ارز دیجیتال

کراس اوور در تحلیل تکنیکال چیست؟

1402/02/09 0

اصطلاح “کراس اور ” به لحظه‌ای در نمودار معاملاتی در تحلیل تکنیکال اشاره دارد که در آن قیمت یک دارایی از خط ترسیم شده توسط یک‌اندیکاتور تکنیکال عبور می‌کند، یا زمانی که خود دو‌اندیکاتور از هم عبور می‌کنند. کراس‌اور‌ها (crossover) برای سنجش عملکرد ابزار مالی و پیش‌بینی تغییرات آتی در روند، مانند شکست‌ها یا برگشت‌ها استفاده می‌شوند. کراس طلایی (صلیب طلایی ) و کراس مرگ (صلیب مرگ) دو الگوی معاملاتی رایج کراس اور هستند.

کراس اوور در تحلیل تکنیکال چیست؟

کراس اوور توسط یک تحلیلگر تکنیکال برای پیش بینی عملکرد یک دارایی در آینده نزدیک استفاده می شود. برای بیشتر مدل ها ، کراس اوورسیگنال می دهد که زمان خرید یا فروش دارایی اساسی فرا رسیده است. سرمایه گذاران برای پیگیری مواردی مانند نقاط عطف ، روند قیمت ها و گردش پول از کراس اوورها به همراه سایر شاخص ها استفاده می کنند.نشانگر کراس اوور نشان دهنده میانگین متحرک به طور کلی دلیل شکست است. میانگین متحرک می تواند تغییر در روند قیمت را براساس کراس اوور تعیین کند. به عنوان مثال ، یک روش برای تغییر روند استفاده از یک میانگین متحرک ساده پنج دوره ای به همراه یک میانگین متحرک ساده 15 دوره ای (SMA) است. تقاطع بین این دو علامت چرخش روند ، یا شکست است.شکست میانگین با عبور میانگین از پنج دوره در 15 دوره نشان داده می شود. این امر همچنین نشان دهنده روند صعودی است که از پستی و بلندی های بالاتر ساخته می شود. با میانگین متحرک پنج دوره ای که از 15 دوره به پایین عبور می کند ، یک شکست نشان داده می شود. این نیز نشان دهنده روند نزولی است که متشکل از پایین ترین سطح است.تایم فریم های طولانی تر منجر به سیگنال های قوی تر می شوند. به عنوان مثال ، نمودار روزانه وزن بیشتری نسبت به نمودار یک دقیقه ای دارد. برعکس ، بازه های زمانی کوتاه تر اندیکاتورهای اولیه هستند ، اما همچنین به سیگنال های کاذب نیز حساس هستند.

کراس‌اورهای استوکاستیک :

یک کراس اور استوکاستیک، مومنتوم یک ابزار مالی را اندازه‌گیری می‌کند. این اندیکاتور برای اندازه‌گیری این که آیا سهام مورد معامله، در حالت اشباع خرید یا اشتباه فروش است یا نه، استفاده می‌شود. اگر کراس اور استوکاستیک از عدد ۸۰ بالاتر برود، مشخص می‌شود که سهام در حالت اشباع خرید است. و اگر کراس‌اور استوکاستیک به زیر عدد 20 برود‌، مشخص می‌شود که سهام در حالت اشباع فروش است. این اتفاق باعث تشکیل سیگنال فروش می‌شود. وقتی کراس‌اور از عدد 20 به بالا برگردد، سیگنال خرید صادر می‌شود. مانند تمام استراتژی‌ها و اندیکاتور‌های معاملاتی، این روش نیز برای پیش‌بینی حرکت قیمت تضمین شده نیست اما می‌تواند در کنار سایر اندیکاتورها برای پیش‌بینی و تحلیل روند قیمت استفاده شود. گاهی در بازار تغییرات غافلگیر کننده‌ای رخ می‌دهد که نمی‌توان آنها را با چنین اندیکاتورهایی تطبیق داد. همچنین، اگر داده‌ها به اشتباه وارد شده باشند و یا توسط معامله‌گران اشتباه تفسیر شوند، منجر به ارائه سیگنال‌های نادرست توسط کراس‌اورها می‌شود.

کراس اوورهای تصادفی :

یک کراس اوور تصادفی حرکت یک ابزار مالی را اندازه گیری می کند. این برای اندازه گیری اینکه آیا بیش از حد خریداری شده است یا بیش از حد فروخته می شود ، استفاده می شود.وقتی کراس اوور تصادفی از باند 80 فراتر رفت ، مشخص شد که ابزار مالی بیش از حد خریداری شده است. هنگامی که کراس اوور تصادفی به زیر باند 20 می رسد ، مشخص می شود که ابزار مالی فروخته شده است. این امر باعث تشکیل سیگنال فروش می شود. وقتی کراس اوور ازطریق باند 20 به بالا برگردد ، سیگنال خرید شروع می شود.مانند تمام استراتژی ها و شاخص های معاملاتی ، این روش پیش بینی حرکت تضمین نشده است ، اما مکمل سایر ابزارهایی است که برای ردیابی و تجزیه و تحلیل فعالیت های تجاری استفاده می شود. می تواند تغییرات غافلگیر کننده ای در بازار ایجاد کند که این یافته ها را بیفایده یا نادرست کند. همچنین ، داده ها می توانند به اشتباه وارد شده یا توسط سرمایه گذاران سوتعبیر شوند ، و منجر به استفاده نادرست از اطلاعاتی که توسط کراس اوور ارائه شده است ، شود.

لینک های مفید
بالا