ارز دیجیتال

مزرعه بیت کوین چیست؟

1402/01/08 0

برای کسب درآمد از بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال روش‌های مختلفی وجود دارد که یکی از آن‌ها استخراج ارزهای دیجیتال است. برای استخراج ارز دیجیتال از دستگاه‌های مخصوص ماینر استفاده می‌شود و مزرعه بیت کوین در اصل مجموعه‌ای از این دستگاه‌ها است. در این مقاله می‌خواهیم علاوه بر پاسخ به سوال مزرعه بیت کوین چیست مراحل مربوط به اخذ مجوز و راه‌اندازی آن را نیز بررسی کنیم.

مزرعه بیت کوین چیست؟

بیت کوین یک ارز دیجیتال و رمزگذاری شده است که درست در ۱۸ می‌سال ۲۰۰۸ توسط گروهی اختراع شد. مزرعه استخراج بیت کوین غیرمتمرکز و بدون نیاز به بانک مرکزی و واسطه است. این ارز در شبکه، از یک کاربر به ‌کاربر دیگر انتقال پیدا می‌کند. ساخت یا راه اندازی مزرعه بیت کوین ابتدا توسط گروهی تحت عنوان ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) اختراع شد و با معرفی این ارز دیجیتالی به مزرعه بیت کوین تغییر نام داد. بیت کوین در واقع  خطوطی از رمز‌های رایانه‌ای است که توسط کامپیوتر‌ها و سیستم‌های بسیار قوی و با انجام محاسبات ریاضی بسیار پیچیده اختراع ‌شده و در حال حاضر با عنوان ارز دیجیتالی و در بیشتر مواقع با عنوان بیت کوین شناخته می‌شوند. این خطوط رمزی که در حال حاضر ارزش پولی بسیار زیادی دارند در دنیای دیجیتالی امروز جایگاه ویژه‌ای پیداکرده‌اند. اگر کسی از شما پرسید مزرعه بیت کویین چیست؟ می‌توانید در چند خط به‌صورت ساده توضیح دهید که بیت کوین یک ارز دیجیتالی باارزش است که به‌زودی هر آدمی لازم است که با آن آشنا شود و چه بسا باید به آن دسترسی داشته باشد.

ابزار های مورد نیاز در مزرعه Bitcoin :

•    دستگاه های اسیک :
برای داشتن یک مزرعه بیت کوین، قبل از هر چیزی به یک زیر ساخت مناسب و دستگاه های پر قدرت نیاز داریم. به دستگاه های تخصصی که برای استخراج BTC کاربرد دارن، اصطلاحا اسیک یا ASIC گفته میشه. توجه داشته باشین که از این دستگاه ها تنها میتوان برای استخراج بیت کوین استفاده کنیم. مهمترین ویژگی این دستگاه ها اینه که از سخت افزار بسیارقدرتمندی برخوردارن که میتونه عملیات های پیچیده محاسباتی مربوط به بلاک چین بیت کوین رو در کمترین زمان ممکن انجام بده.
•   یک سیستم کامپیوتری مجهز :
برای اینکه بتونین دستگاه های اسیک مزرعه بیت کوین خودتون رو به اینترنت و استخر های استخراج متصل کنین، به یک سیستم کامپیوتری مجهز احتیاج دارین. توجه داشته باشین که سیستم مورد نظر باید مجهز به قطعات سخت افزاری پر قدرتی باشه.
•    اینترنت پر سرعت :
یکی دیگه از نیاز های اساسی هر فارم استخراج ارز دیجیتال، اینترنت پرسرعت میباشد. مزرعه شما باید همواره به شبکه بلاک چین متصل باشد و هر گونه قطعی یا اختلال در سیستم میتواند یک مشکل بزرگ و اساسی را در فرایند استخراج ارزهای دیجیتال به وجود آورد.

نتیجه گیری :
احتمالاً اگر در آینده فردی از شما بپرسد مزرعه بیت کوین چیست؟ شما پاسخ کافی برای سوالش داشته باشید. در این مقاله سعی کردیم یک مفهوم اساسی از چیستی مزرعه بیت کوین را به شما ارائه دهیم. در مورد استخراج و تجهیزات موجود در مزرعه بیت کوین نیز صحبت کردیم. چالش‌های داشتن یک مزرعه استخراج بیت کوین را تشریح کردیم و شرایط راه‌اندازی مزرعه بیت کوین در ایران را توضیح دادیم. صنعت استخراج ارزهای دیجیتال به یک صنعت چند میلیارد دلاری تبدیل شده و از اهمیت بالایی برخوردار است. این صنعت و در کنار آن مزرعه‌های استخراج ارزهای دیجیتال به تکامل خود ادامه می دهند و در آینده احتمالاً اخبار بیشتری در موردشان خواهیم شنید.

لینک های مفید
بالا