ارز دیجیتال

تفاوت تتر ERC20 و تتر TRC20 چیست؟

1402/10/11 0

تتر یک رمزارز یا استیبل کوین باارزش ثابت یک دلار است؛ این ارز دیجیتال را با نام اختصاری USDT می‌شناسیم و روی شبکه تتر متولد شده است. تتر به‌منظور آسان کردن فرایند ترید رمزارزها و کاهش هزینه‌های تراکنش در دنیای ارزهای دیجیتال معرفی شد و در حال حاضر از محبوب‌ترین رمزارزها میان فعالان حوزه کریپتوکارنسی است. این محبوبیت سبب شده که بلاک چین‌های مختلف شروع به معرفی تترهای مخصوص به خود کنند. تتر Trc20 و تتر ERC20 دو نوع از این ارزها هستند که در این مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که TRC20 چیست و در مورد تفاوت erc20 و trc20 صحبت کنیم.

تتر ERC20 چیست؟

ERC20 رایج‌ترین توکن بر بستر بلاک چین اتریوم است. این توکن برای توابع پرداختی در این بلاک چین مورد استفاده قرار می‌گیرد و از توکن‌های کاربردی شبکه به شمار می‌رود. همچنین می‌توان از ERC20 برای پرداخت هزینه‌ی کالا و خدمات استفاده کرد. به‌عبارت‌دیگر هنگامی که قصد دارید در شبکه اتریوم، انتقال کوین به آدرس دیگران انجام دهید، یا هنگامی که قصد دارید رمزارزهای خود را از این شبکه به کیف پول خود واریز کنید، می‌توانید از توکن ERC20 استفاده کنید. آدرس انتقال ارز از طریق این توکن با ۰ شروع می‌شود. این توکن تعویض‌پذیر است؛ می‌توان آن ‌را با توکن‌هایی که استاندار مشابه دارند، تعویض کرد. قابل انتقال است؛ می‌توان erc20 را از یک آدرس به آدرس دیگر منتقل کرد. استفاده و انتقال این توکن مستلزم تولید تعداد خاصی از آن است؛ باید میزان مشخصی erc20 تولید شود تا بتوان از آن استفاده کرد یا به آدرس دیگر انتقال داد.

تتر TRC20 چیست؟ 

اما TRC20 چیست؟ به زبان بسیار ساده TRC20 یک استاندارد ایجاد توکن در بلاکچین ترون است. جاستین سان مدیر‌عامل ترون، تبلیغات فراوانی پیرامون این پروژه انجام داد و تلاش کرد کاربران اتریوم را جذب پروژه Trc20 کند. او با شبیه‌سازی استاندارد توکن‌های پروژه به توکن‌های اتریوم و انتخاب نام شبیه به آن‌ها برای توکن‌های بلاکچین خود، سعی کرده طرفداران این بلاکچین را جذب ترون و تتر TRC20 کند. سرعت بالا و کارمزد بسیار پایین (و گاهی صفر)، از ویژگی‌های اصلی TRC20 است. دریافت و برداشت در این پروژه در بلاک چین ترون انجام می‌شود و آدرس دریافت آن با T آغاز می‌شود. این توکن و استاندارد آن با توکن‌های بلاک چین اتریوم هم‌خوانی‌های زیادی دارد و به‌راحتی می‌توان توکن ERC20 را به شبکه ترون با پروتکل TRC20 منتقل کرد.

نتیجه گیری:
اتریوم و ترون دو شبکه‌ پرکاربردی هستند که تتر بر روی آن‌ها عرضه می‌شود. سرعت انتقال در شبکه ترون بیشتر از اتریوم است و می‌توانید در این شبکه تراکنش‌های خودتان را با کارمزد نزدیک به صفر انجام دهید. به صورت کلی ترون برای تراکنش‌های خرد و متعدد مناسب است ولی از اتریوم برای تراکنش‌هایی استفاده می‌شود که حجم و مبلغ نسبتا زیادی دارند و یکباره انجام می‌شوند. شما چطور فکر می‌کنید؟ به نظر شما کدام شبکه برای خرید تتر مناسب‌تر است؟
 

لینک های مفید
بالا