ارز دیجیتال

چند نوع سبک تحلیل تکنیکال وجود دارد

1403/02/17 0

تحلیل تکنیکال به این معنی است که شما از الگوهای قیمتی گذشته برای پیش‌بینی قیمت‌های آینده استفاده می‌کنید. مبنای تحلیل تکنیکال قیمت و حجم معاملات است و تحلیل‌گران با استفاده از تکنیک‌ها و ابزارهای موجود در این تحلیل، روند قیمت یک ارز یا سهام را ارزیابی می‌کنند و بر اساس آن معامللات خود انجام می‌دهند. در واقع، تحلیل تکنیکال در ارز دیجیتال و فارکس به شما کمک می‌کند که سودهای کلان به دست آورید. تحلیل تکنیکال، سبک‌های مختلفی دارد و برای اینکه یک تحلیل درست و اصولی داشته باشید، باید از سبک‌های مختلف استفاده کنید. به علاوه، بهتر است که نقاط ضعف و قوت تمامی سبک‌ها را بدانید تا بر اساس آن استراتژی شخصی تعیین کنید.

انواع سبک های تحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال سبک‌های مختلفی دارد و شما می‌توانید با توجه به استراتژی خودتان از سبک‌های مختلف استفاده کنید. 

تحلیل بر اساس اندیکاتورها 

یکی از انواع سبک‌های تحلیل تکنیکال تحلیل بر اساس اندیکاتورهاست. اندیکاتورها نقش بسیار حیاتی در تحلیل تکنیکال دارند زیرا استفاده درست از آن‌ها می‌تواند مانع از انجام معاملات زیان آور شود. علاوه بر این، برخی از اندیکاتورها توانایی تشخیص نقاط برگشتی قیمت (Price reversal points) در نمودارهای مختلف را دارند. این به شما کمک می‌کند که به موقع از یک معامله سودآور خارج شوید یا یک معامله زیان‌آور را تشخیص دهید.
تمامی اندیکاتورها تحلیل درست و اصولی نمی‌دهند. برخی از اندیکاتورهای مهم عبارتند از:
•    میانگین متحرک 
•    اندیکاتور مکدی 
•    اندیکاتور RSI
•    اندیکاتور ایچیموکو 
•    باندهای بولینجر 
اندیکاتورها دائماً در حال به روز رسانی هستند و هر روز اندیکاتورهای جدیدی پا به عرصه ظهور می‌گذارند. هرچند، استفاده از تمامی آن‌ها نتیجه دلخواه را برای شما ندارد. در گذشته تریدرها از اندیکاتورها برای معاملات خود استفاده می‌کردند، اما با گذر زمان و پیدایش سبک‌های بهتر و جدیدتر، روش اندیکاتور به مرور زمان محبوبیت خودش را از دست داد. البته تریدرها از این روش در کنار روش‌های دیگر برای معاملات خود استفاده می‌کنند.

تحلیل تکنیکال پرایس اکشن کلاسیک 

یکی از جذاب‌ترین و ایده‌آل‌ترین سبک‌های تحلیل تکنیکال، پرایس اکشن کلاسیک است. سبک پرایس اکشن کلاسیک این امکان را به شما می‌دهد که رفتار قیمت در لحظه را تجزیه و تحلیل کنید و با استفاده از الگوهای قیمتی مختلف در گذشته، راجع به روند قیمت در آینده تصمیم بگیرید.
الگوهای پرایس اکشن کلاسیک بسیار زیاد است و تنوع زیادی دارد و استفاده از ابزارها و الگوها یکی از بهترین روش‌های پرایس اکشن کلاسیک است. به علاوه، هر یک از این ابزارها و الگوها روش‌های مختلف معامله را در اختیار شما قرار می‌دهد و نباید تنها به یک روش محدود شوید. توجه داشته باشید که حتماً باید دقت و تسلط زیادی برای پیاده‌سازی این الگوها به کار ببرید تا یک تحلیل تکنیکال درست و اصولی را انجام دهید.

سبک پرایس اکشن مدرن 

روش‌های تحلیلی در پرایس اکشن مدرن نسبت به پرایس اکشن کلاسیک به روز رسانی‌های زیادی داشته است. تریدر در سبک پرایس اکشن مدرن، رفتار بازیگران اصلی بازار را مدل‌سازی می‌کند. بازیگران اصلی بازار ارز دیجیتال و فارکس شامل نهنگ‌های ارز دیجیتال و  شرکت‌های بزرگ فارکس است. در واقع، معامله‌گر با مدل‌سازی رفتار و نحوه معاملات این افراد، درصد موفقیت معاملات خود را بالا می‌برد. در حال حاضر سبک پرایس اکشن مدرن یکی از قدرت‌مندترین سبک‌های تحلیل تکنیکال به حساب می‌آید و می‌تواند معاملات با درصد موفقیت بالایی را برای شما رقم بزند. شما می‌توانید استراتژی‌های معاملاتی متنوعی را با استفاده از سبک پرایس اکشن مدرن ایجاد کنید از فرصت‌های معاملاتی نهایت استفاده را ببرید.

سبک عرضه و تقاضا 

همان‌طور که می‌دانید، عامل اصلی نوسان قیمت در بازارهای مالی عرضه  و تقاضا  است و قیمت تمام کالاها، سهام و ارزهای مختلف با توجه به شرایط عرضه و تقاضا تغییر می‌کند. به طور کلی، زمانی که تقاضا برای یک سهم یا ارز ثابت باشد و عرضه آن کالا افزایش پیدا کند، مسلما قیمت کالا روند نزولی را طی می‌کند. هم‌چنین، زمانی که عرضه یک کالا یا ارز دیجیتال ثابت است ولی تقاضا برای آن ارز یا سهام بیشتر می‌شود، قیمت آن کالا روند صعودی به خود می‌گیرد. شما به کمک این روش قدرت خریدار فروشنده را تحلیل می‌کنید و اگر تحلیل درستی داشته باشید، به موقع وارد معامله می‌شوید و در زمان درست معامله را می‌بندید. سبک عرضه و تقاضا، درست مانند پرایس اکشن مدرن، این امکان را به شما می‌دهد که رفتار بازیگران اصلی بازار را تحلیل کنید و پس از بررسی دقیق، تصمیم می‌گیرید که معامله خرید یا معامله فروش باز کنید.

نتیجه گیری

تحلیل تکنیکال سبک‌های مختلفی دارد و شما می‌توانید با توجه به استراتژی شخصی خود از این سبک‌ها استفاده کنید. هر سبک با توجه به شرایط و پیچیدگی‌های خود، مزایا و معایبی نیز دارد. هرچند، هیچ‌گاه نمی‌توانیم به طور مطلق یک سبک را تایید کنیم و بهتر است با ترکیب این سبک‌ها یک استراتژی شخصی برای خودتان بسازید تا دقت معاملاتی خود را بالا ببرید و سود بیشتری کسب کنید. بسیاری از تریدرهای موفق از ترکیب این سبک‌ها برای ورود به یک معامله استفاده می‌کنند زیرا در بازارهای مالی به هیچ عنوان نباید فقط به یک روش اتکا کرد.

لینک های مفید
بالا