امروزه اکثر شرکتها و کسب و کارها برای اینکه در تجارت الکترونیک از رقبای خود عقب نمانند و نیز برای معرفی برند خود نیاز به یک وبسایت شرکتی دارند. مهم نیست شرکت شما کوچک باشد یا بزرگ، نوپا باشد یا قدیمی، برای اینکه وارد رقابت در دنیای الکترونیک شوید باید وبسایتی برای شرکت خود داشته باشید. امروزه طراحی وب سایت شرکتی یکی از مهمترین و رایجترین وبسایتهای موجود در دنیای وب به شمار میروند. در این مقاله شما را با رویکرد این وبسایتها مزایا و ویژگیهای آن بیشتر آشنا خواهیم کرد.
همانطور که پیشتر در مقالات مختلف طراحی سایت گفته بودیم، به طور کلی وب سایتها فاصله جغرافیایی را از بین میبرند و ارتباطات افراد را با هم گستردهتر میکنند. پیش از ظهور و رشد سایتها اما، بسیاری از شرکتها محدود به محیط جغرافیایی خود بودند و یا به سختی با دیگر شرکتها و مشتریان خود ارتباط برقرار میکردند. اما پس از آن که وب سایتها در همه جا حاضر شدند، بسیاری از شرکتها نیز علاقه شدیدی به ایجاد یک وب سایت برای کسب و کار خود پیدا کردند و با استفاده از آن توانستد هم فاصلهها را از بین ببرند و هم ارتباطات خود را در زمینههای مختلف چندین برابر کنند. در حقیقت وب سایت شرکتی علاوه بر مزایای یاد شده مثل کم شدن فاصله و گسترش ارتباطات، هزینههای تبلیغات را نیز به شدت کاهش دادند. چرا که در گذشتهی نه چندان دور، شرکتها برای معرفی خود و خدماتی که ارائه میدهند مجبور به صزف هزینههای سرسام آور تبلیغات بودند و شاید بازدهی که امروزه با سایت به دست آوردند را نیز نداشتند. اما وب سایت شرکتی یک تبلیغ مادامالعمر برای شرکت شما خواهد بود. همیشه در دسترس شماست و میتوانید با دادن آدرس سایت خود به دیگران تمام فعالیتهای شرکت را به آنها معرفی کنید.
یک سایت عالی باید یک ساختار استاندارد داشته باشد علاوه براین باید دارای یک زیر ساخت و جذابیت عالی باشد. تمام این موارد باید به گونه ای متناسب با نیازهای یک شرکت پیاده سازی شود. یک سایت برای تمام حوزهها یکسری ویژگیها مشترک مثل سرعت بارگذاری بالا، قابلیت توسعه، ریسپانسیو و… را شامل میگردد. و اما یکسری ویژگی ها مخصوص طراحی سایت شرکتی میگردد:
برای معرفی محصولات یا خدمات هر شرکت باید صفحاتی متناسب با همان خدمت یا محصول پیاده سازی گردد. از این طریق می توانید مخاطبان بسیار جذب کنیم و این یعنی یک قدم به هدفتان نزدیکتر خواهید شد.
در طراحی سایت مهم ترین بخش برای ارتباط برقرار کردن با مخاطبان همین صفحه تماس با ما است. اما در طراحی صفحات تماس با ما باید یکسری ظرافت ها را به خرج دهید تا درصد بالای از مخاطبان با شما ارتباط برقرار کنند. نوع چیدمان در صفحات
شبکه های اجتماعی یکی از راههای جذب مخاطب برای وب سایتها است اما این فعالیتها باید براساس یکسری اصول پیاده سازی شوند. بدین طریق که سیتمهای اشتراک گذاری شبکههای اجتماعی در سایتها به خوبی ایجاد گردد تا مطالب و پستهای جذاب در اختیار مخاطبان قرار گیرد.
برای استفاده از رنگها در دنیای آنلاین نیازمند دانش روانشناسی رنگها به گونه ای که هررنگی که برای هر المان استفاده می شود باید مطابق با نیاز مخاطبان باشد. تمام این روشها که پیاده سازی میشود برای جذب مخاطبان هست، تا بتوانیم یک برند عالی در ذهنشان ثبت کنیم.
قابلیت ایجاد ویدئو به منظور معرفی محصول یا خدمتتان خواهد بود. چنین امکانی را میتوان در سایت های شرکتی قرار دهیم تا براحتی برندمان را به بازدیدکنندگان نشان دهیم.
نتیجه گیری:
در دنیای دیجیتال امروز برای پیشرفت کسب و کار و فروش محصولات به صورت گسترده به طراحی سایت شرکتی نیاز دارید. با داشتن سایت شرکتی می توانید باعث برندسازی محصولات و خدمات و همچنین رشد و تقویت برند در میان رقبا با سایر کسب و کارها شوید. همچنین هدف از داشتن سایت شرکتی ارائه تبلیغات گسترده و افزایش درآمد از سایت همراه با معرفی محصولات و خدمات است.