ارز دیجیتال

صرافی بایننس دکس چیست؟

1402/02/20 0

یک صرافی غیرمتمرکز برای کاربران باتجربه، با قابلیت حذف واسطه، باعث کاهش کارمزدها و افزایش دارایی می‌شود، اما به احتمال زیاد چنین صرافی برای مبتدیان مناسب نیست. به طور خلاصه بایننس DEX یک صرافی غیرمتمرکز است که توسط بایننس ایجاد شده و توسط بایننس کوین (BNB) پشتیبانی می‌شود. بایننس، کارمزد کمتر و امنیت بهتری را نسبت به بورس‌های متمرکز ارائه می‌دهد. بااین‌حال، نیاز به یادگیری مفاهیم سخت‌تری هم دارد و برای کاربران باتجربه ارز دیجیتال مناسب است. Binance DEX در سال ۲۰۱۹ راه‌اندازی شد و بیش از ۱۰۰ ارز دیجیتال فعال فهرست شده (در زمان نوشتار مقاله)، را پوشش‌دهی می‌کند. این پلتفرم به کاربران امکان می‌دهد معاملات خود را با دارایی‌هایی انجام دهند که در بلاک چین و در بایننس توسط بایننس کوین (BNB) پشتیبانی می‌شوند. در حال حاضر ۲۹ کشور، از جمله ایالات متحده آمریکا به دلیل محدودیت‌های تجارتی که دارند، برای بهره‌برداری از این صرافی منع شده‌اند. قبل از بررسی کامل این سرویس، به‌طورکلی بهتر است درباره صرافی غیرمتمرکز (DEX) اطلاعاتی ارائه کنیم تا با شناخت آن، متوجه شوید چه تفاوت‌هایی با صرافی اصلی بایننس دارد.

صرافی بایننس دکس چیست؟

بایننس دکس در سال ۲۰۱۹ توسط بایننس ایجاد شد و اکنون بیش از ۱۰۰ نوع ارز دیجیتال را پشتیبانی می‌کند. این پلتفرم به کاربران امکان می‌دهد معاملات خود را با دارایی‌هایی انجام دهند که در بلاک‌چین و در بایننس توسط BNB پشتیبانی می‌شوند. در حال حاضر متاسفانه ۲۹ کشور از جمله ایالات متحده به دلیل محدودیت‌های تجارتی قابلیت استفاده از این صرافی را ندارند.  این صرافی به عنوان یک پلفترم معاملاتی غیرمتمرکز امنیت بالاتری را برای کاربران فراهم کرده است و در عین حال میزان کارمزد در این صرافی غیرمتمرکز پایین می‌باشد. افرادی که علاقه‌مند به وجود واسطه در معاملات خود نیستند می‌توانند از این صرافی غیرمتمرکز برای سرمایه‌گذاری خود استفاده کنند. در اصل دکس این قابلیت را برای کاربران فراهم می‌کند که بدون هیچ واسطه‌ای با یکدیگر تبادل داشته باشند. بایننس دکس باعث می‌شود کاربران کنترل مستقیم بر دارایی خود داشته باشند و بدون هیچ واسطه‌ای با یکدیگر معامله کنند. یکی از مزایای این صرافیکنترل دارایی می‌باشد و در نهایت امنیت و حریم خصوصی شما در این پلتفرم حفظ می‌شود. سیستم این صرافی از ثبات بالاتری برخوردار است و خرابی بسیار کمتری دارد.

باینس دکس چه مزایایی دارد؟

در قسمت قبل گفته شد که BINANCE DEX در سال 2019 میلادی توسط صرافی بایننس ارائه شد. هدف از ارائه این صرافی برای بر طرف کردن برخی از نواقص و افزودن ویژگی های جدید بود که در حال حاضر هم جزو محبوب ترین صرافی های غیر متمرکز در حوزه ارزهای دیجیتال به شمار می رود و کاربران زیادی از این صرافی استفاده می کنند. این صرافی ویژگی ها و مزایای مهمی دارد که باعث شده میان عده زیادی از کاربران حوزه ارزهای دیجیتال محبوب باشد. در قسمت زیر به مهم ترین مزایا و ویژگی های مثبت این صرافی غیر متمرکز اشاره شده است.
•    امنیت بالا
•    کاهش هزینه ها به نسبت صرافی بایننس
•    کاهش کارمزد در معاملات به نسبت صرافی بایننس
•    پشتیبانی از 100 ارز دیجیتال برتر جهان
•    ثبات
•    حفظ حریم خصوصی
•    داشتن چندین سرور مختلف
•    سیستم قدرتمند

نتیجه گیری :
بایننس DEX یک صرافی شیک با طراحی بسیار خوب است که شروع به کار و معامله در آن آسان میباشد. بزرگترین مزیت آن همانند تمامی صرافی‌های غیرمتمرکز دیگر، ارائه امنیت بالا است. در اختیار داشتن امکان معامله مستقیم با دیگر کاربران، منجر به احساس کنترل شخصی دارایی‌ها می‌شود؛ چیزی که باتوجه ‌به اصول اصلی حریم خصوصی و غیرمتمرکز بودن، برای علاقه‌مندان به این حوزه بسیار جذاب است.مقاله آی پی ثابت بایننس
یکی دیگر از مزایایی که این صرافی به کاربران ارائه میکند، هزینه‌های بسیار کمتر از صرافی‌های معمول دیگر میباشد. اما نکته منفی این است که دارای ریزه کاری‌های بسیاری است که کاربران باید به‌منظور اطمینان برای برداشت مناسب و سپرده‌گذاری درست ارزهای دیجیتالشان تحقیق کنند. برای جلوگیری از هرگونه سردرگمی در این حوزه، توصیه می‌کنیم برای شروع تنها روی ارز دیجیتال بایننس تمرکز کنید.


 

لینک های مفید
بالا