ارز دیجیتال

domain authority چیست و چه تاثیری در سئو دارد؟

1402/10/12 0

آتوریتی سایت یا همان Domain Authority، اعتباری است که سایت ما در نزد گوگل بدست می آورد و نگه داشتن آن نیاز به تلاش مستمر و پیاده سازی اصول بهینه سازی و سئو دارد. گوگل عددی بین ۱۰ تا ۱۰۰ را برای این فاکتور در نظر گرفته است. در ادامه ی این مقاله آموزش سئو سایت در ابتدا به شرح نحوه محاسبه و مشاهده قدرت دامنه هر سایتی می پردازیم و سپس به توضیح عوامل موثر بر آن و روش های افزایش اعتبار سایت خواهیم پرداخت. خواندن این مقاله از وبین سئو، را از دست ندهید.

قدرت دامنه ( Domain Authority ) چیست؟

Domain Authority توسط شرکت MOZ طراحی شده، یک امتیاز برای رتبه بندی سایت و مورد توجه متخصصان سئو است. امروزه دو معیار مهم برای اندازه گیری سایت مورد استفاده است یکی Pagerank است که توسط گوگل تولید شده و دیگری اعتبار دامنه یا Domain Authority است که توسط Moz طراحی و مورد استفاده است. Domain Authority پیش بینی می کند که سایت در SERP چه جایگاهی داشته باشد. امتیاز Domain Authority بین ۰ تا ۱۰۰ است و با توجه به معیار های مختلفی از جمله میزان لینک های دریافتی تعیین می شود و تاثیری برنتایج گوگل ندارد.

عوال تاثیرگذار در دامین آتوریتی چیست؟ یا DA چطور محاسبه می‌شود؟

حالا بیایید فرض کنیم که اعتبار دامنه سایت شما پایین است و می‌خواهید دست به کار شوید و این عدد را زیاد کنید. اولین چیزی که به ذهنتان می‌رسد این است که شرکت ماز چه مواردی را در تعیین ارزش دامنه تاثیر می‌دهد؟ بک لینک‌ها مهم‌ترین فاکتور در تعیین DA هستند. ولی منظور ما این نیست که بدون هیچ تحقیقی شروع به گرفتن لینک‌های زیاد و بی کیفیت کنید. در واقع به جای این‌که به کمیت و تعداد لینک‌های ورودی به سایت خود فکر کنید، به معتبر بودن آن‌ها از نگاه گوگل فکر کنید. یک لینک زمانی از دید گوگل قابل اعتماد و مطمئن است که از دامنه‌هایی با عمر و اعتبار بالا که اسپم اسکور پایینی هم دارند گرفته شده باشد.
علاوه بر لینک سازی، معیارهای دیگری هم در تعیین اعتبار سایت نقش دارند. مثلاً:
سایت شما از شبکه‌های اجتماعی، سیگنال‌های قوی و مثبتی دریافت کند
عمر دامنه شما هر چه بیشتر باشد، شانس بیشتری برای DA بالا دارید
مردم به برند شما در فضای آنلاین اشاره کرده باشند
کاربران زیادی نام کسب و کار شما را جستجو کنند

نتیجه گیری:
یکی از امتیازهای رتبه بندی وب سایت، مهمترین معیار اندازه گیری وب سایت اعتبار دامنه است که مورد توجه متخصصان سئو بوده و توسط Moz طراحی شده است. DA پیش بینی می کند که سایت در SERP چه جایگاهی داشته باشد. اگر وب سایت شما با قوانین الگوریتم های گوگل هماهنگ باشد اعتبار دامنه شما را به ۱۰۰ نزدیک تر می کند. وقتی بدانید سایت شما در MOZ چه امتیازی دریافت کرده  است می توانید نقاط ضعف سایت خود را شناسایی کنید و با استراتژِی و برنامه ریزی مناسب بازدید کنندگان بیشتری به سمت وب سایت خود بیاورید.
 

لینک های مفید
بالا