ارز دیجیتال

آشنایی با فریم ورک react در طراحی سایت

1402/10/12 0

هر روز فریم‌ورک‌های مخصوص زبان‌های برنامه‌نویسی فرانت‌اند محبوبیت بیشتری پیدا می‌کنند و امروزه به بخش مدرنی از زبان‌های توسعه و برنامه‌نویسی Frontend به‌شمار می‌آیند.اگر از مهندسان برنامه‌نویسی فرانت‌اند و مشغول طراحی سایت هستید در رابطه با محبوب‌ترین فریم‌ورک‌ها جویا پرس‌و‌جو کنید، یکی از انتخاب‌های همیشگی آن‌ها فریم ورک ری‌اکت (React) محسوب می‌شود. این فریم‌ورک به‎ مرور زمان قابلیت‌ها و امکانات خود را برای مهندسان برنامه‌نویسی فرانت‌اند ارائه کرد که همراه این توسعه در امکانات، جای خود را میان فریم‌ورک‌های محبوب برنامه‌نویسی فرانت‌اند باز کرد. همراه ما باشید تا با این فریم‌ورک بیشتر آشنا بشید.

React js چیست ؟

React js یک کتابخانه متن باز جاوا اسکریپت است که برای ساختن برنامه هایی با رابط کاربری خاص برای برنامه های تک صفحه ای مورد استفاده قرار می گیرد. این کتابخانه همچنین برای مدیریت لایه های نمایشی برای برنامه های وب و موبایل استفاده می شود. همچنین کتابخانه React js این اجازه را میدهد تا بتوانید کامپوننت هایی با قابلیت استفاده مجدد نیز طراحی و ایجاد کنید. در ابتدا React js توسط جردن والک که به عنوان یک مهندس نرم افزار در فیس بوک مشغول به کار بود طراحی شد. برای اولین بار React js بر روی خبرنامه فیس بوک در سال ۲۰۱۱ و بر روی Instagram.com در سال ۲۰۱۲ پیاده سازی شد. کتابخانه React js این قابلیت را برای برنامه نویسان می دهد تا برنامه های کاربردی تحت وب طراحی کنند که بدون بارگزاری مجدد صفحه می توان اطلاعات آن را تغییر داد. هدف اصلی کتابخانه React js سریع بودن، قابل توسعه بودن و ساده بود آن است. این کتابخانه فقط بر روی رابط کاربری در برنامه ها کار می کند. React می تواند با نمونه MVC ارتباط برقرار کند. حتی می تواند با دیگر فریم ورک های جاوا اسکریپت یا کتابخانه های آن مانند Angular js در MVC به صورت ترکیبی مورد استفاده قرار بگیرد. این فریم ورک در طراحی رابط کاربری (UI – User Interface) کاربرد دارد و ابزاری برای ساخت اجزاء UI است.React یکی از کتابخانه های بسیار محبوب جاوا اسکریپت است برای پیاده سازی رابط کاربری های نوین و حرفه ای، ری اکت در سال ۲۰۱۱ توسط یکی از کارکنان شرکت فیسبوک با نام جردن واک ساخته شده است. React در ابتدا فقط توسط شرکت فیسبوک برای پیشبرد و توسعه پروژه ها مورد استفاده قرار میگرفت تا اینکه در سال ۲۰۱۳ فیسبوک تصمیم گرفت این کتابخانه را برای عموم منتشر کند. React بر پایه کامپوننت ها (components) کار می کند. بدین صورت که پس از ایجاد تغییر در هر کامپوننت آن را مجددا رندر گرفته و نمایش می دهد. سرعت رندر در ری اکت و عملکرد هر بخش بسیار سریع است و هر بخش به صورت مجزا و مستقل اجرا می شود. توسعه دهندگان با استفاده از React می توانند رابط کاربری های بسیار پیچیده و دارای بخش های مختلف و زیاد را در کمترین زمان و با بهترین حالت ممکن پیاده سازی کنند.

نتیجه گیری:
ما در این مطلب موضوع ری اکت چیست و چه کاربری دارد را به طور کامل مورد بررسی قرار دادیم و شما را با مزایا و ویژگی های React نیز آشنا کردیم. همانطور که خواندید ری اکت یک فریم ورک و کتابخانه متن باز جاوا اسکریپت است که برای اولین بار در سال 2013 توسط جمعی از توسعه دهندگان فیسبوک ارائه شد. React برای طراحی سریع‌تر و آسان‌تر رابط کاربری، اپلیکیشن‌های موبایل و اجزای مختلف صفحات وب مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 

لینک های مفید
بالا