ارز دیجیتال

توابع در PHP چیست؟

1402/11/24 0

تعریف function در php ، یکی از مباحثی است که در برنامه نویسی و طراحی سایت کاربرد زیادی دارد. تعریف تابع به برنامه نویس کمک می کند تا عملیات مورد نظر خود را به کوتاهترین روش کدنویسی کنند و هدف خود را به صورت بهینه پیاده سازی نمایند. در این ویدیو قصد داریم که روند تعریف function در php را به صورت کامل بررسی نماییم پس با ما همراه باشید.

مفهوم تابع چیست؟

تابع در برنامه نویسی به بلوکی از کدهای مستقل و قابل استفاده مجدد اشاره دارد که با توجه به نیاز برنامه‌‌نویس کار مشخصی را انجام می‌دهند. اکثر زبان‌های برنامه نویسی از مفهوم تابع پشتیبانی می‌کنند، زیرا استفاده از تابع در برنامه نویسی ضمن کوتاه‌تر کردن کد‌های نوشته شده موجب خوانایی بهتر و رفع اشکال آسان‌تر از کد نیز می‌شود. علاوه بر این، با توجه به امکان فراخوانی چند باره توابع می‌توان گفت که توابع به بهبود قابلیت استفاده مجدد کد نیز کمک می‌کنند.

مزایای استفاده از تابع در PHP چیست؟

استفاده از توابع در برنامه نویسی مزایای بسیاری را به دنبال دارد. در ادامه به ۳ مورد از مهم‌ترین مزایای استفاده از تابع در PHP اشاره شده است.
قابلیت استفاده مجدد کد: تعریف تابع در PHP تنها یک مرتبه صورت می‌گیرد و می‌توان تابع تعریف شده را چندین بار فراخوانی کرد.
کدنویسی کمتر: استفاده از توابع حجم کدهای برنامه را نیز کاهش می‌دهد، زیرا در این صورت منطق اصلی برنامه تنها یک مرتبه نوشته می‌شود و می‌توان چندین مرتبه آن را فراخوانی کرد.
درک آسان: استفاده از تابع در PHP منجر به جدا شدن منطق پیاده‌سازی برنامه می‌شود. تقسیم شدن منطق برنامه در قالب توابع مختلف به درک آسان‌تر جریان برنامه می‌انجامد.
افزایش سرعت توسعه: برنامه‌نویسان با توجه به قابلیت استفاده مجدد توابع می‌توانند برای افزایش سرعت توسعه برنامه از توابع پیش ساخته استفاده کنند.

نتیجه گیری:
توابع در برنامه نویسی قطعه کدهایی هستند که برای انجام عملیاتی خاص مورد استفاده قرار می‎‌گیرند. آن‌ها داده‌ها را به عنوان پارامتر ورودی دریافت می‌کنند و بعد از انجام عملیات مورد نظر خروجی را بر می‌گردانند. توابع روشی استاندارد و قدرتمند برای «برنامه نویسی ماژولار» (Modular Programming) ارائه می‌کنند و قابلیت استفاده مجدد را به کد می‌دهند. همچنین، توسعه‌دهندگان با یک مرتبه پیاده‌سازی توابع می‌توانند آن‌ها را در چندین پروژه استفاده کنند. با توجه به اهمیت استفاده از توابع در PHP در این مطلب از مجله فرادرس نحوه تعریف تابع در PHP و فراخوانی آن مورد بررسی قرار گرفت. علاوه بر این، مزایای استفاده از تابع و انواع آن در PHP نیز عنوان شد. همچنین، در ادامه نیز ضمن بررسی مهم‌ترین توابع داخلی در PHP به بررسی موارد مهمی همچون آرگومان، پارامتر، دامنه تابع، language construct و سایر موارد پرداخته شد.

لینک های مفید
بالا