ارز دیجیتال

الگوریتم کافیئن در سئو چیست

1403/02/12 0

ما در این مقاله در مورد الگوریتم کافیئن در سئو بحث خواهیم کرد با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا اطلاعات کامل را در مورد الگوریتم کافیئن به دست اورید. Google Caffeine یک به روز رسانی الگوریتم اصلی بود که تازگی صفحات ارائه شده در نتایج جستجو را بهبود بخشید. این به‌روزرسانی به Google اجازه می‌دهد تا صفحات وب را سریع‌تر فهرست‌بندی کند، و به آن اجازه می‌دهد تا بلافاصله پس از انتشار یا به‌روزرسانی، آنها را در نتایج جستجو نمایش دهد. کافئین به سیستم نمایه سازی وب اطلاق می شود که جایگزین سیستم نمایه سازی وب قدیمی گوگل شده است. برخلاف سیستم قدیمی که چندین هفته برای نمایش محتوای جدید منتشر شده یا به روز شده در نتایج جستجو نیاز داشت، کافئین به طور مداوم به روز می شود. این به Google اجازه داد تا محتوای جدید و به روز شده را در نتایج جستجو سریعتر از قبل نشان دهد. گوگل به‌روزرسانی کافئین را در یک پست وبلاگی که در 9 ژوئن 2010 منتشر شد، اعلام کرد. در پست وبلاگ، گوگل اشاره کرد که کافئین به آن اجازه می‌دهد تا 50 درصد نتایج تازه‌تری در مقایسه با سیستم نمایه‌سازی قدیمی ارائه دهد.

مزایای الگوریتم کافیئن 

ما در این قسمت از مقاله در مورد الگوریتم کافیئن صحبت خواهیم کرد با ما همراه باشید: 

•    نتایج تازه تر

با قابلیت فهرست‌بندی سریع صفحات، Google Caffeine امکان به‌روزرسانی سریع‌تر فهرست جستجو را فراهم کرد.
این بدان معناست که محتوای جدید، مانند مقالات خبری یا پست های وبلاگ، می تواند سریعتر از قبل در نتایج جستجو ظاهر شود.

•    بهره وری بهبود یافته

به‌روزرسانی الگوریتم کافیئن برای ایندکس کردن اینترنت بهتر از سیستم قدیمی گوگل بود. این برای مدیریت رشد عظیم و سریع وب ساخته شده است.
کافئین می تواند محتوای آنلاین در حال گسترش را به طور موثرتری ایندکس کند. این سرعت بهبود یافته به گوگل کمک کرد تا با افزایش سریع حجم اطلاعات در وب سایت ها همگام شود.

•    عملکرد بهتر

کافئین 50 درصد نتایج تازه‌تری نسبت به آخرین فهرست گوگل برای جستجوهای وب ارائه می‌کند و به کاربران جدیدترین نتایج را می‌دهد.

چه کسانی تحت تاثیر این به روز رسانی قرار گرفتند؟

به روز رسانی الگوریتم کافیئن همه وب سایت ها را تحت تأثیر قرار داد، اما نه به روش معمول به روز رسانی های Google. این سایت ها را به دلیل رفتار بد جریمه نمی کند. در عوض، نحوه تعامل گوگل با همه سایت ها را تغییر داد. وب‌سایت‌هایی که به انتشار سریع محتوای جدید معروف بودند، مزایای بالقوه‌ای داشتند. سرعت خزیدن و نمایه سازی بهتر گوگل باعث شد تا محتوای تازه آنها سریعتر در نتایج جستجو نمایش داده شود. این برای سایت‌های خبری، وبلاگ‌ها و سایر سایت‌هایی که مرتباً چیزهای جدید اضافه می‌کردند، واقعاً تأثیرگذار بود. از سوی دیگر، وب‌سایت‌هایی که برای تقویت عامل «تازه» در سیستم قدیمی مورد استفاده قرار می‌گرفتند ممکن است تأثیر منفی غیرمستقیم داشته باشند. این به این دلیل اتفاق افتاد که کافئین فهرست‌بندی سریع را برای همه سایت‌ها در دسترس قرار داد، نه فقط برخی از سایت‌های محتوای تازه مانند قبل. بنابراین آن سایت‌ها اکنون با سایر سایت‌هایی که به سرعت ایندکس می‌شوند در نتایج جستجو رقابت بیشتری دارند. اما حتی با این تغییرات، کافئین سیگنال‌های رتبه‌بندی گوگل یا عواملی را که برای تصمیم‌گیری درباره مرتبط بودن سایت با جستجو استفاده می‌کند، تغییر نداد. آن‌ها همان‌طور ماندند. بنابراین، روش‌های سنتی سئو مانند بهینه‌سازی برای کلمات کلیدی مرتبط، تضمین تجربه کاربری خوب و کسب بک لینک‌های با کیفیت بالا مانند همیشه مهم باقی ماندند.

نتیجه گیری

به‌روزرسانی الگوریتم کافیئن، نحوه فهرست‌بندی وب را برای ارائه نتایج جستجوی تازه‌تر و هم‌زمان‌تر توسط Google به‌شدت بهبود بخشید. ایندکس سازی را از یک فرآیند دسته ای به یک پیوسته تغییر داد. این امر خزیدن و نمایه سازی را بسیار سریعتر، کارآمدتر و قابل گسترش در سراسر وب غول پیکر کرد. کافئین برای به موقع تر، مرتبط تر و جامع تر کردن نتایج جستجوی گوگل کلیدی بود. محتوای جدید یا به روز شده را فعال می کند تا تقریباً بلافاصله پس از انتشار ایندکس شود. این باعث شد که نتایج جستجو به روزتر و برای نیازهای مردم مفید باشد. کافئین راه را برای Google آماده کرد تا محتوا را فوراً در زمان واقعی فهرست کند. این به آن کمک می کند تا با اخبار در حال ظهور و موضوعات محبوب همگام شود. حالا وقتی اتفاقی می‌افتد و محتوای جدید بالا می‌رود، گوگل می‌تواند بلافاصله آن را در عرض چند ثانیه ایندکس کند. این به کاربران جدیدترین اطلاعات موجود را می دهد.

لینک های مفید
بالا