ارز دیجیتال

تأثیر تایپوگرافی در طراحی وب

1402/09/28 0

تایپوگرافی ۹۰٪ طراحی وب سایت را تشکیل می‌دهد. دلیل اصلی مراجعه افراد به یک وب سایت خواندن متن است (تایپوگرافی در طراحی سایت)، خواه این به معنای یافتن اطلاعات مربوط به شرکت باشد یا خواندن مطالب مورد نظر. کلمات موجود در وب سایت شما اهمیت دارند، بنابراین نحوه ارائه این کلمات باید از اهمیت یکسانی برخوردار باشند. هر وب سایت باید هدف و احساس تجارت را به بازدیدکنندگان خود و در یک دنیای دیجیتال منتقل کند، ساده‌ترین راه برای انجام این کار استفاده از تایپوگرافی است. تایپوگرافی کاملا اختصاصی است و می‌تواند به عنوان یک برند تجاری محسوب شود. بنابراین اهمیت تایپوگرافی در طراحی سایت اینجا مشخص می‌شود که نشان‌دهنده صنعت و تجارت شما است. در ادامه بیشتر با مبحث تایپوگرافی در طراحی سایت آشنا می‌شوید پس همراه ما باشید.

تایپوگرافی چیست؟

تایپوگرافی (typography) به هنر زیبا نوشتن کلمات جهت خوانایی بهتر و ایجاد زیبایی بصری برای نوشته‌ها گفته می‌شود. این کلمه از ترکیب تو واژه تایپ به معنی نوشتن و گراف به معنی نمایش تصویری تشکیل شده است به معنی ایجاد نوشته‌هایی با جلوه‌های بصری زیبا است. تایپوگرافی شاید مفهمومی جدید و ناآشنا به نظر برسد اما باید گفت که از زمانی که نوشتن رواج پیدا کرد، تایپوگرافی نیز در کنار آن اجرا شد. کاربرد تایپوگرافی امروزه بسیار گسترده است؛ از نوشته‌های روی بنر‌های خیابانی گرفته تا کتاب‌ها و مجلات. حتی نوشته‌های وب‌سایت نیز نیاز به رعایت اصول تایپوگرافی دارند تا در نهایت یک وب‌سایت زیبا و خوانا داشته باشیم که چشم خواننده را هنگام مطالعه خسته نکند و کاربر مشتاق به ادامه مطالعه شود.

تایپوگرافی در طراحی سایت

نکات مهم تایپوگرافی در طراحی سایت:

واژه ها، عبارات و جملات معنی دارند، اما هر شخصیت می تواند احساسات داشته باشد. به غیر از پاسخگو بودن، شما همچنین باید به تایپوگرافی طراحی سایت خود را به مخاطبان خود ارائه دهید. طراحی کامل حساس نخواهد بود اگر مخاطبان شما درک نمی کنند یا به محتوای شما جذب نمی شوند. در تایپوگرافی طراحی سایت چهار عنصر اساسی وجود دارد تایپ کنید رنگ بافت تصویر همه این ها تاثیر زیادی بر نتیجه نهایی تایپوگرافی شما خواهند داشت، اما این نوع بیان عظمت پیام شما را در طراحی سایت افزایش خواهد داد. عوامل موثر در ایجاد تایپوگرافی طراحی سایت انتخاب بهترین فونت مرتبط با موضوع در طراحی سایت اکثر طراحی سایت ها در حال حاضر از همان تایپ فاکتور استفاده می کنند. بله، شما آن را درست حدس زدید. من درباره و صحبت می کنم. با این حال، اگر شما بتوانید با استفاده از پیام خود خطوط را بچرخانید، بسیار حس می شود. به عنوان مثال، صفحات طراحی سایت شما در مورد یک کتاب کودکان صحبت می کنند، اگر شما در متن هدر خود چیزی از قبیل یا استفاده کنید من پیشنهاد نمیکنم که این کار را تمام وقت انجام دهم، اما لازم است که تایپوگرافی با مخاطب هدف شما هماهنگ باشد و متن روشن و قابل خواندن در طراحی سایت باشد.

نتیجه گیری:
توی این درس یاد گرفتیم که تایپوگرافی چیه، چی باعث میشه که فونت ها با هم تفاوت داشته باشن و یه سری نکات کلی درباره ی تایپوگرافی و این که چه‌طور از فونت ها و متن ها در وب استفاده کنیم یاد گرفتیم. همه ی کارهایی که توی تایپوگرافی انجام می دیم یه هدف داره و اون هدف اینه که نوشته‌هامون راحت تر خونده بشن. توی درس بعدی با رنگ ها و کاربردشون توی وب آشنا می شیم و یاد می‌گیریم که چه‌طور استفاده از رنگ های مختلف می تونه احساس متفاوتی رو در بیننده ی سایت ایجاد کنه.
 

لینک های مفید
بالا