ارز دیجیتال

سئو داخلی در مقابل سئو فنی

1403/01/18 0

بهینه‌سازی موتور rch (SEO) یکی از جدایی‌ناپذیرترین بخش‌های هر استراتژی بازاریابی دیجیتال است که می‌تواند به وب‌سایت‌های شما کمک کند تا در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) رتبه بالاتری داشته باشند. همچنین سئو را می‌توان به انواع مختلفی دسته‌بندی کرد و بله، می‌توان گفت دو زیرگروه سئوی داخلی، سئوی داخلی و سئوی فنی هستند.
در اینجا، تمایزات کلیدی بین این دو نوع سئو یعنی سئوی داخلی و سئوی فنی را مورد بحث و بررسی قرار خواهیم داد و نقشه راهی برای درک بهتر زمان و نحوه استفاده را به شما ارائه می کنیم.

سئوی داخلی چیست؟

سئوی داخلی ، عمدتاً در هسته آن، بهینه سازی کامل یک وب سایت به منظور کسب رتبه بهتر در نتایج جستجوی داخلی است.

اهداف اولیه سئوی داخلی

افزایش بازدید داخلی

هدف سئوی داخلی عمدتاً بهبود دید وب سایت در سطح وسیع تری در جست و جوهای جست و جوی جغرافیایی مرتبط با جستجو توسط افراد مختلف است. برای مشاغل با حضور فیزیکی، مانند رستوران ها، سالن ها، و ارائه دهندگان خدمات داخلی ، این می تواند یک تغییر شگفت انگیز بازی باشد. به عنوان مثال، شما یک سالن در نیویورک، لندن یا هر مکان دیگری در جهان راه اندازی می کنید. از آنجایی که شما فقط به یک مکان خدمات می دهید، هدف از بازاریابی آن به تمام دنیا چیست؟ اینجاست که سئوی داخلی وارد عمل می شود. با سئوی داخلی، تلاش‌های بازاریابی خود را بدون اتلاف وقت و منابع در مکان‌های دیگر متمرکز خواهید کرد.
یکی دیگر از بهترین بخش سئوی داخلی این است که شما فقط کلمات کلیدی هدف را بر اساس موقعیت های جغرافیایی انتخاب می کنید، مانند بهترین سالن در نیویورک، بهترین سالن برای موهای مجعد در دنور و غیره. بخش خوب این است که این کلمات کلیدی خاص مکان رقابتی کمتری دارند. این بدان معنی است که آنها سریعتر و بالاتر رتبه بندی می کنند و به شما کمک می کنند تا در مقایسه با رتبه بندی کلمات کلیدی بسیار رقابتی، سریعتر از SERP بالا بروید.

افزایش شهرت و مدیریت آنلاین

این برنامه بر مدیریت و بهبود بررسی های آنلاین تمرکز دارد، از این رو به شما کمک می کند رتبه بالاتری در گوگل کسب کنید.
همانطور که همه ما می دانیم، یک بررسی بد از یک مشتری ناراضی یا یک بررسی جعلی از رقیب شما می تواند به طور قابل توجهی بر شهرت تجاری شما تأثیر بگذارد. یکی از اهداف ضروری یک تحلیلگر سئوی داخلی این است که با تجزیه و تحلیل فعال و گزارش نقدهای جعلی، ضربه نقدهای بد را کاهش دهد. علاوه بر این، شما همچنین می توانید یک سرویس ORM را در بازاریابی محتوا برای مدیریت شهرت برند خود انتخاب کنید.

جذب ترافیک پیاده

سئوی داخلی به معنای واقعی کلمه کسب و کار شما را روی نقشه قرار می دهد. با سرویس‌هایی مانند GMB، افراد می‌توانند آدرس، مکان و ساعات کاری کسب و کار شما را با یک جستجوی ساده در گوگل بیابند. علاوه بر این، می‌توانید سایت‌ها و اطلاعات کسب‌وکار خود را به چندین سایت فهرست کسب‌وکار محبوب، مانند Yelp، Yellow Pages، Bing Places و غیره اضافه کنید تا حضور داخلی خود را قوی‌تر کنید.
همانطور که قبلا ذکر شد، می‌توانید کلمات کلیدی خاصی را هدف قرار دهید تا مطمئن شوید که افراد حتی بدون جستجوی نام شما، کسب‌وکار شما را پیدا می‌کنند. به عنوان مثال، اگر شما یک شرکت بازاریابی دیجیتال را در Bhubaneswar اداره می کنید، مردم می توانند آن را فقط با جستجوی "خدمات بازاریابی دیجیتال در نزدیکی من" پیدا کنند.

سئوی فنی چیست؟

سئوی فنی بخشی از سئوی ارگانیک است که بر اصلاح ساختار داخلی وب سایت شما تمرکز دارد به گونه ای که گوگل بتواند به راحتی صفحات وب را بخزد و فهرست کند. این بخش مهمی از سئو است، زیرا ساختار بد سایت می تواند مانع از تمام تلاش های سئوی شما شود. این به این دلیل است که، صرف نظر از اینکه چقدر برای وب سایت خود تلاش می کنید، اگر گوگل و سایر موتورهای جستجو نتوانند سایت شما و تمام صفحات آن را در وهله اول پیدا کنند، فایده ای نخواهد داشت. با این حال، سئوی فنی بیش از این ارائه می دهد.
در اینجا مزایای سئو فنی برای یک وب سایت آورده شده است:
•    بهینه سازی عملکرد وب سایت: سئوی فنی عمدتاً برای بهبود سرعت، پاسخگویی و عملکرد کلی یک وب سایت خاص کار می کند و آن را بسیار کاربر پسندتر می کند.
•    افزایش تجربه کاربری بهتر: این ویژگی SEO تضمین می کند که یک وب سایت در دسترس، سازگار با موبایل، و ساختاری است که به راحتی برای کاربران امکان پیمایش و مدیریت را آسان می کند.
•    قابلیت خزیدن در موتورهای جستجو: سئوی فنی همچنین بر حصول اطمینان از اینکه موتورهای جستجو می توانند محتوای وب سایت را به روشی بهتر خزیده و فهرست بندی کنند، تمرکز دارد.

چه زمانی از سئوی داخلی و سئوی فنی استفاده کنیم؟

انتخاب بین سئوی داخلی و فنی به ماهیت کسب و کار و اهداف خاص شما بستگی دارد:
زمانی که کسب و کار شما حضور فیزیکی دارد و به مشتریان داخلی متکی است، می توانید از سئوی داخلی استفاده کنید.
زمانی که عملکرد و تجربه کاربری وب سایت شما نیاز به بهبود بیشتری دارد، از سئوی فنی استفاده کنید.
در برخی موارد، ترکیبی از هر دو نوع نیز ممکن است ضروری باشد. به عنوان مثال، در مورد نیازهای سئو برای یک رستوران داخلی، آنها ممکن است از SEO داخلی برای جذب مشتریان نزدیک و SEO فنی بهره مند شوند تا اطمینان حاصل شود که وب سایت آن به سرعت بارگیری می شود و برای پیمایش بسیار آسان تر است.

برخی از مشکلات رایج سئوی داخلی و سئو فنی

برخی از اشتباهات رایج وجود دارد که باید هنگام مدیریت سئوی داخلی و فنی از آنها اجتناب کنید که شامل نادیده گرفتن بررسی آنلاین برای سئوی داخلی و نادیده گرفتن سرعت سایت برای سئوی فنی گاهی اوقات است. برای کاهش همه این مشکلات، مشاغل باید یک استراتژی مدیریت بررسی آنلاین قوی ایجاد کنند و مرتباً عملکرد وب سایت را نظارت کنند.
نتیجه
همچنین درک تفاوت‌های کلیدی بین سئوی داخلی و فنی کار سختی است، زیرا برای یک استراتژی بازاریابی دیجیتالی جامع بسیار مهم است. هر نوع یک هدف منحصر به فرد مناسب را دنبال می کند و اجرای موثر آنها می تواند از بسیاری جهات تأثیر قابل توجهی بر حضور آنلاین و موفقیت کسب و کار شما داشته باشد. همچنین بسیار مهم است که روی هر دو نوع سئو سرمایه گذاری کنید، یا در صورت نیاز، دسترسی دیجیتال خود را به بهترین شکل ممکن به حداکثر برسانید.
 

لینک های مفید
بالا