ارز دیجیتال

بهترین کیف پول تتر

1402/11/09 0

برای نگهداری تتر، مانند سایر ارزهای دیجیتال شما نیاز به یک کیف پول ارز دیجیتال دارید. در حال حاضر تعداد ولت‌هایی که از ارز تتر پشتیبانی می‌کنند بسیار زیاد است. اما تمام آن‌ها برای ذخیره دارایی شما گزینه مناسبی نیستند زیرا یا به اندازه کافی امن نیستند یا از ویژگی‌های یک کیف پول ارز دیجیتال خوب، برخوردار نیستند.با توجه به همین موضوع در این مقاله بهترین کیف پول های تتر را معرفی خواهیم کرد و به بررسی مزایا و معایب هر کدام خواهیم پرداخت. در ادامه با ما همراه باشید.

انواع ولت تتر چیست؟

تتر جزو رمزارزهایی است که توسط اغلب ولت‌ها پشتیبانی می‌شود. بااین‌حال، به‌طورکلی، انواع کیف پول تتر به شرح زیر است:
کیف پول سخت‌افزاری: کیف پول سخت‌افزاری دستگاهی فیزیکی است که به طور خاص برای ذخیره ارزهای دیجیتال طراحی شده است. این نوع کیف پول‌ها اغلب به عنوان ایمن‌ترین راه برای ذخیره ارزهای دیجیتال در نظر گرفته می‌شوند؛ زیرا کلیدهای خصوصی کاربران به صورت آفلاین ذخیره می‌شوند.
کیف پول نرم‌افزاری: کیف پول نرم‌افزاری برنامه‌ای کاربردی است که روی دستگاه شما نصب شده و به شما این امکان را می‌دهد که ارزهای دیجیتال خود را ذخیره و ارسال کنید. کاین کیف پول‌ها معمولاً رایگان هستند و استفاده از آن‌ها آسان است. با این حال، به اندازه کیف پول‌های سخت افزاری ایمن نیستند؛ چرا که کلیدهای خصوصی به صورت آنلاین ذخیره می‌شوند و احتمال سرقت آن‌ها وجود دارد.
کیف پول آنلاین: کیف پول آنلاین سرویس میزبانی شده‌ای است که به شما امکان می‌دهد در فضای وب، ارزهای دیجیتالتان را ذخیره کنید. اغلب این کیف پول‌ها رایگان و ساده هستند و از طریق اینترنت می‌توان به آن‌ها دسترسی داشت؛ ازاین‌رو، امنیت کمتری نسبت به دو کیف پول بالا داشته و تنها در صورت دسترسی به اینترنت می‌توان از آن استفاده کرد.

مهم‌ترین نکات در انتخاب بهترین کیف پول تتر:

هنگام انتخاب کیف پول Tether، اولین نکته تعیین نوع کیف پول از بین انواع کیف پول‌های ارز دیجیتال است که در پاراگراف قبلی معرفی شد. در ادامه چند مورد از ویژگی‌هایی که برای انتخاب بهترین کیف پول تتر، باید مدنظر قرار بگیرد نام می‌بریم:

ایمنی(Safety) کیف پول تتر

در زمان انتخاب کیف پول تتر، ایمنی مهمترین دغدغه است. بنابراین باید از یک کیف پول با امنیت بالا و قابلیت حفاظت از کلیدهای خصوصی استفاده کنید. اگر به دنبال نگهداری کاملا امن تترهای خود هستید، باید از کیف پول‌های سخت‌افزاری استفاده کنید.

ویژگی‌های(Features) کیف پول تتر

ویژگی‌ها شامل عملکرد کلی هر ولت ارز دیجیتال است. کیف پول‌هایی با تعداد رمز ارزهای قابل مبادله بیشتر، نمودارهای زنده و قابلیت‌های استیکینگ و وام‌دهی، اولویت بالاتری برای انتخاب دارند.

هزینه‌ی(Cost) کیف پول تتر

در زمان انتخاب کیف پول، بررسی هزینه‌های آن از اهمیت بالایی برخوردار است. کیف پول‌های سرد با هزینه اولیه خرید تجهیزات همراه است. در مورد کیف پول‌های گرم نیز هرچند که نصب و راه‌اندازی آن‌ها هزینه‌ای ندارد، اما انجام تراکنش‌ها با هزینه همراه است.

سرعت و کارایی

کیف پول با سرعت بالا و کارایی مناسب به شما کمک می‌کند تا تراکنش‌های خود را به سرعت و با کمترین هزینه انجام دهید.

رابط کاربری(Interface)

یک کیف پول با رابط کاربری گرافیکی و قابلیت دسترسی آسان می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای انتخاب از طرف کاربر باشد.

سازگاری

باید مطمئن شوید که کیف پولی که انتخاب می‌کنید با سایر کیف پول‌ها و صرافی‌ها سازگاری دارد.

پلتفرم مورد استفاده‌ی تتر(Omni، ERC20 و TRC20)

یکی از نکات مهم درباره انتخاب کیف پول تتر، پلتفرم است. انواع مختلف توکن Tether وجود دارد که رایج‌ترین آن‌ها USDT-Omni(بر پایه بلاکچین بیت کوین)، USDT-ERC 20(بر پایه بلاکچین اتریوم) و USDT-TRC 20(بر پایه بلاکچین ترون) هستند. هیچکدام از این تترها با هم سازگار نیستند و قابلیت ارسال به آدرس‌های هم را ندارند و در صورت ارسال تتر یک پلتفرم به پلتفرم دیگر، کاربر تمام پول خود را از دست خواهد داد. آدرس کیف پول‌های پلتفرم Omni با عبارت bc1 یا اعداد 1 و 3 شروع می‌شود، آدرس کیف پول تتر در پلتفرم اتریوم با 0X و آدرس تتر ترون نیز با TX آغاز می‌شود.

متن باز (Open-Source) بودن کیف پول تتر

یکی از ویژگی‌های کیف پول‌ها در زمان انتخاب، توجه به متن باز بودن یا نبودن است. کیف پول‌های متن باز کد منبع و فایل‌های نرم‌افزار را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. هرکسی می‌تواند با ویرایش این کدها، کیف پول را برای خود شخصی‌سازی کند. کیف پول‌های متن باز تتر مانند MyEtherWallet شفافیت بیشتری دارند.

نتیجه گیری:
تتر در غالب اوقات بیشترین میزان حجم مبادله در بازار ارزهای دیجیتال را دارد. به همین دلیل انتخاب یک کیف پول تتر مناسب قطعا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در این مقاله تلاش کردیم تا بهترین کیف پول تتر برای ایرانی ها را به فراخور نیاز و تجربه‌ی کاربران ایرانی به شما معرفی کنیم. برای رسیدن به این هدف ابتدا به سراغ کیف پول‌های تتر کاملا مطمئن رفتیم و در ادامه برخی دیگر کیف پول‌هایی که کمی مشکل‌ داشتند را برشمردیم. شما می‌توانید با توجه به نیاز خود و تحقیق بیشتر، یک کیف پول مناسب تتر برای خودتان پیدا کنید.
 

لینک های مفید
بالا