ارز دیجیتال

Google Analytics در سئو سایت چیست

1402/09/28 0

موفقیت در دنیای کسب و کاری های اینترنتی به خصوص وبسایت ها نیاز به تحلیل و بررسی های مداوم دارد. در زمینه سایت ها، ابزار های گوناگونی وجود دارد که با استفاده از آن ها می توان به بررسی و تحلیل سایت خود و سایت های رقیب پرداخت. از معروف ترین این ابزار ها که در زمینه بررسی و تحلیل معیار های سئو سایت مورد استفاده قرار می گیرند، وورنک، ahrefs، moz و گوگل آنالیتیکس را می توان نام برد که در این میان ما قصد داریم ابزار گوگل آنالیتیکس و شیوه کار با آن را برای شما شرح دهیم. تا انتها با سئوکار همراه باشید.

گوگل آنالیتیکس چیست؟

گوگل آنالیتیکس ابزاری است که به صورت رایگان توسط گوگل در اختیار وبمستران قرار می گیرد. گوگل آنالیز، گوگل آنالیتیک و گوگل آنالیتیکز از نام های دیگری است که در ایران برای گوگل آنالیتیکس به کار می رود. این ابزار می تواند نقش یک دستیار مدیر را برای مدیران وبسایت ها بازی کند. گوگل آنالیتیکس به مدیر سایت کمک می کند که درباره ترافیک ورودی سایت، اطلاعات مفیدی به دست آورد. این اطلاعات اگر مورد توجه قرار بگیرد، می تواند تحولی در کسب و کار آن وبسایت بوجود بیاورد. گوگل آنالیتیکس دارای ویژگی های خاصی است که باعث می شود مدیران وبسایت های ایرانی به استفاده از آن تشویق شوند. یکی از مهم ترین ویژگی های گوگل آنالیتیکس که آن را در ایران محبوب کرده است رایگان بودن آن است. گوگل آنالیتیکس ابزار چندان پیچیده ای نیست و کار کردن با آن برای کسانی که با دنیای وب آشنا هستند کار دشواری نیست، این موضوع یکی دیگر از ویژگی های مثبت گوگل آنالیتیکس است که کاربران را به استفاده از آن تشویق می کند.

گوگل آنالیتیکس

امکانات و کاربردهای گوگل آنالیتیکس:

به کمک گوگل آنالیتیکس می توانید تبلیغات وب سایت خود را با هدف نموده و دقیقا بدانید که وب سایت شما بیشتر دارای چه مخاطبانی از چه نقطه جغرافیایی می باشد. برای بسیاری از کمپانی های حرفه ای استفاده از راهکار برنامه Google Analytics برای تحلیل و کنترل ترافیک وب سایت خود یک امر ضروری و مهم می باشد. حتی در صورتی که سازمان شما مسئولیت مدیریت و اداره صد های وب سایت را نیز داشته باشد، باز هم ابزار گوگل Google Analytics با ارائه راهکار های تحلیلی و کنترلی مناسب همواره باعث صرفه جویی های قابل توجهی در هزینه و زمان می شود. گزارشی نشان می دهد  که ۵۷% از ۱۰،۰۰۰ وب سایت محبوب دنیا از ابزار گوگل Google Analytics برای تحلیل بازدیدکنندگان و همچنین ارائه راهکارهای جدید برای پربازدیدتر کردن وب سایت خود استفاده می نمایند. بخشی از امکانات و کاربردهای گوگل آنالیتیکس را می‌توان به شرح زیر نام برد، البته باید بدانید کاریرد گوگل آنالیتیکس در دیجیتال مارکتینگ فراتر از چندین نمونه ای است که در این مقاله می خوانید.
کاربران از چه مسیرهایی به سایت مراجعه کرده‌اند؟
پس از ورود به سایت کاربران چه رفتارهایی از خود نشان داده‌اند؟
کدام بخش‌های سایت برای کاربران جذاب بوده است؟
میزان توقف کاربران در قسمت های مختلف سایت چگونه بوده است؟
در صورت برگزاری کمپین‌ها وارائه پروموشن‌های دوره ای در فروش به نتیجه مطلوب رسیده اید یا خیر؟
کدامیک از Social Network ها بیشتر مورد استقبال کاربران قرار گرفته است و از طریق آن وارد سایت شده‌اند؟

نتیجه گیری:
یکی از ابزارهای مهم و تاثیرگذار در بهینه‌سازی سایت، گوگل آنالیتیکس است که تاثیر قابل توجهی در بازاریابی دیجیتال کسب و کار شما دارد. این سرویس که به صورت رایگان در اختیار مدیران کسب و کارها، وبمسترها، متخصصین سئو و… قرار دارد، به شما کمک می‌کند تا از رقبای خود پیشی بگیرید و از دنیای پرسرعت دیجیتال عقب نمانید. در این مقاله، به معرفی گوگل آنالیتیکس و شرح تاثیراتی که بر روی پیشرفت سایت دارد، پرداختیم.
 

لینک های مفید
بالا