ارز دیجیتال

کوین مرده چیست؟

1402/03/25 0

رمزارزها با هدف ایجاد انقلاب در تکنولوژی و آزادی مالی برای همه افراد در سراسر دنیا ایجاد شدند اما در دنیای کریپتوکارنسی نیز مانند بسیاری از سیستم های دیگر شاهد افول و نزول برخی از ارزهای دیجیتال بوده و خواهیم بود. کوین مرده به ارز دیجیتالی اطلاق می شود که شکست خورده اند یا به عنوان پروژه های کلاهبرداری فاش شده و دیگر قابل اجرا نیستند. ارزهای دیجیتالی که نتوانند ارزش واقعی را برای دارندگان خود به ارمغان آورند محکوم به مرگ هستند. سکه های مرده یا شت کوین ها ارزهایی هستند که ارزش خود را کاملا از دست داده اند. از سوی دیگر کسانی که با هدف کلاهبرداری و خالی کردن جیب سرمایه گذاران، ارزهای دیجیتال فاقد ارزش را ایجاد می کنند و پس از رسیدن به هدفشان و در حالی که سرمایه بسیاری از سرمایه گذاران را به جیب زده اند، غیب می شوند. در واقع هزاران پروژه شکست خورده ارز دیجیتال یا عرضه اولیه ارزهای دیجیتال(ICO) وجود دارد که به دلایل مختلف از جمله فساد داخلی در بین توسعه دهندگان، کاهش عمده ارزش، نقدینگی پایین یا رها شدن کامل، دیگر فعال نیستند. البته برخی از سکه های مرده که به حال خود رها شده اند اگر مجددا بازگردند و با اقبال خوبی روبرو شوند، در صورت ایجاد علاقه کافی در تریدرها، می توانند دوباره ارزش خود را بازیابی کنند.

کوین مرده چیست؟

کوین های مرده دارایی‌های دیجیتال از پروژه‌هایی هستند که توسط سرمایه‌گذاران یا فعالان حوزه رمزارز ترک شده‌اند، تحت عنوان کلاهبرداری شناخته شده‌اند، از نقدینگی کمی برخوردار بودند و یا به هر دلیلی بودجه کافی را جذب نکرده‌اند. دلایل بسیار زیادی وجود دارند که یک کوین را مرده بنامیم اما دلایلی که ذکر کردیم از مهمترین دلایلی هستند که موجب می‌شوند تا کوین های متفاوت را کوین های مرده بنامیم. بر اساس برخی از معیارهای دیگری که در فضای رمزارز موجود هستند، این کوین ها را شِت کوین می‌نامیم و این به معنای کوین هایی است که کاملا ارزش خود را از دست داده‌اند و همچنان در اعماق بخش تاریک فضای رمز ارز و در ناامیدکننده‌ترین بلاک چین ها به پرسه زدن خود ادامه می‌دهند. هیچ امیدی برای زنده شدن دوباره این پروژه‌ها وجود ندارد و اکثر سرمایه‌گذاران و افراد مختلف این کوین های مرده را برای همیشه ترک کرده‌اند و در اصطلاح «بدون ذخایر اکسیژن به رقابت خود برای سفر به ماه ادامه می‌دهند.» شما معمولا می‌توانید با کلیک کردن بر روی گزینه «نمایش تمامی موجودی‌ها» یا همان Show All Balances در بخش کیف پول بایننس (Binance) خود، و یا با جستجو کردن در آدرس عمومی کیف پولتان این کوین های مرده را بیابید. این هشدار را به یاد داشته باشید که هر یک از کاربران رمزارز که بیش از دو سال سابقه سرمایه‌گذاری را داشته باشد، ممکن است دیدگاه خاصی در مورد کوین هایی داشته باشد که به زودی به سقف ارزشی خود می‌رسند و تحمل چنین نظرهایی از دید بسیاری از افراد دشوار است. در حال حاضر وب سایت‌هایی مثل Coinspy و Deadcoins در حال فعالیت کردن هستند که پروژه‌های رمزارز شکست خورده‌ای که در این فضای مرده به صورت شناور وجود دارند را ردیابی می‌کنند. انتشار گزارش و اطلاعیه‌های متفاوت در مورد کوین های مرده می‌تواند به نحوی برای شما درآمدزا باشد و امنیت پول شما را حفظ کند یا حتی به شناخت بیشتر شما در مورد این سایت‌ها منجر شود.

نتیجه گیری :
ارزهای دیجیتال از همان ابتدای پیدایش مورد توجه بسیاری از سرمایه گذاران قرار گرفتند. افراد زیادی بر روی رمزارزها در بازار کریپتوکارنسی سرمایه گذاری می‏کنند و به نوعی منبع کسب درآمد غیرفعال تبدیل شده‌اند. رمزارزهای زیادی پس از بیت کوین راه‌اندازی شدند که پروژه‌های آنها به موفقیت چشمگیری رسید. از طرفی دیگر،‌ برخی از رمزارزها نتوانستند عملکرد خوبی از خود نشان دهند و با شکست مواجه شدند. بسیاری از ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۱۷ با رشد بازار کریپتو با سرعت زیادی وارد بازار شدند. برخی از این پروژه‌ها در نیمه راه از ادامه مسیر بازماندند و توسعه‌دهندگان آنها را رها کردند. در واقع، کوین‌های مرده ارزهای دیجیتالی هستند که ارزش آنها به صفر رسیده و دیگر خرید و فروش نمی‎شوند. البته ممکن است برخی از کوین‎های مرده دوباره بازیابی شوند و در صورت ایجاد علاقه بتوانند دوباره ارزش خود را بدست آورند. اما،‌ این اتفاق خیلی کم رخ می‌دهد.

لینک های مفید
بالا