ارز دیجیتال

مزایا و معایب پرایس اکشن مدرن در تحلیل تکنیکال چیست

1403/02/31 0

ما در این مقاله در مورد پرایس اکشن در تحلیل تکنیکال و مزایا، معایب و .... بحث خواهیم کرد. در سبک پرایس اکشن مدرن معامله گر با توجه به رفتار و نحوه انجام معاملات بازیگران اصلی در بازار فارکس، شرکت های بزرگ و حقوقی ها در معاملات بازار بورس و نهنگ ارز دیجیتال در نوسانات قیمت ارزدیجیتال به عنوان بازیگر اصلی شناخته میشوند. در روش پرایس اکشن تریدر اختیار کامل دارد با تحلیل قیمت ها از طریق الگو گرفتن از بازیگران اصلی در بازار تصمیم میگیرد که در کدام معامله شرکت کند و از کدام معامله صرف نظر کند. در حال حاضر سبک پرایس اکشن مدرن از قدرتمندترین ها در تحلیل تکنیکال است.

سبک های مختلف پرایس اکشن 

پرایس اکشن کلاسیک

این سبک را می‌توان شکل‌گیری تحلیل پرایس اکشن دانست. در سبک کلاسیک، افراد با استفاده از مواردی مانند الگوهای شمعی، خطوط حمایت و مقاومت، روند، شکست‌ها و بازگشت‌ها و … نقطه ورود یا خروج خود را مشخص می‌کنند.

اسمارت مانی 

اسمارت مانی سبک نوین و پیشرفته‌ای از پرایس اکشن به شمار می‌رود. در این سبک، تلاش می‌شود تا رفتار بازیگران بزرگ در نمودار قیمتی رصد شود؛ سپس با پیش‌بینی آن دسته از نواحی قیمتی که احتمال جاماندن و عدم تکمیل سفارش‌های با حجم بالا در آن‌ها بیشتر است، معاملات خود را انجام داد. مفاهیم اصلی در اسمارت مانی عبارتند از عرضه و تقاضا، اردر بلاک (Order Block) و انواع مختلف نقدینگی حاصل از فعال کردن حد ضرر معامله‌گران خرد.

عرضه و تقاضا

حمایت و مقاومت در پرایس‌اکشن کلاسیک عموما به نقاط قیمتی خاص گفته می‌شود. این نقاط از سقف و کف‌های قبلی قیمت یا نقاط برخورد با خطوط روند حاصل می‌شود. پس از شکل‌گیری سبک عرضه و تقاضا در پرایس اکشن، دیدگاه علاقه‌مندان این سبک نسبت به نمودار قیمتی تفاوت اساسی پیدا کرد. طبق باور آن‌ها، تنها دو عنصر اصلی سطوح عرضه و سطوح تقاضا در نمودار قیمتی اهمیت داشته و رفتار قیمت در میان آن‌ها تعیین‌کننده خواهد بود؛ چرا که قیمت عنصری افقی بوده و بر اساس خطوط روند مورب تعیین نمی‌شود.

مزایای پرایس اکشن مدرن

•    امکان استفاده برای معاملات کوتاه مدت روزانه و اسکالپ
•    قدرت بسیار بالا در معامله گری
•    امکان پیش بینی قیمت در بازار های مالی
•    امکان استفاده برای ورود به معاملات طولانی مدت و پیش بینی در دراز مدت 
•    امکان الگو برداری در معاملات از بازیگران اصلی

معایب پرایس اکشن مدرن

•    تحلیل های پیچیده در این سبک
•    نیاز به اموزش کاملا حرفه ای
•    نیاز به تسلط کامل در سبک های معاملاتی و تجربه بسیار بالا

نتیجه گیری

ما در این مقاله در مورد مزایا، معایب، سبک های محتلف پرایس اکشن مدرن بحث کردیم. باید توجه داشت هیچ رویکرد معامله‌گری و تحلیل‌گری ایده آلی وجود ندارد. با این وجود، تجزیه و تحلیل بر اساس پرایس اکشن اطلاعاتی را فراهم می‌کند که تعداد زیادی از شاخص‌های واقعی بر اساس آن‌ها است. با استفاده از پرایس‌اکشن یادگیری خواندن و تفسیر حرکات نمودار قیمت به خودی خود به یک استراتژی معامله‌گری تبدیل می‌شود. اگر تصمیم دارید سایر ابزارهای تحلیل تکنیکال را یاد بگیرید، پیشنهاد این است که برای شروع فقط بر روی یک روش تمرکز کنید. قبل از تلاش برای یادگیری بیشتر، با استراتژی انتخابی خود سودآور شوید. پرایس‌اکشن روشی نیست که سود را تضمین کند، اما با گذشت زمان و تمرین، یک سبک معاملاتی عالی را فراهم می‌کند. پرایس اکشن مدرن روشی برای تجزیه و تحلیل حرکات قیمت پایه برای تولید سیگنال های ورود و خروج تجاری است که قابل اعتماد تلقی می شود و در عین حال نیازی به استفاده از اندیکاتورها ندارد. این نوعی تحلیل تکنیکال است، زیرا عوامل اساسی یک اوراق بهادار را نادیده می گیرد و در درجه اول به تاریخچه قیمت اوراق بهادار نگاه می کند.
 

لینک های مفید
بالا