ارز دیجیتال

دابل وی چیست؟

1402/03/17 0

دابل وی چیست؟ آیا پروژه دابل وی اتریوم (Double Way Ethereum) طرحی برای کلاهبرداری است یا با سرمایه گذاری در آن می‌توان به سود رسید؟ در این مقاله قصد داریم شما را با یکی از پروژه های در حال جذب کاربر و دریافت سرمایه آن‌ها در قالب اتریوم، آشنا کنیم. در نهایت متوجه خواهید شد دابل وی اتریوم فرصتی برای سرمایه گذاری است، یا باید از آن فرار کرد!؟ مدتی است فضای مجازی مرتبط با ارزهای دیجیتال، مملو تبلیغات عضویت در شبکه‌ای به نام دابل وی (Double Way) شده است. تبلیغ‌کنندگان حرف از سودهای کلانی می‌زنند که پس از عضویت در این شبکه و تلاش برای جذب افراد بیشتر نصیبتان خواهد شد. در این تبلیغات ما با اصطلاحات اختصاصی بلاک چین و ارزهای دیجیتال نظیر قرارداد هوشمند (اسمارت کانترکت) روبرو می‌شویم. متن این پیام‌ها بسیار عجیب است و با داشتن بار فنی کم و گاها اشتباه در مورد قرارداد‌ هوشمند، با هدف ترغیب افراد برای یک سرمایه‌گذاری جذاب نگارش شده‌اند!

دابل وی چیست؟

این پروژه بر بستر قرار داد هوشمند وعده وعید هایش را داده است. اگر تازه وارد در حوزه ارز های دیجیتال هستید، قطعا آگاهی درباره قرارداد های هوشمند ندارید. به صورت کلی قرار هوشمند به کد های برنامه نویسی می گویند که بر روی بستر بلاک چین اتفاق می افتد و حرف اصلی آن نیز این است که اگر A اتفاق افتاد باید B نیز اتفاق بیوفتد. در این کار هیچ فرد و یا نهادی دخالت ندارد. هم اکنون بلاک چین اتریوم دارای قرارداد هوشمند است. زمانی که یک قرار داد هوشمند بر روی بلاکچین اتریوم اتفاق بیوفتد، دیگر کسی نمی تواند آن را متوقف کند. پس شما می توانید به واسطه قرارداد های هوشمند پروژه هایی را اجرا کنید که بدون از کار افتادگی به کار خود ادامه دهند. کاری که پروژه دابل وی با کاربران خود می کند وعده پروژه های قرارداد هوشمند می باشد. توسعه دهندگان ناشناس این پروژه می خواهند که آن را نسبت به دیگر پروژه ها برجسته کنند. اگر تا به حال به سایت ” اتر اسکن ” Ether Scan ” رفته باشید مشاهده می کنید که اکثر پروژه های قرار هوشمند در آن وجود دارد. پروژه دابل وی نیز جز این پروژه ها می باشد و تقریبا 6 ماه است که کار خود را آغاز کرده است و نزدیک به 16 هزار کاربر نیز در سراسر جهان دارد. در کل پروژه دابل وی یک طرح پانزی به حساب می آید.همانطور که می دانید طرح پانزی به پروژه هایی می گویند که وعده سود های کلان داده می شود و این سود ها از طریق بازاریابی شبکه ای ایجاد می شود. در سیستم های شبکه ای در اصل شما باید پس از سرمایه گذاری، افراد دیگری را به مجموعه خود اضافه کنید تا بتوانید به کسب درآمد برسید. دقیقا می توان گفت همانند کلاهبرداری در شرکت های هرمی!

دابل وی و پروژه‌های مشابه چگونه کار می‌کنند؟

دابل وی به معنای واقعی کلمه یک طرح پانزی است. برای آشنایی بیشتر با این طرح کلاهبرداری می‌توانید به مقاله «طرح پانزی چیست؟» مراجعه کنید؛ اما به‌طور خلاصه، طرح پانزی سیستمی با ذات کلاهبرداری است که در آن پول سرمایه‌گذاران قدیمی، با پول سرمایه‌گذاران جدید پرداخت می‌شود و هیچ فعالیت اقتصادی در آن صورت نمی‌گیرد؛ کاری که دقیقاً دابل وی انجام می‌دهد. به بیان ساده، سیستم می‌گوید که مبلغ ۰.۰۸ اتر واریز کن و سپس دو نفر را به سیستم معرفی کن تا ۰.۱۶ اتر پورسانت بگیری. سپس آن دو نفر هم دو نفر دیگر را وارد سیستم می‌کنند و همین‌طور با ارتقای سطح که خودش مستلزم پرداخت هزینه است، شما به سودهای میلیونی می‌رسید. در واقع خود سیستم فریاد می‌زند که یک طرح پانزی است. یعنی بقای سیستم و ادامه سودآوری شما به ورود افراد جدید بستگی دارد، بدون این‌که هیچ فعالیت اقتصادی انجام یا ارزشی ایجاد شود. همچنین یک سیکل ۶۴ روزه در سیستم تعریف شده است، به این معنا که برای هر سطح تا ۶۴ روز فرصت دارید که ادامه بدهید و به سطح ۸ برسید و ۵۱۰ نفر را عضو سیستم کنید، در غیراینصورت دوباره باید با پرداخت هزینه، سطح‌های فعلی خود را تمدید کنید. در حقیقت و از دیدگاه کلان، شما باید پول را از جیب فرد دیگری خارج کنید و به جیب خودتان بریزید تا به قول تبلیغ‌کنندگان طرح سودآوری داشته باشید و این مصداق بارز کلاهبرداری است. در طرح‌های پانزی عده بسیار کمی سود می‌کنند، اما اغلب افراد مشارکت‌کننده در نهایت با ضرر سیستم را ترک می‌کنند و سرنوشت خود سیستم چیزی جز فروپاشی نخواهد بود. نوع دعوت افراد به سیستم هم در نوع خود جالب است و حتی گاهی در پوشش آگهی استخدام و درآمد در منزل انجام می‌شود.

نتیجه گیری :
دابل وی (Double Way) اتریوم از جمله طرح های کلاهبرداری و پانزی است که هیچ ارزش افزوده‌ای را ایجاد نمی کند. این طرح اولین پروژه کلاهبرداری نیست و آخری هم نخواهد بود. افراد باید بدانند که رویای کسب سود یک شبه، صرفا فریبی برای از دست دادن پولهایشان است و استفاده ی این طرح از تکنولوژی بلاک چین و همچنین قرارداد های هوشمند است صرفا سرپوشی برای کلاهبرداری بودن این پروژه است و دلیلی بر معتبر بودن این پروژه نیست. در آخر توصیه می شود کاربران از عضویت در چنین طرح های خودداری کنند و فقط سراغ پروژه های معتبر که توسط سرمایه گذاران و تریدرهای مطرح تایید شده اند، بروند.

لینک های مفید
بالا