ارز دیجیتال

معرفی سبک های مختلف تحلیل تکنیکال

1402/08/23 0

حتماً می دانید که تحلیل تکنیکال چیست و شاید هم دوره آموزش تحلیل تکنیکال را پشت سر گذاشته باشید و تا حدی با این روش تحلیلی در بازارهای مالی آشنا باشید. امروزه برای بررسی پیش بینی آینده قیمت و معامله گری در بازارهای مالی مختلف از بهترین و قدرتمندترین روش‌ های تحلیلی نمودار قیمت به نام تحلیل تکنیکال استفاده می شود. تحلیل تکنیکال نسبت به اندیکاتورها و روش های تحلیلی دیگر دنیای وسیع تری داشته و سبک های مختلفی دارد. هر کدام از این سبک ها در بازارهای مالی شرایط و قدرت خاص خود را دارند. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا یک سفر فوق العاده عالی را به دنیای تحلیل تکنیکال داشته باشیم که در انتهای سفر با انواع سبک های تحلیل تکنیکال بیشتر آشنا شویم.

تحلیل تکنیکال چیست؟

 تحلیل تکنیکال در واقع علم و دانش بررسی نمودار قیمت بر اساس الگوهای از پیش تعریف شده و استفاده از این الگو ها برای پیش بینی آینده قیمت و در نهایت معامله گری است. مبنای تحلیل تکنیکال، قیمت و حجم معاملات است و تحلیلگران با استفاده از تکنیک ها و ابزارهای موجود در این تحلیل، روند قیمت یک ارز یا سهام را ارزیابی می‌کنند و بر اساس آن معامللات خود را انجام میدهند. در واقع، تحلیل تکنیکال در ارز دیجیتال و فارکس به شما کمک می‌کند که سودهای کلان به دست آورید. تحلیل تکنیکال، سبک‌ های مختلفی دارد و برای اینکه یک تحلیل درست و اصولی داشته باشید باید از سبک های  مختلف استفاده کنید. به علاوه، بهتر است که نقاط ضعف و قوت تمامی سبک‌ ها را بدانید تا بر اساس آن استراتژی شخصی تعیین کنید.

انواع روش های تحلیل تکنیکال

در بازارهای مالی روش‌ های زیادی برای سود کردن وجود دارد. بسیاری از افراد ترید کردن با استفاده از تحلیل تکنیکال را انتخاب می‌کنند؛ اما در همان ابتدا با سبک‌ های بیشمار با اسم‌ های مختلف برخورد می‌کنند. شاید در ابتدای مسیر، افراد شروع به تحقیق و مطالعه در مورد سبک‌ های مختلف نمایند؛ اما معمولا در ابتدای راه دچار مشکل شده و نمی‌دانند چه سبکی برای آن‌ ها مناسب است. در این مقاله روش های تحلیل تکنیکال و نقاط ضعف و قدرت آن‌ ها را بررسی خواهیم کرد.

استفاده از اندیکاتور برای تحلیل تکنیکال

یکی از انواع سبک‌های تحلیل تکنیکال تحلیل بر اساس اندیکاتورها است. اندیکاتورها نقش بسیار حیاتی در تحلیل تکنیکال دارند زیرا استفاده درست از آن‌ ها می‌تواند مانع از انجام معاملات زیان آور شود. علاوه بر این، برخی از اندیکاتورها توانایی تشخیص نقاط برگشتی قیمت در نمودارهای مختلف را دارند. این به شما کمک می‌کند که به موقع از یک معامله سودآور خارج شوید یا یک معامله زیان‌آور را تشخیص دهید. تمامی اندیکاتورها تحلیل درست و اصولی نمی‌ دهند. اندیکاتورها دائماً در حال به روز رسانی هستند و هر روز اندیکاتور های جدیدی پا به عرصه ظهور می گذارند. هرچند، استفاده از تمامی آن ‌ها نتیجه دلخواه را برای شما ندارد. در گذشته تریدر ها از اندیکاتورها برای معاملات خود استفاده می کردند، اما با گذر زمان و پیدایش سبک های بهتر و جدیدتر، روش اندیکاتور به مرور زمان محبوبیت خودش را از دست داد. البته تریدر ها از این روش در کنار روش ‌های دیگر برای معاملات خود استفاده می‌کنند.

تحلیل تکنیکال پرایس اکشن کلاسیک

بسیاری از تحلیل‌ ها و نمودار هایی که در شبکه‌های اجتماعی می‌ بینید با استفاده از سبک پرایس اکشن کلاسیک انجام شده‌اند. پرایس اکشن تقریبا محبوب ‌ترین، معروف ‌ترین و کاربردی ‌ترین روش تحلیل تکنیکال که در میان مردم است. نام پرایس اکشن نیز نشان از آن دارد که در این سبک توجه زیادی به حرکت قیمت می‌شود و اندیکاتورها جای زیادی در آن ندارد. در پرایس اکشن کلاسیک، الگو ها و شکل کندل‌ ها اهمیت بسیار زیادی دارند. الگوهای قیمتی، مانند سر و شانه، وج صعودی و نزولی، کانال ها و … در پرایس اکشن کلاسیک مورد توجه قرار می گیرند.

تحلیل تکنیکال پرایس اکشن مدرن

روش‌ های تحلیلی در پرایس اکشن مدرن نسبت به پرایس اکشن کلاسیک به روز رسانی ‌های زیادی داشته است. تریدر در سبک پرایس اکشن مدرن، رفتار بازیگران اصلی بازار را مدل‌ سازی می‌کند. بازیگران اصلی بازار ارز دیجیتال و فارکس شامل نهنگ‌ های ارز دیجیتال و شرکت‌ های بزرگ فارکس می باشد. در واقع، معامله ‌گر با مدل‌ سازی رفتار و نحوه معاملات این افراد، درصد موفقیت معاملات خود را بالا می ‌برد.در حال حاضر سبک پرایس اکشن مدرن یکی از قدرتمند ترین سبک‌ های تحلیل تکنیکال به حساب می‌آید و می‌تواند معاملات با درصد موفقیت بالایی را برای شما رقم بزند. شما می‌ توانید استراتژی ‌های معاملاتی متنوعی را با استفاده از سبک پرایس اکشن مدرن ایجاد کنید از فرصت‌ های معاملاتی نهایت استفاده را ببرید.

تحلیل تکنیکال پرایس اکشن به روش عرضه و تقاضا

یکی از انواع سبک های تحلیل تکنیکال پرایس اکشن به روش عرضه و تقاضا است. فلسفه این سبک این است که هیچ اتفاقی در بازار نمی افتد، مگر به واسطه عرضه و تقاضا. این موضوع منطقی هم هست؛ در بازارهای سنتی وقتی خریدار و تقاضا برای یک کالا زیاد می‌شود و از آن طرف عرضه کم است، قیمت شروع به بالا رفتن می‌کند و بالعکس. در بازارهای مالی و طبق فلسفه این سبک نیز همه چیز بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود. اگر خریداران بیت کوین بیشتر از فروشندگان ان باشند، قیمت بالا می رود. در این سبک تحلیل گران به دنبال سطوح عرضه و تقاضا هستند. آن‌ ها با استفاده از شکل کندل ها و نوع حرکت قیمت، سطوحی را تعیین می‌کنند که نشان دهنده فروش یا خرید است. در بازگشت قیمت به آن سطوح، امکان واکنش را می‌ دهند و بر اساس آن معامله می‌کنند.

نتیجه گیری
تحلیل تکنیکال سبک های مختلفی دارد و شما می توانید با توجه به استراتژی شخصی خود از این سبک‌ ها استفاده کنید. هر سبک با توجه به شرایط و پیچیدگی های خود، مزایا و معایبی نیز دارد. هرچند، هیچ گاه نمی توانیم به طور مطلق یک سبک را تایید کنیم و بهتر است با ترکیب این سبک ها یک استراتژی شخصی برای خودتان بسازید تا دقت معاملاتی خود را بالا ببرید و سود بیشتری کسب کنید. بسیاری از تریدر های موفق از ترکیب این سبک ‌ها برای ورود به یک معامله استفاده می‌کنند زیرا در بازارهای مالی به هیچ عنوان نباید فقط به یک روش اتکا کرد.


 

لینک های مفید
بالا