ارز دیجیتال

ربات ارز دیجیتال چیست؟

1402/01/14 0

حضور در بازار سرمایه گذاری ارزدیجیتال شما را هر روز با شگفتی‌های بیشتری مواجه می‌کند که ربات‌ها یکی از آنها هستند. تعجب نکنید! ربات تریدر یا بات معامله‌گر (Trader Bot) قبل‌تر در بازار فارکس و سهام استفاده می‌شد و در حال حاضر ۸۰ درصد بازار سهام در دست این نرم‌افزار است. این ربات‌ها مدتی است به بازار ارز دیجیتال نیز راه پیدا کرده‌اند و تریدرهای این بازار برای سهولت کار و ترید ارز دیجیتال با سود بیشتر از ربات معامله‌گر ارز دیجیتال استفاده می‌کنند. ربات‌ ارز دیجیتال مجموعه‌ نرم‌افزارهایی هستند که در زمینه‌‌های مختلف به‌عنوان یک دستیار هوشمند به کمک انسان‌ها می‌آیند. در بازارهای اقتصادی نیز از آن‌ها به‌عنوان دستیار معاملاتی استفاده می‌شود. در این می‌خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که ربات ارز دیجیتال چیست و چگونه کار می‌کند؟

ربات ارز دیجیتال چیست؟

ربات‌‌ تریدر یا ربات‌ معامله‌گر ارزهای دیجیتال سیستم‌ خودکاری است که به‌جای سرمایه‌گذار کار و امکان انجام معاملات به‌صورت خودکار را برای او فراهم می‌کند. این ربات‌ها اطلاعاتی مانند قیمت‌های فعلی و سطوح نوسانی را نیز در نظر می‌گیرند و موقعیت‌های خرید یا فروش را باز و بسته می‌کنند. روی‌هم‌رفته می‌توان گفت که ربات‌های تریدر انجام معاملات را تسهیل می‌کنند. ربات‌ تریدر به‌دلیل نداشتن احساسات و تأثیرگذاری این شاخص بر روند معاملات، درمقایسه‌با انسان اغلب کارایی بهتری از خود نشان می‌دهد. به‌طو‌رکلی، کاربرانی که از این ابزارها استفاده می‌کنند، خطای کمتری مرتکب می‌شوند. طبق برآوردها، ربات‌های معاملاتی از نوع الگوریتمی حدود ۷۰ تا ۸۰درصد از حجم کل معاملات ارزهای دیجیتال را انجام می‌دهند. سرمایه‌گذاران می‌توانند از برخی ربات‌های رایگان برای انجام آسان‌تر معاملات ارزهای دیجیتال استفاده کنند؛ البته استفاده از ربات‌های پیشرفته چندان کم‌هزینه نیست و در برخی مواقع، کاربر باید مبالغ زیادی برای استفاده از آن‌ها بپردازد. معمولاً سرمایه‌گذاران به‌دنبال ربات‌هایی هستند که با نیازهایشان سازگاری بیشتری داشته باشند. کاربران باید به این نکته توجه کنند که ربات‌های معامله‌گر با‌توجه‌به ویژگی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای اهداف گوناگونی طراحی شده‌اند. اختلاف‌نظرهای متعددی بر سر این موضوع وجود دارد که آیا ربات‌ها در معاملات ارزهای دیجیتال مفید هستند یا خیر‌؛ اما حقیقت این است که این وسایل نوظهور توانسته‌اند عملکرد موفقی از خود نشان دهند. با‌این‌حال برای به‌حداکثر‌رساندن تأثیر ربات، کاربر باید چگونگی استفاده از آن را به‌درستی بداند. این نکته را نیز نباید فراموش کرد که در بسیاری از مواقع، تنها کاربر است که باید برخی تصمیمات مهم معاملاتی مانند تعیین زمان خرید یا فروش را اتخاذ کند.

آیا از ربات ارز دیجیتال استفاده کنیم؟

بسیاری از افراد به دلایل مختلف در استفاده از ربات تریدر مردد هستند، باید بدانید ربات ارز دیجیتال به دلیل یکسری تفاوت‌های خاص در مقایسه با انسان‌ها می‌توانند ابزار معاملاتی مناسبی محسوب شوند که بتوانید به صورت روزانه از آن‌ها استفاده کنید. توجه داشته باشید ربات‌ها دارای یکسری ویژگی‌های خاص می‌باشند اما در کنار این ویژگی‌های خاص دارای یکسری محدودیت‌ها نیز هستند و قابلیت استفاده از منطق و تجزیه تحلیل در معاملات را ندارند. شما به عنوان یک معامله‌گر موفق نباید تمامی سرمایه‌گذاری خود در بازار ارز دیجیتال را به یک ربات واگذار کنید اما می‌توانید در بخشی از معاملات روزانه خود از ربات تریدر استفاده کنید و در کنار تحلیل‌های خود از این ربات‌ها استفاده کنید.

خدمات ربات های معامله رمز ارز :

از جمله ویژگی‌ها و قابلیت‌های ربات های تریدر می‌توان موارد زیر را نام برد:
•    تحلیل داده: ربات‌های معامله گر داده‌های خام بازار را از منابع مختلف رصد و تفسیر کرده و بر سر خرید و فروش ارز دیجیتال تصمیم‌گیری می‌کنند. بسیاری از ربات‌ها برای ارائه نتایج بهتر، اجازه شخصی‌سازی نوع داده را هم به کاربران می‌دهند.
•    پیش‌بینی ریسک: وجود این ویژگی در ربات های تریدر بسیار حیاتی است. این نرم افزارها برای تخمین ریسک بالقوه یک دارایی از داده‌های بازار بهره می‌برند. این اطلاعات به این ربات‌ها اجازه می‌دهد نسبت به میزان حجم سرمایه گذاری یا ترید تصمیم‌گیری کنند.
•    خرید یا فروش ارز دیجیتال: ربات‌های معامله‌گر برای خرید یا فروش استراتژیک رمز ارزها، از کلیدهای API استفاده می‌کنند. کلید API به‌عنوان رمزعبوری عمل می‌کند که برنامه ترید شما برای مدیریت حساب و ایجاد سفارش به آن نیاز دارد. این امر برای جلوگیری از خرید عمده توکن‌ها موثر است.

نتیجه گیری :
بازار کریپتو نسبت به سایر بازارهای مالی نوسان بیشتری دارد و به صورت ۲۴ ساعته فعال است. به همین دلیل زیرنظر گرفتن تغییرات قیمت برای تریدرها دشوار است. ربات‌های تریدر (Trader Bots) این وظیفه را به عهده می‌گیرند تا درصورت وقوع شرایط از‌پیش‌تعیین شده در هر لحظه از شبانه‌روز، معامله را انجام دهند. انواع مختلف ربات ترید ارز دیجیتال دارای ابزارها و سرویس‌های مختلفی هستند و ممکن است پولی یا رایگان باشند. به دلیل اهمیت فراوان تریدینگ بات‌ها برای معامله‌گران، در این مقاله ۱۲ ربات تریدر ارز دیجیتال در بازار و ویژگی‌های هرکدام از آن‌ها را معرفی کردیم. شما تجربه استفاده کدام یک از آن‌ها را داشته‌اید؟ نظر خود در ارتباط با سایر ربات‌های ترید را با ما در میان بگذارید.

لینک های مفید
بالا