ارز دیجیتال

الگوی های ادامه دهنده در تحلیل تکنیکال چیست

1403/02/22 0

اکنون که ما یک ایده اولیه از ابزارهایی داریم که تحلیل تکنیکال استفاده می کنند، بیایید بفهمیم که چگونه آنها را برای پیش بینی حرکات بازار آتی به کار می برند. الگوها شکل‌های متمایزی هستند که توسط حرکات قیمت سهام در نمودار ایجاد می‌شوند و می‌توان آنها را پایه تحلیل تکنیکال نامید. الگوهای نمودار را می توان به عنوان الگوهای ادامه دهنده و الگوهای معکوس طبقه بندی کرد. هنگامی که یک الگوی نمودار تغییر جهت روند را نشان می دهد، به آن الگوی معکوس می گویند. در فصل بعدی به این موضوع خواهیم پرداخت. یک الگوی ادامه زمانی ظاهر می شود که روند به دنبال یک مکث کوتاه در جهت اصلی خود ادامه یابد. این به معامله گران سطوح ورودی مطلوبی را برای تجارت در جهت روند اصلی فراهم می کند. بیایید به برخی از رایج ترین الگوهای ادامه دهنده و اینکه چگونه می توان از آنها برای بهبود تجارت خود استفاده کرد، نگاهی بیاندازیم.

الگوهای پرچم

الگوهای پرچم الگوهای ادامه دهنده تداوم کوتاه مدتی هستند که پس از یک دوره تثبیت کوتاه منجر به شکست قیمت در جهت روند اصلی می شوند. این الگوی پرچم نامیده می شود زیرا شبیه پرچم روی میله پرچم است. پرچم مرحله تثبیت است. به آن پرچم می گویند زیرا شبیه یک بدنه مستطیلی کوچک است که از سطوح حمایت و مقاومت جزئی تشکیل شده است که با خطوط روند موازی به هم متصل شده اند. در مرحله تثبیت، قیمت در این کانال حرکت می کند. زمانی که قیمت از کانال در جهت روند اصلی خارج شد، یک الگوی پرچم تأیید می‌شود. این الگو می تواند هم صعودی یا هم نزولی باشد و معمولاً بین پنج تا 20 نوار قیمتی پخش می شود. انتظار می رود پرچم در وسط الگو ظاهر شود. از این رو، هدف معمولاً طول میله پرچم از نقطه شکست در خط روند مقاومت (در صورت وجود پرچم صعودی) یا خط روند حمایتی (در صورت وجود پرچم نزولی) است.

پرچم صعودی

در یک پرچم صعودی، قیمت سهام در طول حرکت روند اولیه به شدت افزایش می‌یابد و سپس در کانال حمایت و مقاومت محدود تثبیت می‌شود. هنگامی که قیمت خط روند مقاومت پرچم را در حجم های قوی شکست، انتظار می رود روند صعودی قبلی خود را از سر بگیرد. این نقطه ای است که معامله گر که می خواهد این الگوهای ادامه دهنده را معامله کند وارد سهام می شود. هدف قیمت برای پرچم گاو نر با اندازه گیری طول قطب پرچم و نمایش آن از سطوح شکست محاسبه می شود. به عنوان مثال، اگر سهام از 100 روپیه به 125 روپیه در مرحله میله پرچم افزایش یابد و سپس حدود 120 روپیه به فروش برسد، یک معامله گر می تواند انتظار افزایش 25 روپیه دیگر (اندازه میله پرچم) را داشته باشد. بنابراین، هدف قیمت این موقعیت 145 روپیه (120 روپیه + 25 روپیه) خواهد بود.

پرچم نزولی

در یک پرچم نزولی، روند اصلی نزولی است. از این رو، قیمت قبل از تشکیل پرچم به شدت کاهش یافته است. در اینجا، معامله‌گر منتظر عمل قیمت برای شکستن خط روند حمایتی با حجم‌های قابل‌توجه است تا در سمت کوتاه وارد شود. مشابه پرچم صعودی، هدف مورد انتظار با اندازه گیری طول میله پرچم و نمایش آن از سطوح شکست در خط روند حمایت محاسبه می شود.

نحوه کار الگوی پرچم

قلم ها شبیه به الگوهای مثلثی هستند، اما بر خلاف الگوهای ادامه دهنده مثلثی، مثلث ها متقارن هستند. این بدان معناست که در مرحله تثبیت، سطوح مقاومت همانطور که توسط خط روند مقاومت شیب دار رو به پایین نشان داده می شود کاهش می یابد، در حالی که سطوح حمایت همانطور که از خط روند حمایت شیب دار به سمت بالا مشاهده می شود افزایش می یابد. قبل از مثلث متقارن کوچک، یک روند قوی و نزدیک به عمودی وجود دارد که می تواند صعودی یا نزولی باشد.

نحوه کار پرچم صعودی

پرچم های صعودی الگوهای ادامه ای هستند که در یک روند صعودی قوی شکل می گیرند. ارتفاع روند صعودی قوی را میله پرچم می نامند و به دنبال آن یک دوره تثبیت می گویند. انتظار می رود با خروج قیمت از خط روند مقاومت در حجم های قوی، روند صعودی از سر گرفته شود. مشابه پرچم های گاو نر، هدف قیمت با اندازه گیری طول میله پرچم و نمایش آن از نقطه شکست محاسبه می شود. به عنوان مثال، اگر میله پرچم نشان دهنده افزایش 50 روپیه ای است، 50 روپیه دیگر از نقطه شکست اضافه کنید تا قیمت هدف برای Bullish Pennants را بدست آورید.

نتیجه گیری 

مثلث های نزولی الگوهای ادامه دهنده نزولی هستند که در روند اصلی، قیمت ها کاهشی نزدیک به عمودی داشته اند. مثلث زمانی تشکیل می شود که یک خط روند حمایتی تقریباً مسطح با خط روند مقاومت نزولی همگرا شود. شکست زمانی رخ می دهد که قیمت از خط روند حمایت در حجم های قوی بشکند. درست مانند مثلث صعودی، هدف قیمت با در نظر گرفتن ارتفاع مثلث در ضخیم ترین نقطه آن و اضافه کردن آن به نقطه شکست محاسبه می شود. مثلث های صعودی الگوهای ادامه دار صعودی هستند که در روند اصلی قیمت ها افزایش تقریبا عمودی داشته اند. در طول مرحله تحکیم، سطوح مقاومت یکسان باقی می‌مانند، همانطور که توسط یک خط روند مقاومتی مسطح نشان داده می‌شود، در حالی که حمایت همچنان به سمت بالا حرکت می‌کند، همانطور که از خط روند حمایت صعودی مشاهده می‌شود.با ادامه روند قیمت، انتظار می رود که دو خط روند همگرا شوند و یک مثلث را تشکیل دهند. شکست زمانی اتفاق می افتد که عمل قیمت خط روند مقاومت را بشکند. هدف قیمت با در نظر گرفتن ارتفاع مثلث در ضخیم ترین نقطه و اضافه کردن آن به نقطه شکست محاسبه می شود.
 

لینک های مفید
بالا