Google ششمین بهروزرسانی بررسی محصول خود را در 21 فوریه 2023 از الگوریتم های سئو معرفی کرد. بهروزرسانی سیستم بررسی محصول 14 روز طول کشید تا به طور کامل منتشر شود و در 7 مارس به پایان رسید. این بهروزرسانی نحوه رتبهبندی Google و نمایش نظرات کیفیت محصول در صفحات نتایج موتورهای جستجو را به خوبی تنظیم میکند. (SERPs)، بررسی های مفیدتر و قابل اعتمادتری را در مورد کیفیت محصول به کاربران ارائه می دهد. گوگل بهروزرسانی الگوریتم جدیدی را معرفی کرده است که هدف آن نوع خاصی از محتوای آنلاین است. در اینجا به معنای آن برای سازندگان محتوا و مشاغل است. بهروزرسانی الگوریتم بررسی محصول گوگل پیامدهای زیادی برای مقالات، وبلاگهای مروری دارد که به منظور مقایسه یا بررسی آنلاین محصولات هستند. با این حال، خبر خوب این است که با بهروزرسانی جدید، اطلاعاتی در مورد بهترین شیوهها برای نحوه ایجاد این نوع محتوا نیز ارائه میشود. ما تصمیم گرفتهایم آن را در اینجا کمی باز کنیم تا کسبوکارها بدانند چگونه بهترین رشد ترافیک را به دست آورند.
• بررسیهای محصول Google باید با ارائه شواهد پشتیبان دست اول به شکل تصاویر، صدا یا پیوند، تخصص بازبین را نشان دهد.
• اندازه گیری های کمی باید برای نشان دادن عملکرد محصول در دسته های مختلف عملکرد استفاده شود.
• ارزش پیشنهادی منحصر به فرد محصول باید به طور کامل توضیح داده شود.
• کیفیت و اصالت نظرات محصولات Google مهمتر از طول آنها است.
الگوریتم بررسی محصول در درجه اول بازخورد محصول را بر اساس سطح صفحه ارزیابی می کند. اما ممکن است برای وبسایتهایی که حجم قابلتوجهی از محتوای بررسی محصول را ارائه میکنند، ارزیابی کل سایت لازم باشد. با این حال، بهروزرسانی بررسیهای محصول Google تنها به محتوای خود نظرات محدود نمیشود. آخرین بهروزرسانیهای الگوریتم گوگل نیز بر کیفیت کلی و قابل اعتماد بودن وبسایتهای میزبان بررسی تأثیر میگذارد. این بدان معنی است که بررسی محصول در وب سایت هایی با محتوای اصلی، ارزشمند و معتبر به احتمال زیاد رتبه بالاتری در SERP دارد. با این اوصاف، آخرین بهروزرسانیهای الگوریتم گوگل بهطور مستقیم بررسیهای محصولات با کیفیت پایینتر با محتوای نازک را جریمه نمیکنند. از نظر فنی، این فقط به سایتها با بررسیهای دقیقتر پاداش میدهد. اما اگر رتبه شما کاهش یابد زیرا بهروزرسانیهای الگوریتم گوگل به نفع بررسی محصولات رقبای شما است، تأثیر آن تقریباً یک جریمه خواهد بود.
از سال 2021، گوگل بهروزرسانیهای الگوریتم بررسی محصول را در بازههای زمانی کم و بیش شش ماهه اعلام و منتشر کرده است. آخرین مورد در فوریه 2023 اعلام شد. اما بهروزرسانی بررسی محصول چیست و چگونه بر SERP تأثیر میگذارد؟ اولاً، بهروزرسانیهای بررسی محصول Google را نباید با یک بهروزرسانی الگوریتم اصلی اشتباه گرفت، که بر مکانیسم رتبهبندی کل تأثیر میگذارد. در عوض، بهروزرسانی بررسی محصول بهطور خاص صفحات بررسی محصول را که بخشی از یک وبسایت هستند، هدف قرار میدهد. این امر به ویژه در مورد وب سایت های وابسته و فروشگاه های تجارت الکترونیک صادق است. همانطور که دادههای تاریخی نشان میدهد، سایتهایی که پس از هر بهروزرسانی بیشترین تأثیر را داشتهاند، وبسایتهای وابسته نازکی بودند که محتوای بیکیفیت منتشر میکردند که واقعاً شبیه به بررسی نبود. چنین مقالات غیر مفیدی دارای ویژگی های بیشتری از توضیحات محصول هستند که معمولاً از وب سایت تولیدکننده کپی می شوند تا بررسی واقعی محصول - و بنابراین با به روز رسانی های بعدی ارزش آنها کاهش می یابد.
نتیجه گیری
ما در این مقاله در مورد الگوریتم بررسی محصول گوگل بحث کردیم. با در نظر گرفتن همه چیز، نوشتن نظرات شگفت انگیز محصول ممکن است سخت به نظر برسد، اما در واقع بسیار ساده است اگر از چک لیست ما و دستورالعمل های کلی گوگل پیروی کنید. به طور خلاصه، تنها کاری که باید انجام دهید این است که محتوای خود را تا حد امکان معتبر و مفید نگه دارید. به یاد داشته باشید که از دیدگاه یک کاربر واقعی بنویسید و مطمئن شوید که در این زمینه دارای قدرت هستید، که می تواند توسط اثبات اجتماعی پشتیبانی شود. فراموش نکنید که عکسهای محصول اختصاصی تهیه کنید، محصولات قابل مقایسه را پوشش دهید، انتخابهای کلیدی را شرح دهید، و یک جعبه خلاصه با مزایا و معایب و همچنین رتبهبندی محصولات صادقانه را درج کنید. پیروی از مراحل ذکر شده در بالا به شما امکان میدهد تا نظرات محصولی را بنویسید که برای بازدیدکنندگان وبسایت مفید باشد و مطمئن شوید که وبسایت شما از بهروزرسانی بررسیهای محصول بعدی رنج نمیبرد.