ارز دیجیتال

کارمزد انتقال تتر چگونه است؟

1401/09/26 0

افزایش و گسترش ارزهای دیجیتال، و فراگیر شدن اون در سطح جهان، کاربران زیادی در این بازار معامله می کنن. بازار ارز های دیجیتال بسیار پر نوسان بوده و برای معامله در این  بازار باید ریسک آن را پذیرفت و بعد از آن اقدام به معامله در این بازار کرد.

برای کسب اطلاعات در مورد کارمزد انتقال ارزدیجتال تتر، باید ابتدا با استیبل کوین تترآشنا بشید تا میزان کارمزد انتقال اون رو در شبکه های مختلف بدونین.

کارمزد انتقال تتر چگونه است؟

همانطور که گفته شد این بازار نوسانات زیادی داره، برای حل این مشکل و ثابت ماندن دارایی در پامپ و دامپ های شدید استیبل کوین هایی راه اندازی شدن که از دارایی های دیجیتال در برابر این نوسانات جلوگیری کنن تا باعث ثابت ماندن دارایی بشن و در کل استبیل کوین ها برای مقابله با نوسان ذاتی در قیمت ارز های دیجیتال طراحی شدنیا به عبارت دیگه اگر بخوایم توضیح بدیم ارز های پایدار و یا استیبل کوین ها به نوعی وثیقه میشن، بطوری که مجموع واحد های در گردش داخل شبکه اون ها توسط دارایی واقعی مثل دلار امریکا و یا طلا پشتیبانی میشه یعنی به ازای هر یک تتر در حوزه ارز های دیجیتال 1 دلار در حساب بانکی به عنوان وثیقه قفل میشه.

بر خی از مدافعان و طرفداران استیبل کوین تتر بر این معتقدند که وجود استیبل کوین ها ریسک نرخ تبدیل و ضرر را محدود می کنن که این ویژگی باعت میشه کارایی ارز های دیجیتال برای خرید کالا و خدمات بیشتر بشه. برای مثال افرادی هستن که در حوزه ارز های دیجیتال فعالیتی ندارن ولی از استیبل کوین ها برای مبادلات و انتقالات خود استفاده می کنن تا با کارمزد پایین و مدت زمان سریع مبادلات خودشون رو انجام بدن.

کارمزد تتر چگونه پرداخت می‌شود؟

کارمزد تتر

بسیاری از کاربران در هنگام ارسال تتر از کیف پول‌های خود، با مشکل کمبود موجودی برای پرداخت کارمزد مواجه می‌شوند. این درحالی است که موجودی تتر در کیف پول آنها کم و ناکافی نیست؛ حالا سؤال اینجاست که کارمزد تتر چگونه پرداخت می‌شود؟

همان‌طور که گفتیم، ارز دیجیتال تتر دارای بلاک چین اختصاصی نبوده و به‌صورت توکن، بر روی بلاک چین‌های دیگر فعالیت می‌کند. کارمزد انتقال توکن USDT بر روی هر بلاک چین، متناسب با کارمزدهای متعارف همان شبکه بوده و با استفاده از ارز دیجیتال اصلی (بومی) آن بلاک چین پرداخت می‌شود.

به‌عنوان مثال، کارمزد تتر ERC20، در حال حاضر چیزی بین ۶ تا ۷ دلار و کارمزد متعارف تتر اُمنی نزدیک به ۱۵ دلار است، در حالی که کارمزد تتر TRC20 کمتر از یک سِنت است.

بنابراین برای انتقال هر یک از انواع توکن‌های تتر، باید در کیف پول خود مقداری از ارز بومی آن شبکه را داشته باشید تا کیف پول به‌صورت خودکار، کارمزد انتقال تتر را پرداخت کند. در غیر این صورت، در برخی از کیف پول‌ها (مانند اکسودوس و تراست) تراکنش با خطا مواجه خواهد شد، و در برخی از کیف پول‌های دیگر (مانند اتمیک) تراکنش به شبکه ارسال می‌شود اما تکمیل نخواهد شد.

چگونه تتر را از یک شبکه به شبکه دیگری انتقال دهیم؟

ساده‌ترین راه برای تغییر پروتکل توکن‌های تتر یا اصطلاحاً تغییر شبکه انتقال آن، استفاده از صرافی‌هاست. بسیاری از صرافی‌های خارجی و همچنین برخی از صرافی‌های ایرانی، به‌دلیل برخورداری از حجم بالای نقدینگی، از چندین شبکه برای انتقال ارز تتر پشتیبانی می‌کنند.

به‌عنوان مثال فرض کنید، در کیف پول خود مقداری تتر ERC20 دارید و به‌دلیل کارمزدهای زیاد شبکه اتریوم، تصمیم گرفته‌اید آنها را به تتر TRC20 تبدیل کنید. برای این کار کافی است تترهای خود را یک‌بار به صرافی بایننس (یا هر صرافی معتبر دیگری) انتقال دهید. سپس کیف پول صرافی را باز کرده و وارد قسمت برداشت تتر (Withdraw) شوید. حالا آدرس تتر TRC20 کیف پول خود را وارد کرده و شبکه انتقال

را روی ترون قرار دهید. همان‌طور که در تصویر زیر می‌بینید، کارمزد انتقال تتر در اینجا صفر است. در نهایت بر روی گزینه Submit کلیک کرده و تراکنش را ارسال کنید. در نهایت توکنی که در کیف پول خود دریافت می‌کنید، تتر TRC20 است که از این به بعد، روی شبکه ترون جابه‌جا خواهد شد.

کارمزد انتقال تتر در شبکه‌های مختلف:

USDT-Omni، اولین نوع USDT و در بستر شبکۀ بیت‌کوین ایجاد شد؛ اما به دلیل هزینه‌های بالای انجام تراکنش‌ها در بلاکچین بیت‌ کوین، هزینه‌های انتقال این نوع تتر، نسبتاً بالا است. کارمزد انتقال تتر Omni در زمان‌های مختلف متفاوت است، اما در حال حاضر کارمزد انتقال تتر Omni در صرافی بایننس 12 دلار تتر است و ممکن است این مقدار در آینده بیشتر یا کمتر شود.

کارمزد انتقال تتر در این شبکه نسبتاً زیاد است و برای معاملات خرد اصلاً به‌صرفه نیست.

برای رفع این مشکل و کاهش هزینه‌های انتقال، USDT-ERC20 مبتنی بر اتریوم ایجاد شد. در این شبکه، هزینه‌های انتقال بسیار کاهش و سرعت انتقال بسیار افزایش یافت. این نوع تتر (USDT) در اکثر کیف‌ پول‌ها و صرافی‌های آنلاین قابل استفاده است. البته در زمان نگارش مقاله، کارمزد انتقال تتر ERC-20 نیز نسبتاً بالا و در صرافی بایننس، چیزی حدود 3 تتر است.

USDT-TRON یا همان USDT-TRC20 مبتنی بر بلاکچین ترون و بسیار سریع‌تر است. کارمزد انتقال تتر در این شبکه یا بسیار پایین است یا نیازی به پرداخت کارمزد وجود ندارد. تنها اشکال این نوع تتر این است که توسط تمامی کیف پول‌های ارز دیجیتال پشتیبانی نمی‌شود. در حال حاضر در صرافی بایننس کارمزد انتقال تتر مبتنی بر ترون صفر است.

USDT-EOS هنوز به استفاده عموم در نیامده است.

توجه داشته باشید که آدرس این تترها با یکدیگر متفاوت است و اگر می‌خواهید تترهای خود را به یک کیف پول دیجیتالی انتقال دهید، اول باید بدانید که از کدام‌یک از انواع تتر (USDT) استفاده می‌کنید؛ زیرا هیچ کدام از انواع تتر با هم یکسان نیستند و نمی‌توانید آنها را به آدرس‌های یکدیگر ارسال کنید.

سخن پایانی

نکات مهم دیگری هم درباره انواع تتر وجود دارد. اول: این شمایید که بسته به نیاز و حجم معاملات مدنظر خود باید نوع تتر خود را انتخاب و اقدام به خرید تتر از صرافی‌‌های مختلف کنید.

دوم: قبل از خرید حتماً در مورد کیف پول و پشتیبانی از تتر موردنظر تحقیقات لازم را انجام دهید. انتقال تتر شبکه‌‌های مختلف به کیف پول‌‌هایی که بر روی بلاکچین های دیگر فعال هستند ممکن نیست. ضمن اینکه هر کیف پولی ممکن است از برخی از تترها پشتیبانی نکند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ارز دیجیتال تتر به مقاله ارز دیجیتال تتر و  شبکه های انقال تتر در همین سایت مراجعه بفرمایید.

لینک های مفید
بالا