و احتمال دارد که برخی نیز از رده رقابت ‌ها خارج شوند. بنابراین تنها می‌ توان بر روی تعدادی از آلت ‌کوین‌ های مشهور با اطمینان حساب کرد.

اگر چه که بیت‌ کوین، یکه تاز بازار ارزهای دیجیتال می باشد و در شمار آینده ‌دارترین ارزها محسوب می شود. ولی با توجه به نرخ بالایی که بیت‌ کوین دارد، برخی تمایل دارند تا سرمایه خود را بر روی دیگر آلت‌ کوین‌ ها سرمایه‌ گذاری نمایند.

آینده ارزهای دیجیتال

پیش بینی ایلان ماسک درباره آینده ارزهای دیجیتال:

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و رئیس توییتر، علی‌رغم فروش گسترده اخیر در بازار ارزهای دیجیتال، اظهارات مثبتی را درباره بیت‌ کوین (BTC) و دوج ‌کوین (DOGE) بیان کرده است. در بحبوحه زمستان ارزهای دیجیتال و مشکلات صرافی ورشکسته FTX، ماسک معتقد است که آینده‌ای برای بیت کوین، اتریوم و دوج کوین وجود دارد.

ماسک در پاسخ به یکی از کاربران توییتر مبنی بر اینکه «قیمت بیت کوین تا سال دیگر چقدر خواهد بود، با توجه به اینکه این ارز دیجیتال در حال حاضر در کانال ۱۶ هزار دلار معامله می‌شود» نوشت:

بیت کوین موفق خواهد شد، اما ممکن است زمستان طولانی باشد.

این اظهارنظر ماسک ممکن است یکی از دلایل افزایش اخیر قیمت بیت کوین باشد؛ چراکه بلافاصله پس از توئیت او، قیمت بیت کوین رشد قابل‌توجهی را تجربه کرد.

وی در ادامه افزود:

من فکر می‌کنم احتمالا آینده‌ای برای بیت کوین، اتریوم و دوج کوین وجود دارد. من واقعا نمی‌توانم در این مورد چیزی به دیگران بگویم، اما اگر یکی از این سه رمزارز را در یک کیف پول سرد و خارج از صرافی داشته باشید، حدس من این است که خوب خواهد بود.

بازار دارایی‌های دیجیتالی در سه‌سال اخیر بیشتر مورد توجه سرمایه‌گذاران، تحلیلگران و مقامات قانون‌گذار بوده است؛ زیرا شاهد ورود تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران خصوصی و نهادی به این بازار بوده‌ایم. تاثیر بزرگ تحولات در این بازار بر بازارهای دیگر سبب شده است تا توجه نهادهای دولتی به این بازار جلب شود. این نهادها معتقدند بازار دارایی‌های دیجیتالی باید تحت نظارت قرار گیرد و مقرراتی بر آن اعمال شود؛ زیرا لازم است از دارایی سرمایه‌گذاران در برابر بحران‌ها حفاظت شود. هیچ‌کس درباره پرریسک بودن و بی‌ثباتی بازار ارزهای دیجیتالی شک ندارد. دوازده‌ماه پیش قیمت بیت‌کوین در محدوده ۶۹‌هزار دلار قرار داشت و اکنون زیر ۱۷‌هزار دلار در نوسان است. قیمت دیگر ارزهای دیجیتالی نیز سقوط کرده است. هر بار سقوط طولانی‌مدت در قیمت‌ها رخ می‌دهد، این سوال مطرح می‌شود که آیا این بازار از میان خواهد رفت یا زمستان پایان می‌یابد و بازار بار دیگر رونق پیدا خواهد کرد؟ تحلیلگران خوش‌بین و بدبین استدلال‌های خاص خود را در این زمینه مطرح کرده‌اند.

نیمه اول سال ۲۰۲۲ برای سرمایه‌گذاران بازار خرید و فروش ارز دیجیتال تجربه خوبی نبود. چراکه بیت‌کوین و اتریوم بیش از ۵۰ درصد از بالاترین رکورد خود ATH در اواخر سال ۲۰۲۱ فاصله گرفتند. در حالی که در هفته‌های اخیر جهش‌های کوچکی در قیمت ارز دیجیتال دیده شد، اما به طور کلی به نظر می‌رسد که بازار متوقف شده است. هیچ کس به طور قطعی نمی‌داند بازار به چه سمتی خواهد رفت و آینده ارز دیجیتال چه خواهد بود؛ اما برخی کارشناسان معتقدند که قیمت ارز دیجیتال ممکن است قبل از هر گونه بهبودی پایداری، حتی بیشتر از این نیز کاهش یابد.

بیت‌کوین در سال ۲۰۲۱ چندین سقف قیمتی جدید و بالاتر را ثبت کرد که خریدها و سرمایه‌گذاری‌های نهادی شرکت‌های بزرگ نیز به همین رشد چشمگیر قیمت دامن زدند. قیمت اتریوم، دومین ارز دیجیتال بزرگ بازار، نیز در اواخر سال گذشته به بالاترین حد خود رسید و سپس در ماه ژوئن به زیر ۹۰۰ دلار سقوط کرد که پایین‌ترین سطح از آغاز سال ۲۰۲۱ تا آن زمان بود. یکی از مسائلی که تاثیر چشمگیری بر این جو منفی حاکم بر بازار داشت، ابراز علاقه مقامات دولت ایالات متحده و بایدن به وضع مقررات جدید برای ارزهای دیجیتال بود.

با وجود تمام این روزهای سختی که بازار ارزهای دیجیتال از ابتدای سال ۲۰۲۲ تجربه کرد، علاقه مردم به رمزارزها همچنان کم نشده است. این موضوع نه تنها بین سرمایه‌گذاران، بلکه در فرهنگ عامه نیز موضوعی داغ به شمار می‌آید، از سرمایه‌گذاران قدیمی مانند ایلان ماسک گرفته تا آن فرزند دبیرستانی شما! دیو آبنر  Dave Abner، رئیس توسعه جهانی جمینی Gemini،

صرافی محبوب ارزهای دیجیتال، می‌گوید: «سال ۲۰۲۱ از بسیاری جهات، یک پیشرفت غیرمنتظره و عظیم بود.» او معتقد است که در این سال، «تمرکز و توجه فوق‌العاده‌ای به [صنعت کریپتو] معطوف شده است.»

 

اما این صنعت همچنان در مراحل ابتدایی خود قرار دارد و دائما در حال تکامل است. با توجه به همین موضوع، بهتر می‌توان افت‌های شدیدی که بعد از هر اوج تاریخی اتفاق می‌افتد را درک کرد.

سخن پایانی

آینده ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲ بسیار روشن به نظر می‌آید. با وجود استقبالی که از فناوری بلاک چین شده به نظر می‌رسد ۲۰۲۲ سالی باشد که در آن شاهد تغییرات اساسی باشیم. به‌این‌ترتیب پروژه‌هایی که در سال ۲۰۲۱ ظهور کردند در سال جدید رشد بیشتری خواهند داشت که هرکدام نقش مهمی در بهبود سبک زندگی انسان‌ها دارند.

لینک های مفید
بالا