ارز دیجیتال

کراس اوور(Cross Over) در تحلیل تکنیکال چیست؟

1402/11/02 0

کراس اور یا Cross Over؛ اصطلاحی رایج در تحلیل تکنیکال! آیا چیزی درباره این مفهوم شندین؟ اصلا می دونین کراس اور چیست؟ موارد استفاده از کراس اور کدامند؟ چرا تحلیلگران از کراس اور استفاده می کنند؟ استفاده از کراس اور در تحلیل تکنیکال چه مزایایی به همراه داره؟ منظور از کراس اورهای تصادفی چیست؟ چجوری می تونیم در کراس اور در تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال استفاده کنیم؟ ارزهای دیجیتال دارایی های نوظهور و نوپایی هستن که نوسانات قیمتی زیادی دارن و همین نوسانات قیمتی فرصت های کسب سود زیادی رو برای معامله گران و تریدرها فراهم می کنه. شما هم می تونین از این فرصت ها استفاده کرده و سودهای زیادی از نوسانات قیمت ارز دیجیتال به دست بیارین. البته ابتدا باید تحلیل تکنیکال رو بلد باشین و با انواع اصطلاحات و مفاهیم رایج اون آشنا باشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله کراس اور در تحلیل تکنیکال چیست؟ اطلاعاتی در مورد کراس اور یا Cross Over به شما ارائه کنیم و به بررسی کاربرد کراس اور در تحلیل تکنیکال بپردازیم و کراس اورهای تصادفی رو مورد بررسی قرار بدیم.

کراس اور چیست؟

یک تحلیلگر فنی از یک کراس اور برای پیش‌بینی عملکرد آینده یک دارایی استفاده می‌کند. سیگنال کراس اور برای اکثر مدل‌ها نشان می‌دهد که زمان خرید یا فروش دارایی فرا رسیده است. کراس اور‌ها توسط سرمایه‌گذاران همراه با سایر‌اندیکاتور‌ها برای نظارت بر مواردی مانند روند قیمت ارز دیجیتال، نقاط عطف و جریان پول استفاده می‌شوند. کراس اور به طور کلی نشان دهنده یک بریک اوت (شکست) و یا بریک‌دان است. بر اساس کراس‌اور‌ها، میانگین‌های متحرک می‌توانند تغییر در روند قیمت را شناسایی کنند. به عنوان مثال، استفاده از یک میانگین متحرک ساده پنج دوره‌ای و ۱۵ دوره‌ای، یک استراتژی برای معکوس کردن روند (SMA) است. تقاطع بین این دو نشان دهنده شکست، شکست یا تغییر روند است. عبور میانگین متحرک پنج دوره‌ای از دوره ۱۵ نشانه‌ای از بریت اوت است. البته این امر نشان‌دهنده یک روند صعودی است؛ زیرا یک روند صعودی دارای اوج و پایین‌ترین سطح است. اما عبور میانگین متحرک پنج دوره‌ای از میانگین متحرک ۱۵ دوره‌ای نشانه‌ای از بریک‌دان یا شکست حمایتی خواهد بود. این نیز نشانه یک روند نزولی است که با بالا و پایین بودن مشخص می‌شود. تایم فریم‌های طولانی‌تر، به سیگنال‌ها قدرت می‌بخشند. به عنوان مثال، نمودار روزانه اهمیت بیشتری نسبت به نمودار یک دقیقه‌ای دارد. در مقابل، فریم‌های زمانی کوتاه‌تر سرنخ‌ها را سریع‌تر ارائه می‌کنند، اما در عین حال بیشتر مستعد سیگنال‌های نادرست هستند.

نتیجه گیری:
ما سعی کردیم در مقاله کراس اور در تحلیل تکنیکال چیست؟ اطلاعاتی در مورد کراس اوور یا Cross Over به شما ارائه کنیم و به بررسی نکات مهم درباره کراس اور بپردازیم و نحوه کار کراس اورد تصادفی رو مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، کراس اور نقطه ای از نمودار معاملاتی هست که در اون قیمت یه ارز دیجیتال و یه اندیکاتور تکنیکال با همدیگه تلاقی می کنند، یا زمانی که دو شاخص خود عبور می کنند. از کراس اوورها برای تخمین عملکرد یه ابزار مالی و پیش بینی تغییرات آینده در روند مثل معکوس یا شکست استفاده میشه.
 

لینک های مفید
بالا