ارز دیجیتال

ارز دیجیتال نئو NEO چیست؟

1401/11/03 0

در بازار ارزهای دیجیتال اسم رمز ارزهای زیادی به گوش میرسه که بعضی از اون ها ارزش بالایی دارن. بنابراین شناخت و سرمایه گذاری بر روی اون ها می تونه دارایی شما رو افزاش بده و می تونین سود زیادی از اون ها به دست بیارین. احتمالا شما در بحث های داغ بازار ارزهای دیجیتال با دوستاتون یا در شبکه های اجتماعی اسم ارز نئو رو شنیدین و براتون سوال پیش اومده که ارز دیجیتال نئو چیست؟ در ادامه همراه ما باشین تا اطلاعاتی در مورد ارز نئو و اینده neo برای شما ارائه کنیم.

 نئو NEO چیست؟

ارز دیجیتال نئو، با نماد اختصاری NEO، نشان داده می‌شود. توکن این ارز دیجیتال غیرقابل تقسیم است و می‌تواند توکن‌های GAS تولید کند. توکن‌های GAS، یک دارایی جداگانه هستند که می‌توان از آنها برای پرداخت هزینه معاملات استفاده کرد. در واقع توکن‌های GAS، سوخت پلتفرم NEO هستند و می‌توان برای پرداخت کارمزد محاسبات با استفاده از قراردادهای هوشمند در شبکه از توکن GAS، استفاده کرد.

طبق چیزی که در وب‌سایت رسمی این ارز دیجیتال نوشته شده است، نئو یک پروژه بلاک چینی است که توسط یک بنیاد غیرانتفاعی توسعه یافته است. این پروژه از فناوری بلاک چین و هویت دیجیتال برای دیجیتالی سازی دارایی‌ها، مدیریت خودکار دارایی‌ها با استفاده از قراردادهای هوشمند و تحقق «اقتصاد هوشمند» با توزیع جمعی بهره برده است.

در واقع نئو یک پلتفرم و شبکه بزرگ است و واحد ارزی NEO فقط جزئی از این شبکه است.

هدف اصلی نئو این است که شبکه توزیع شده نئو یک اقتصاد هوشمند را ایجاد کند.

نئو توسط شرکت OnChain واقع در شانگهای چین توسعه داده شد. ارز دیجیتال نئو دارای یک پلتفرم متن باز بوده که به وسیله تکنولوژی بلاکچین فعالیت می‌کند. این ارز دیجیتال برای اولین بار توسط Da Hongfei و Erik Zhan سال 2014 در کشور چین ارائه شد؛ البته این ارز دیجیتال در سال 2017 به NEO  تغییر نام پیدا کرد.

 ارز دیجیتال نئو به وسیله قراردادهای هوشمند، مدیریت شده و هدف از ایجاد این ارز دیجیتال نیز، ایجاد یک سیستم اقتصادی هوشمند مبتنی بر یک شبکه توزیع شده است.

تاریخچه ارز دیجیتال نئو

تحقیقاتی که برای شروع این کار باید انجام می شد تقریبا از سال 2014 آغاز شد. این ارز دیجیتال توسط یک شرکت چینی با نام ” On Chain ” که در شانگهای چین واقع است توسعه داده شده می باشد.

سرمایه نئو توسط دو جمع سپاری جمع آوری شد. لازم به ذکر است که در ابتدا نام نئو انت شبرز بود و سپس به نئو تغییر پیدا نمود. همانطور که گفتیم نئو در دو جمع سپاری سرمایه خود را جذب کرد. در جمع سپاری اول که در سال 2015 اتفاق افتاد تقریبا 17.5 میلیون توکن نئو به ارزش 550.000 هزار دلار فروخته شد. این جمع سپاری تقریبا 10 روز به طول انجامید و پس از آن این در آمد حاصل شد.

پس از جمع سپاری دوم و درآمد حاصل سبب شد که جمع سپاری دوم نیز ایجاد شود که در جمع سپاری دوم چیزی حدود 22.5 میلیون توکن نئو فورخته شد که ارز تمام آن ها 4.5 میلیون دلار بود.

نئو چگونه کار می‌کند؟

شبکه Neo از یک الگوریتم اجماع منحصر به فرد گواه اثبات سهام (POS) به نام dBFT استفاده می‌کند. این شبکه از چند نود تایید شده تشکیل شده و متمرکز است؛ این الگوریتم باعث می‌شود که شبکه بتواند حدود ۱۰ هزار تراکنش را در ثانیه پردازش کند.

پلتفرم نئو به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا از نرم افزار آن استفاده کنند و قراردادهای هوشمندی را راه اندازی کنند، که با نام قراردادهای نئو (NeoContracts) شناخته می‌شوند. توسعه دهندگان با استفاده از این اسمارت کانترکت‌ها می‌توانند برنامه‌های غیرمتمرکز (DAPP) بسازند و خدمات و محصولات دنیای واقعی را به دنیای کریپتو وارد کنند.

قراردادهای Neo از دیگر پروتکل‌هایی که قرارداد هوشمند ارائه می‌دهند، تفاوت دارد؛ توسعه دهندگان می‌توانند برنامه‌ها را با استفاده از زبان‌های برنامه نویسی محبوبی مثل +C و جاوا بنویسند و نیازی به یادگیری زبان برنامه نویسی جدید ندارند. به علاوه، قابلیت همکاری NeoContractها در بین زبان‌های برنامه نویسی مختلف، برای توسعه دهندگانی که قصد ساخت Dappها را دارند، بسیار جذاب است.

کاربردهای ارز دیجیتال نئو چیست؟

نئو قصد ایجاد یک اقتصاد هوشمند در سراسر جهان را دارد که در واقع تمام مسائل اقتصادی را پوشش دهد و از سه قسمت اصلی آن، دارایی‌های دیجیتال، هویت دیجیتال و قرارداد هوشمند است.

کاربرد نئو

خرید و فروش ارز دیجیتال نئو چگونه است؟

خرید و فروش ارز دیجیتال نئو از طریق کیف پول ارز دیجیتالی مخصوص به آن انجام می‌گیرد. در واقع در زمینه خرید و فروش ارزها، کیف پول‌های متفاوتی نقش دارند که از توکن‌های NEO پشتیبانی می‌کنند. چند مدل از این کیف‌پول‌های ارز دیجیتالی که برای این ارز دیجیتال محبوب توسعه داده شده‌اند، شامل موارد زیر است:

  • کیف پول Neon Wallet

از بهترین و ساده‌ترین کیف پول‌های نئو محسوب می‌شود. بیشترین تعداد دانلود به این کیف پول اختصاص داده شده است. از قابلیت‌های ویژه این کیف پول این است که کلیدهای خصوصی آن به صورت امن در کامپیوتر ذخیره می‌شود، نیاز به همگام سازی با بلاک چین ندارد، همچنین به شما امکان این داده می‌شود به نسبت دارایی خود، توکن GAS دریافت کنید. شما می‌توانید این کیف پول را روی ویندوز، مک و لینوکس نصب نمایید.

  • کیف پول NEO-GUI

کیف پول رسمی نئو است که البته استفاده از آن بیشتر به توسعه دهندگان پیشنهاد می‌شود. همچنین شما می‌توانید با نگهداری نئو در این کیف پول، نسبت به دارایی که دارید، توکن GAS دریافت کنید. هسته مرکزی نئو تنها برای ویندوز قابل نصب است.

کیف پول Morpheus: این کیف پول تنها مخصوص به نئو نیست و در واقع از چندین ارز دیجیتال دیگر نیز پشتیبانی می‌کند. اما شما با خیال راحت می‌توانید از آن استفاده کنید؛ چون توسط سایت رسمی نئو استفاده از آن تایید شده است. این کیف پول برای ویندوز و لینوکس قابل نصب و اجرا خواهد بود.

  • کیف پول موبایل NEO APP

 این کیف پول نیز مورد تایید نئو است؛ با این تفاوت که تنها بر روی گوشی قابل نصب خواهد بود، تنها کافی است سیستم عامل شما اندروید نسخه ۵ به بالا داشته باشد.

ویژگی های شبکه نئو (NEO)

علاوه بر قابلیت های پروتکل مرکزی، تیم توسعه دهنده Neo در حال اجرای تعدادی پروژه جانبی است که مزایای مختلفی را به اکوسیستم Neo می دهد:

  • NeoX

NeoX اجازه می دهد تا معاملات فراتر از Blockchain اجرا شوند. پروتکل های مشابه شامل قراردادهای هوشمندی هستند که به منظور تأمین منابع مالی در یک Blockchain و دسترسی به وجوه در یک زنجیره جایگزین، ایجاد می شوند.

  • NeoFS

NeoFS اجازه می دهد فایل های بزرگ تقسیم شده و در سراسر شبکه توزیع شوند. کاربران می توانند میزان مطمئن بودن فایلها را مشخص کنند. فایل هایی با قابلیت اطمینان کم می توانند با حداقل هزینه ذخیره و بازیابی شوند. با پرداخت کارمزد بالاتر، داده ها را می توان در گره های قابل اطمینان ذخیره کرد.

  • NeoQS

کامپیوترهای کوانتومی امنیت تکنیک های خاص رمزنگاری را تهدید می کنند. Neo از مکانیزم رمزنگاری مبتنی بر شبکه استفاده می کند که آن را (NeoQS (Safe Quantum Safe می نامد و از لحاظ نظری به حملات رایانه های کوانتومی مقاوم است. به احتمال زیاد، محاسبات کوانتومی در آینده نزدیک سیستم های رمزنگاری را تحت تأثیر قرار می دهد.

کلام پایانی

NEO با افزایش ارزش 12 درصدی پس از جریان بزرگ فروش ارزهای رمزنگاری شده مواجه شد. این نوسانات قوی باعث شد NEO به رقابت با لایت کوین بپردازد و عنوان ششمین ارز دیجیتالی را به لحاظ حجم معاملات بازار بدست آورد. سکه GAS نیز از نوسانات قابل توجهی برخوردار بوده است. هر دو سکه اخیراً در مرکز توجه قرار گرفته اند و توسعه دهندگان در کنفرانس ها راجع به آنها مقالاتی منتشر می نمایند. هر دو آلت کوین دارای یک تیم بازاریابی قوی هستند و احتمال افزایش قیمت آنها در آینده ای نزدیک وجود دارد.

لینک های مفید
بالا