ارز دیجیتال

سبدگردانی ارز دیجیتال چیست؟

1402/03/28 0

ما سعی می کنیم در مقاله سبدگردانی ارز دیجیتال چیست و چگونه انجام می شود؟ اطلاعاتی در مورد سبدگردانی ارز دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای سبدگردانی ارزهای دیجیتال بپردازیم و نحوه انجام سبدگردانی رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین بهترین تصمیم رو برای سبدگردانی ارزهای دیجیتال و مدیریت سرمایه خودتون بگیرین. بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار نوپا و نوظهور هست که به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشته، مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران زیادی قرار گرفته و تونسته به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی با حجم بازار بزرگ تبدیل بشه. به این ترتیب، شما می تونین وارد بازار کریپتوکارنسی ها شده و با خرید و فروش ارزهای دیجیتال سود زیادی به دست بیارین. بازار ارزهای دیجیتال شامل مفاهیم و اصطلاحات زیادی هست که باید با اون ها آشنا بشین تا معامله های خوب و سوددهی رو انجام بدین. سبدگردانی ارز دیجیتال نیز یکی از این مفاهیم هست که به معنی سپردن سرمایه به شخصی به اسم سبدگردان هست که مسئولیت مدیریت سرمایه رو بر عهده می گیره و با انجام معامله ها برای شما سود به ارمغان میاره. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله سبدگردانی ارز دیجیتال چیست و چگونه انجام می شود؟ اطلاعاتی در مورد سبدگردانی ارز دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای سبدگردانی ارزهای دیجیتال بپردازیم و نحوه انجام سبدگردانی رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم.

سبدگردانی ارز دیجیتال چیست؟

فرض کنید شما می‌خواهید با X میلیون تومان وارد بازار رمزارزها شوید. دارایی خودتان را به یک فرد باتجربه و کاربلد می‌سپارید تا در بازار مالی کریپتو با آن سرمایه‌گذاری کند. در واقع با این کار، مسئولیت مدیریت سرمایه شما بر عهده آن فرد است؛ او تصمیم می‌گیرد چه رمزارزهایی را خرید و فروش کند. به این فرد، سبدگردان ارز دیجیتال (crypto portfolio managemer) و به کل این فرایند، سبدگردانی (portfolio management) گفته می‌شود. توجه داشته باشید که سبدگردانی یک سرویس اختصاصی است و معمولاً برای سرمایه‌های کلان انجام می‌شود. برای سرمایه‌گذاری غیرمستقیم با سرمایه کم، می‌توانید از صندوق‌ سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال استفاده کنید که در این مقاله نگاه اجمالی به آن نیز خواهیم داشت. در سبدگردانی ارز دیجیتال، سبدگردان با از استفاده API به اکانت شما در صرافی دسترسی پیدا می‌کند. این دسترسی محدود است و سبدگردان فقط اجازه خرید و فروش دارایی را دارد و قادر به برداشت رمزارز نخواهد بود.

سبدگردان ارز دیجیتال چگونه کار می‌کند؟

مفاهیم پایه‌ای در مورد سبدگردان ارز دیجیتال، درست مانند خرید چند کالا در بازار و عدم تمرکز روی یک محصول است. سبدگردان ارز دیجیتال مجموعه‌ای از ارزهای دیجیتال مختلف است که یک فرد یا مؤسسه مالک آن است تا بتواند سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال خود را مدیریت و نظارت کند. یک سبدگردان ارز دیجیتال معمولی حاوی تعدادی کوین است که به‌صورت استراتژیک بر اساس عواملی از جمله نحوه تمجید آنها از یکدیگر، عملکرد آنها در مبادلات مختلف و تاریخچه قیمت انتخاب می‌شوند. برخی از معامله‌گران «سهام» را در سبدگردان ارز دیجیتال خود قرار می‌دهند. اینها سکه‌هایی هستند که مالکیت مشترک دارند. این می‌تواند برای کاهش ریسک در دوره‌هایی که ارزش یک ارز در حال کاهش است، پذیرش ارزهای دیگر، یا زمانی که یک ارز برای گنجاندن انتخاب شده است، مفید باشد؛ زیرا در دوره قبل از همه ارزهای دیگر عملکرد بهتری داشته است.

نتیجه گیری :
سبدگردانی، فرایندی است که پیچیدگی‌های مختص به خودش را دارد و باید بر پایه اصولی خاص اجرا شود که ریسک از دست دادن سرمایه را کمتر و میزان سود دهی نهایی را بیشتر می‌کند. همان‌طور که گفتیم شخصی که برای سبدگردانی استخدام می‌شود، سبدگردان نام دارد و باید با دانش کافی از تمامی این اصول، پرتفوی متقاضی را نظم داده و مدیریت کند. این کار مزایای خاص خود را دارد که یکی از این مزایا معافیت مالی است.


 

لینک های مفید
بالا