ارز دیجیتال

ارزهای دیجیتال تقلبی چیست؟

1402/01/07 0

در دنیای ارز دیجیتال تازه‌کار هستید؟ اغلب احساس می‌کنید که ارزهای دیجیتال از نظر کلاهبرداری (scam) و سرقت بسیار خطرناک هستند؟ آیا با انواع کلاهبرداری در ارزهای دیجیتال آشنایید؟ در گذشته قربانی کلاهبرداری در ارزهای دیجیتال شده‌اید؟ درک می‌کنیم که دیدن این وضعیت که دارایی‌هایتان در یک چشم به هم زدن دزدیده شود، چقدر دردناک است. کلاهبرداری در این فضا بسیار گسترده است و مشکلات فوق برای افرادی که با ارز دیجیتال سروکار دارند بسیار رایج است. این مشکلات دلهره‌آورند و احتمالا عاملی بازدارنده هستند تا افراد مبتدی وارد دنیای ارز دیجیتال نشوند. این افکار به ذهن همه می‌رسد، اما ما به ندرت به دنبال راه‌حلی برای دور انداختن این ترس هستیم. در عصر دیجیتال امروزی کلاهبرداری رایج است؛ به‌خصوص زمانی که یک راه سرمایه‌گذاری پرسود و جدید است. کلاهبرداران هم برای حفظ این سودآوری، مرتبا روش‌هایشان را تکامل داده و سازگار می‌شوند. بنابراین، در حالی که شناسایی برخی از کلاهبرداری‌ها آسان است، برخی بسیار ظریف و قانع‌کننده هستند. در این مقاله به معرفی انواع کلاهبرداری ارز دیجیتال می‌پردازیم و سپس معیارهایی که با در نظر گرفتن آنها می‌توانید پروژه‌های کلاهبرداری و پانزی را تشخیص دهید را بازگو می‌کنیم و در نهایت نیز به روش‌هایی برای افزایش امنیت خود می‌پردازیم.

ارزهای دیجیتال تقلبی چیست؟

احتمالا این سوال براتون پیش بیاد که ارز دیجیتال فیک چیست؟ یا اصلا وجود داره؟ برای پاسخ به این سوال می تونیم اینطوری توضیح بدیم که ارز دیجیتال تقلبی، توکنی هست که اون رو به جای یک توکن اورجینال به افراد می فروشن. در اصل ارزهایی هستن که بلاک چین اختصاصی خودشون رو دارن و اونها رو کوین می نامند. یه سری ارزهای دیجیتال هستن که از بلاک چین ارزهای دیجیتال دیگه استفاده می کنن و بهشون توکن میگن و توکن ها به آسونی روی بستر ارزهای دیگه که دارای بلاکچین و با قراردادهای هوشمند بوجود میان. کلاهبرداران برای ساخت توکن های فیک از قراردادهای هوشمند استفاده می کنن و توکنی با شباهت زیاد به اسم توکن اورجینال می سازن و سعی می کنن اون رو بجای توکن اصلی بفروشن. برای مثال توکن تتر که روی بستر ارزهایی مثل اتریوم و ترون و یکسری بلاکچین های دیگه هستش. فرد کلاهبرداری سعی میکنه که هم اسم تتر یا usdt یک توکنی رو بسازه که خیلی به اون شباهت داشته باشه و در فروش های روزانه بجای تتر اصلی اون ارز رو به یک فرد خاص یا صرافی بفروشه. شما بعد از دریافت اون ارز مثلا بجای تتر فکر میکنین هر کدوم از توکن ها یک دلار ارزش دارن ولی در اصل سرمایه ای به دست شما نرسیده و فقط یک کلاهبرداری صورت گرفته. مقاله 5 راه افزایش امنیت در ارزهای دیجیتال هم میتونه در این زمینه بیشتر به شما کمک کنه. پس ارز دیجیتال تقلبی در اصل یک توکن واقعی هستش، اما چون هیچ نقدینگی نداره و هیچ کسی خرید و فروشش رو انجام نمیده، هیچ ارزشی هم نداره و سازنده اون فقط خواسته هم اسم یک ارز اصلی و با ارزش بازار اون رو بسازه و به جای اون، به مردم این رمز ارز رو بفروشه.

نتیجه گیری :
در مقاله آموزش شناسایی ارزهای دیجیتال تقلبی سعی کردیم راه های پیدا کردن ارزهای دیجیتال تقلبی رو بهتون توضیح بدیم. باید این رو بدونین که بازار ارزهای دیجیتال یک بازار نوپا هستش و بالای 13000 توکن در زمان نوشتن این مقاله در کوین مارکت کپ لیست شدن و از اونجایی که هزینه ساخت یک توکن در بستر یک سری بلاکچین ها بسیار پایین هستش، بنابراین طبیعی خواهد بود که توکن های تقلبی در این بازار موجود باشن. بهترین کاری که می تونیم بکنیم این هستش که از پلتفرم های معتبر مثل صرافی های ارز دیجیتال فقط خرید و فروش ارزهای دیجیتال رو انجام بدیم و در مورد توکن های ناشناس بازار اطلاعات کاملی قبل خرید کسب کنیم. امیدواریم این مقاله برای شما مفید باشه.

لینک های مفید
بالا