ارز دیجیتال

آینده تتر چگونه است؟

1402/09/16 0

فضای کریپتو مملو از ارزهایی‌ست که ارزش آن‌ها یا به ماه شلیک می‌شود یا به اعماق زمین سقوط می‌کند! اما این داستان فقط مختص کوین‌های ناشناخته نیست، بلکه همیشه گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد آینده ارزهای دیجیتال برتر هم در بین معامله‌گران مطرح است. امروزه رمزارزهایی مانند تتر که اصطلاحاً به آنها استیبل‌ کوین گفته می‌شود نقش مهمی در معاملات و در امان ماندن معامله‌گران از نوسانات بازار ایفا می‌کنند. اما خود این استیبل کوین یعنی USDT، تا چه حد قابل اعتماد است؟ آینده تتر چگونه خواهد بود؟ در این مقاله به پاسخ این سوالات خواهیم پرداخت و آینده تتر را به صورت کامل مورد بررسی قرار می‌دهیم.

عوامل تاثیرگذار بر آینده قیمت تتر:

تتر به‌عنوان بهترین و بزرگترین استیبل کوین موجود در بازار کریپتو شناخته می‌شود. تتر نسخه فیزیکی دلار آمریکا است و با هدف حفظ ارزش دلار پایه‌گذاری شده است. قیمت خرید و فروش تتر، به عوامل مختلفی بستگی دارد و شما با شناخت این عوامل می‌توانید در پیش بینی قیمت آن موفق عمل کنید. به‌طور کلی عوامل تاثیرگذار بر آینده قیمت تتر عبارت‌اند از:

1- وضعیت دلار آمریکا

همانطور که اشاره کردیم دلار آمریکا اصلی‌ترین پشتوانه تتر است. بنابراین وضعیت دلار آمریکا در بازار جهانی نقش مهمی در آینده قیمت تتر ایفا خواهد کرد. پس اگر قصد خرید تتر در ایران را دارید باید حتما وضعیت دلار آمریکا و اخبار مربوط به آن را دنبال کنید.

2- میزان عرضه و تقاضا

میزان عرضه و تقاضا از دیگر عواملی است که روی قیمت تتر تاثیر می‌گذارد. زمانی که تقاضا برای خرید تتر افزایش پیدا کند بدون شک قیمت آن افزایش یافته و برعکس، با کاهش میزان تقاضا قیمت تتر نیز کاهش پیدا می‌کند. 

3- نوسانات بازار

بازار ارز دیجیتال یک بازار پر هیجان با نوسانات بالا است. زمانی که نوسان در این بازار به حداکثر آن برسد اغلب کاربران دارایی‌های خود را به تتر تبدیل می‌کنند یا با خرید تتر سعی می‌کنند که بهترین فرصت‌ها را برای ورود به معاملات سودآور از دست ندهند. پس در چنین شرایطی می‌توان انتظار داشت که تتر با افزایش قیمت روبه‌رو شود.

4- رقابت با سایر ارزها

همانطور که می‌دانید تتر یکی از ارزهای پایه کریپتو است و با حجم معاملات بالایی که دارد همیشه جزو 10 ارز برتر کریپتو قرار می‌گیرد. تتر کاربرد بسیار زیادی دارد و با سایر استیبل کوین‌ها رقابت می‌کند. این موضوع تاثیر زیادی در پیش بینی قیمت آینده آن دارد. هر چقدر تتر در این زمینه موفق عمل کند احتمال افزایش قیمت آن بیشتر خواهد شد.

آینده تتر

ویژگی های ارز تتر چیست؟

ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله آینده تتر چیست؟ به بررسی ویژگی های ارز تتر بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین با خصوصیات تتر آشنا بشین.

• قیمت ثابت

یکی از ویژگی های ارز تتر که از خصوصیات اصلی استیبل کوین ها و به خصوص ارز دیجیتال تتر هست، ثابت بودن قیمت اونه. بهتره بدونین قیمت ارز دیجیتال تتر همواره یک دلار آمریکا هست و هیچ نوسان قیمتی نداره. البته توجه داشته باشین که از اونجایی که تتر وابسته به دلار آمریکا هست، اگه قیمت دلار آمریکا تو ایران یه شبه سقوط کنه و نصف بشه، ارزش تتر نیز نصف میشه.

• متمرکز بودن

یکی از ویژگی های ارز تتر، که باعث منحصر به فرد شدن USDT میشه، متمرکز بودن اون هست. ارزهای دیجیتال به صورت غیرمتمرکز فعالیت می کنند، در حالی که ارز دیجیتال تتر به صورت متمرکز فعالیت می کنه. یعنی توسط شرکت و نهادی کنترل و مدیریت میشه و وابسته به دلار آمریکا هست.

• دارای پشتوانه

یکی دیگه از ویژگی های ارز تتر، دارای پشتوانه بودن اون هست. بهتره بدونین همه استیبل کوین ها برای ثابت نگه داشتن قیمت خودشون، دارای پشتوانه هستن. پشتوانه ارز دیجیتال تتر نیز دلار آمریکا هست. بنابراین قیمت USDT توسط دلار آمریکا کنترل میشه.

نتیجه گیری:
فارغ از اینکه میزان تجربه و دانش شما در مورد دارایی‌های دیجیتال چقدر است، پیش از هر تصمیمی برای سرمایه گذاری باید همه جوانب را بسنجید. تتر یکی از ارزهایی است که توانسته محبوبیت زیادی میان سرمایه گذاران و فعالان ایرانی بازار ارز دیجیتال کسب کند، چرا که علاوه بر کارکرد در نقش دلار آمریکا داخل صرافی‌های رمز ارز، یک سرمایه گذاری و ذخیره ارزش نیز محسوب می‌شود. سرمایه گذاری روی تتر هم دارای مزایا و معایب خاص خود است که قبل از خرید باید تمام آن‌ها را در نظر گرفت.
 

لینک های مفید
بالا