ارز دیجیتال

ارز دیجیتال گیت کوین چیست؟

1402/11/29 0

فرآیند استخدام در دنیا همچنان روندی دشوار دارد و اکثر افراد توانا در حوزه‌های مختلف نمی‌توانند شغل مناسب خود را پیدا کنند یا به درآمد دلخواهشان برسند؛ به طور مثال در فضای وب، ارتباط بین برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان تا به امروز به روش سنتی و با گذراندن این مراحل سخت انجام می‌شد. گیت کوین Gitcoin پلتفرمی برای ایجاد ارتباط بین برنامه‌نویسان، توسعه‌دهندگان و پروژه‌های مختلف است. هدف این پلتفرم حذف فرآیند‌های پیچیده استخدام است و برای همین، می‌تواند بدون وجود فردی برای استخدام، توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان را با یکدیگر مرتبط کرده و روند استخدام را تسهیل بخشد. در این مقاله به اینکه پلتفرم Gitcoin چیست، هدف و ایده آن، نحوه کار گیت کوین، سرویس‌ها و خدمات آن، معرفی توکن GTC، نقشه راه، همکاری‌ها، تیم سازنده و نحوه خرید و فروش و نگهداری ارز دیجیتال GTC می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

گیت کوین چیست؟

گیت‌کوین پلتفرمی است که در آن کدنویس‌ها و توسعه‌دهندگان می‌توانند برای کار بر روی نرم‌ افزار منبع باز در زبان‌های برنامه‌نویسی متنوعی دستمزد دریافت کنند. کاربران همچنین می‌توانند ایده‌های پروژه خود را به پلتفرم Gitcoin ارسال کنند تا از کمک‌های مالی جمع‌سپاری کنند. جدای از تامین مالی مستقیم اجتماعی، گیت کوین از یک سیستم منحصربه‌فرد به نام تامین مالی درجه دوم استفاده می‌کند تا به تطبیق تلاش‌های تامین مالی جامعه برای تسریع توسعه پروژه‌هایی که جامعه آن را محبوب‌ترین می‌داند، کمک کند. در مجموع، Gitcoin پلتفرمی است که برای تقویت توسعه پروژه های معنادار و منبع باز طراحی شده و منافع اهداکنندگان و توسعه دهندگان را بهتر همسو می کند. از دیدگاه ایدئولوژیک، گیت کوین معتقد است که نرم افزار منبع باز سنگ بنای توسعه نرم افزار و محاسبات مدرن در کل است. پلتفرم رمزنگاری Gitcoin که در نوامبر 2017 راه اندازی شد، به دنبال تقویت همکاری در پروژه های نرم افزاری منبع باز است. این امر با تشویق توسعه‌دهندگان برای انجام پروژه‌های توسعه با پرداخت‌های پاداش و کمک‌های بلاعوض به دست می‌آید. بسیاری از توسعه‌دهندگانی که در پروژه‌های منبع باز مشارکت می‌کنند، این کار را بدون پرداخت هزینه مستقیم انجام می‌دهند زیرا این نرم‌ افزار ذاتاً رایگان و باز است اما Gitcoin برای کمک به جبران خسارت توسعه‌دهندگانی که می‌خواهند در برنامه‌های کاربردی نرم‌ افزار متن‌ باز معنادار مشارکت کنند، ایجاد شده است. پلتفرم Gitcoin بر تأمین مالی پروژه‌های «کالاهای عمومی» متمرکز است که معمولاً «غیررقیب» و «غیر قابل حذف» هستند، به عبارت دیگر، آنها طراحی شده‌اند تا بدون رقابت با یکدیگر به نفع همه باشند. نمونه هایی از پروژه های کالاهای عمومی شامل پروژه های مربوط به هوای پاک، زیرساخت ها و حریم خصوصی است. با این حال، بیشتر پروژه‌های کالاهای عمومی که توسط گیت‌کوین تامین می‌شوند، شامل پروژه‌هایی می‌شوند که به بلاک چین در اکوسیستم اتریوم می‌پردازند. برای مثال، پروژه‌های در حال انجامی برای ترجمه منابع اتریوم به زبان‌های مختلف، تسریع انتقال گیت‌کوین به تمرکززدایی کامل و حمایت از تولیدکنندگان محتوای آموزشی وجود دارد. گیت کوین با ارائه انگیزه مالی برای شرکت در هکاتون‌ها، جوایز و کمک‌های مالی جامعه به دنبال تشویق توسعه‌دهندگان با استعداد برای پیوستن به این پلتفرم است. توسعه‌دهندگانی که پروژه‌ای دارند و می‌خواهند روی آن کار کنند، می‌توانند آن را در پلتفرم Gitcoin ارسال کنند و منابع مالی را مستقیماً از سایر مشارکت‌ کنندگان تامین کنند و همچنین در فرصت‌های فصلی برای کسب بودجه اضافی از طریق مکانیسم نوآورانه بودجه درجه دوم این پلتفرم شرکت کنند.

نتیجه گیری:
با رشد و گسترش فضای بلاک چین، توسعه‌دهندگان این صنعت سعی دارند تا از آن در تمام زمینه‌هایی که مردم در دنیای واقعی به آن نیاز دارند، استفاده کنند. پلتفرم گیت کوین با شناسایی یکی از مواردی که در دنیای امروز بسیار مورد استفاده است، تلاش می‌کند با ایجاد جامعه‌ای از افراد علاقه‌مند، باهوش، تحصیل‌کرده و توانا برای ساختن زیر ساخت‌ها و برنامه‌های جدید در Web3 پشتیبانی کند و افراد مختلف فعال در این زمینه را به یادگیری، توسعه و رشد هر چه بیشتر این صنعت سوق دهد. افراد مختلف از سراسر دنیا می‌توانند دانش خود را در این زمینه افزایش داده و بدون نیاز به استخدام رسمی در یک شرکت، در پروژه‌های به‌روز جهانی شرکت کنند و از این طریق درآمد کسب کنند. در این مقاله به اینکه پلتفرم Gitcoin چیست، هدف و ایده آن، نحوه کار گیت کوین، سرویس‌ها و خدمات آن، معرفی توکن GTC، نقشه راه، همکاری‌ها، تیم سازنده و نحوه خرید و فروش و نگهداری رمزارز GTC پرداختیم.
 

لینک های مفید
بالا