ارز دیجیتال

خط حمایت در تحلیل تکنیکال چیست

1403/02/04 0

یک خط حمایت در تحلیل تکنیکال برای تعیین سطح قیمتی که بعید است یک دارایی از آن عبور کند استفاده می شود. استفاده از خطوط حمایت و مقاومت به سرمایه گذاران این امکان را می دهد که ارزیابی کنند که آیا دارایی نزدیک به بالا یا پایین روند کوتاه مدت آن است. خطوط پشتیبانی را می توان در هر نقطه قیمتی ترسیم کرد که دارایی چندین بار با آن تماس گرفته است، اما برای مدت زمان معینی از آن عبور نکرده است. در موقعیت خرید، یک خط حمایت کمترین قیمتی را که دارایی باید به آن سقوط کند و در موقعیت کوتاه، بالاترین قیمتی را که باید به آن افزایش یابد را نشان می دهد. یک استراتژی اساسی معاملاتی خرید در سطوح حمایت و فروش در سطوح مقاومت است.

خط حمایت در تحلیل تکنیکال چیست

حمایت به سطحی گفته میشود که در آن تقاضا به اندازه کافی هست که مانع از سقوط سهام شود.که هر بار که قیمت به سطح حمایت می رسد، در نفوذ به آن سطح مشکل دارد. منطق این است که با کاهش قیمت و نزدیک شدن به حمایت، خریداران (تقاضا) تمایل بیشتری به خرید پیدا می کنند و فروشندگان (عرضه) تمایل کمتری به فروش دارند. 
مثال برای خط حمایت:  ابتدا فرض می کنیم خریدارانی هستند که سهامی نزدیک به یک منطقه حمایتی خریداری کرده اند. بیایید بگوییم که سطح پشتیبانی60 دلار است. آنها مقداری سهام را با قیمت 60 دلار می خرند و اکنون از آن سطح به 65 دلار افزایش یافته و فاصله می گیرد. خریداران خوشحال هستند و می خواهند سهام بیشتری را با قیمت 60 دلار بخرند، اما نه 65 دلار. آنها تصمیم می گیرند که اگر قیمت به 60 دلار کاهش یابد، بیشتر خرید خواهند کرد. آنها در سطح 60 دلار تقاضا ایجاد می کنند. بیایید گروه دیگری از سرمایه گذاران را در نظر بگیریم. اینها کسانی هستند که متعهد نبودند. آنها به خرید سهام با قیمت 60 دلار فکر می کردند، اما هرگز "ماشه را نکشیدند". الان سهام 65 دلار است و از نخریدن آن پشیمان هستند. کاربران تصمیم می گیرند که اگر دوباره به 60 دلار برسد، همان اشتباه را مرتکب نشوند و این بار سهام را بخرند. این باعث ایجاد تقاضای بالقوه می شود. گروه سوم سهام زیر 60 دلار را خریدند. فرض کنید آنها آن را به قیمت 50 دلار خریدند. وقتی سهام به 60 دلار رسید، آنها سهام خود را فروختند، اما شاهد افزایش آن به 65 دلار بودند. اکنون آنها می خواهند موقعیت های خرید خود را دوباره برقرار کنند و می خواهند آن را با همان قیمتی که آن را فروختند، یعنی 60 دلار، دوباره بخرند. آنها احساسات خود را از فروشنده به خریدار تغییر داده اند. آنها از فروش آن پشیمان هستند و می خواهند این اشتباه را اصلاح کنند. و باعث ایجاد تقاضا میشود.

خط حمایت

1.    خط حمایت و مقاومت چگونه کار می کند؟

از آنجایی که عرضه بر تقاضا غلبه می کند، قیمت شروع به کاهش (روند نزولی) می کند تا زمانی که به پایین ترین نقطه قیمت یعنی سطح حمایت می رسد، جایی که بازار متمرکز می شود. با این حال، زمانی که تقاضا از عرضه پیشی می‌گیرد، قیمت همچنان در حال افزایش است (روند صعودی) تا سطح معینی که عرضه متمرکز می‌شود. در هر دو این سناریوها، معکوس شدن قیمت ها در سطوح حمایت و مقاومت قابل مشاهده است.

2.    هنگام عبور خطوط حمایت و مقاومت چه اتفاقی می افتد؟

همانطور که خط حمایت خط مقاومت را قطع می کند، روند به یک جهت جدید می شکند و مناطق تلاقی را در نمودار قیمت دارایی تشکیل می دهد. بنابراین، پیش‌بینی چنین شکست‌ها یا انحرافات از روند غالب را تسهیل می‌کند. در این مرحله، قیمت می تواند از سطوح حمایت یا مقاومت فراتر رود.
نتیجه گیری
ما در این مقاله در مورد خط حمایت در تحلیل تکنیکال و... برایتان توضیح دادیم. تحلیل تکنیکال یکی از رویکردهای تلاش برای تعیین قیمت آتی اوراق بهادار یا بازار است. برخی از سرمایه گذاران ممکن است از تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال با هم استفاده کنند. آنها از تحلیل بنیادی برای تعیین اینکه چه چیزی بخرند و از تحلیل تکنیکال برای تعیین زمان خرید استفاده می کنند. اگر مطالعه خود را در زمینه تحلیل تکنیکال ادامه دهید، احتمالاً می شنوید که این بیشتر یک هنر است تا یک علم. مانند هر رشته دیگری، برای مهارت داشتن در آن به کار و فداکاری نیاز است.

لینک های مفید
بالا