ارز دیجیتال

الگوریتم  page layout(صفحه ارایی) در سئو چیست 

1403/02/18 0

ما در این مقاله در مورد الگوریتم page layout در سئو بحث خواهیم کرد. الگوریتم صفحه‌آرایی صفحه بالاتر گوگل یک فاکتور رتبه‌بندی جستجوی گوگل است که گوگل در سال 2012 معرفی کرد. گوگل گفت که تغییر کرده است زیرا می‌خواهد نتایج جستجوی مرتبط‌تری ارائه کند و ارتباط آن را بهبود بخشد. به عبارت دیگر، گوگل می‌خواهد کار بهتری را انجام دهد و آنچه را که به دنبال آن هستید در چند صفحه اول جستجوی Google به شما نشان دهد. الگوریتم‌های گوگل تکامل یافته‌اند، اما حتی امروزه با همه این تغییرات هنوز سردرگمی در مورد اینکه چگونه گوگل تعیین می‌کند چه کسی در بالاترین رتبه برای اکثر پرسش‌ها قرار می‌گیرد، وجود دارد. الگوریتم صفحه‌آرایی برای شناسایی وب‌سایت‌هایی با مقادیر بیش از حد تبلیغات ثابت در بالای صفحه به‌روزرسانی شد. این تبلیغات افراد را مجبور می‌کند تا صفحه را به پایین اسکرول کنند تا اطلاعات را مشاهده کنند. این به‌روزرسانی شامل پنجره‌های بازشو یا تبلیغات همپوشانی نمی‌شود.

چه وب سایت هایی تحت تأثیر الگوریتم صفحه آرایی قرار می گیرند؟

با چهار به‌روزرسانی که این الگوریتم در طول عمر خود داشته است، تصور می‌شود که دستخوش تغییرات عمده شده است، اما تنها کمتر از یک درصد از وب‌سایت‌های دنیا در هر به‌روزرسانی تحت تأثیر این الگوریتم قرار می‌گیرند. گرفته اند. این تغییرات در گوگل فقط بر مدیران وب سایت هایی تأثیر می گذارد که بیش از حد در بالای صفحه تبلیغ می کردند. از جهاتی، این به روز رسانی برای آنها نیز مفید بود، زیرا ذهنیت آنها را در مورد حجم تبلیغات منتشر شده در سایت تغییر داد. مت کیتس با جزئیات بیشتر گفت که این الگوریتم برای وب سایت هایی که سطح تبلیغات آنها نرمال است کار نمی کند. اما سایت هایی را که تبلیغات زیادی در بالای صفحه خود دارند برای بیشتر بارگذاری صفحه جریمه می کند. سایت هایی که یافتن محتوای اصلی صفحه در انبوهی از تبلیغات دشوار است نیز می توانند جریمه شوند. مدیریت حجم تبلیغات برای بسیاری از مدیران وب سایت دشوار است. برای بسیاری از سایت ها، اینها تنها منابع درآمد برای سایت هستند. اما استفاده بیش از حد از تبلیغات عواقبی مانند جریمه نیز دارد. به عنوان مثال یکی از صاحبان انجمن های اینترنتی پس از انتشار اولیه الگوریتم Page Layout با کاهش 40 درصدی ترافیک سایت مواجه شد. عکس زیر توسط صاحب این انجمن ارسال شده است:

بسیاری از کاربران نیز پس از جریمه شدن توسط الگوریتم page layout در اولین نسخه خود، دو سال طول کشید تا از جریمه خارج شوند. حقیقت این است که کاربران علاقه ای به دریافت تعداد زیادی تبلیغات به محض ورود به یک سایت ندارند. آنها انتظار دارند محتوای مرتبط با جستجوی خود را بیابند اما در عوض موارد تبلیغاتی کاملا نامرتبط را می بینند. امروزه بیشتر وب سایت های بزرگ تبلیغات خود را در پایین صفحه قرار می دهند. این تبلیغات در صورتی که تبلیغات را در بالای صفحه قرار دهند محدود به یک یا چند نخواهد بود. این تغییرات به نفع صاحبان سایت، تبلیغ‌کنندگان و بازدیدکنندگان است. 

تاثیر الگوریتم صفحه آرایی

انطباق با الگوریتم‌هایی مانند صفحه‌آرایی خطر قرار گرفتن در چرخه تغییر دائمی طراحی سایت را دارد. در حالی که این الگوریتم ممکن است در ظاهر کمی سفت و سخت به نظر برسد، گوگل اذعان می کند که به تجربه کاربر ارزش زیادی می دهد. حذف تبلیغات از بالای صفحات سایت شما به معنای کاهش درآمد سایت شما نیست. اگر به الگوریتم صفحه‌بندی دقیق‌تر نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که این الگوریتم با برنامه‌ریزی گوگل برای اولویت‌بندی صفحات فهرست موبایل مطابقت دارد. گوگل از طریق این الگوریتم به ما هشدار داده است که باید در نحوه ارائه تبلیغات سایت از جمله برای دستگاه های تلفن همراه تجدید نظر کنیم. با کوچکتر شدن اندازه صفحه، کاربر باید چندین بار اسکرول کند تا به محتوای اصلی صفحه برسد. بدون تبلیغات در بالای صفحه، تجربه کاربری بهتری برای دستگاه های دسکتاپ و موبایل ایجاد می شود. واقعیت این است که الگوریتم صفحه‌بندی گوگل برای کاربران ایجاد شده است، نه مدیران وب‌سایت. این الگوریتم وب سایت ها را انتخابی تر از تبلیغ کنندگان می کرد. درسی که مدیران سایت از این الگوریتم گرفتند، ایجاد تعادل بین سودآوری سایت و رضایت کاربر بود. این الگوریتم چندین سال است که منتشر شده است، اما درس هایی که از آن می آموزیم همچنان ادامه دارد.

نتیجه

جدیدترین به روز رسانی الگوریتم page layout با نام تغییر الگوریتم طرح بندی صفحه بر مجازات وب سایت هایی متمرکز است که محتوای آنها توسط تبلیغات متعدد به زیر صفحه نمایش داده می شود. در حالی که تعداد پیش‌بینی‌شده جستجوهای تحت تأثیر کمتر از 1٪ است، استفاده از به‌روزرسانی الگوریتم به عنوان فرصتی برای یک قدم به عقب و بررسی دوستی و قابلیت استفاده از موتور جستجوی سایت خود، هرگز ایده بدی نیست. با این حال، این فرصتی برای وحشت نیست. این احتمال وجود دارد که سایت شما با استاندارد صفحه آرایی به روز شده مطابقت داشته باشد. اگر اینطور نباشد، برای من سخت خواهد بود که باور کنم این تغییر چیزی جز یک نعمت است. در حالی که تنها یک درصد از وب سایت ها توسط الگوریتم صفحه بندی جریمه شده اند، وب سایت شما همچنان احتمالاً جریمه می شود. بنابراین اگر سایت شما توسط این الگوریتم جریمه شد، باید این کار را به درستی انجام دهیم تا آن را خارج کنیم. ابتدا توجه داشته باشید که میزان پوشش روی صفحه نمایش کاربر به وضوح مانیتور آنها بستگی دارد. به عنوان مثال، نوع نمای بالا در موبایل احتمالا با لپ تاپ متفاوت است.

لینک های مفید
بالا