ارز دیجیتال

گوتنبرگ در وردپرس چیست و چگونه کار میکند

1403/01/25 0

در این مقاله میخواهیم در مورد گوتنبرگ در طراحی سایت بحث کنیم. گوتنبرگ ویرایشگر صفحه جدید انقلابی است که جایگزین بلوک متن کلاسیکی است که در هر صفحه پشتی نرم افزار یافت می شود. گوتنبرگ که به عنوان صفحه ویرایش پست نیز شناخته می‌شود. این به شما امکان می دهد بلوک ها را در صفحات و پست های مختلف وب سایت خود اضافه کنید، ویرایش کنید، دوباره سفارش دهید و حذف کنید. در ابتدا به عنوان یک افزونه منتشر شد، چیزی که می‌توان آن را برای بهبود تجربه ویرایش به وردپرس اضافه کرد. امروز آن را به عنوان بخشی از نصب پیش فرض وردپرس خواهید یافت و به فناوری ویرایشگر پیش فرض پلت فرم تبدیل شده است. مهمتر از همه، گوتنبرگ ویرایشگر محتوای انعطاف پذیر است.و در طراحی سایت ها میتوانید از ان استفاده کنید. این بر اساس اصل بلوک های متعدد در چندین صفحه کار می کند و انتخاب اینکه چه چیزی و کجا استفاده شود را در دست صاحب وب سایت قرار می دهد. در جایی که صفحات قبلا ثابت بودند، گوتنبرگ یک دوره جدید و سطح انعطاف پذیری را به ارمغان می آورد.

گوتنبرگ برای کیست؟

در نهایت گوتنبرگ برای همه است، اما اجازه دهید آن را به چند گروه کاربری مختلف تقسیم کنیم تا مزایای هر یک را بررسی کنیم:

شرکت، پروژه

مدتی است که شرکت‌هایی مانند Illustrate Digital راه‌حل‌هایی ایجاد کرده‌اند که به برندهای سازمانی اجازه می‌دهند تا از وردپرس به‌عنوان یک پلتفرم متن‌باز بهترین استفاده را ببرند. بسیار منطقی است که پلتفرمی را انتخاب کنید که از نظر تجاری معقول‌تر باشد، هزینه‌های مجوز را کاهش داده و به برندها اجازه می‌دهد تا بودجه‌های خود را صرف عملکردهای مرتبط به جای صدور مجوز کنند. معرفی گوتنبرگ به این معنی است که این راه حل ها دیگر نیازی به توسعه ندارند تا با تقاضای صنعت مطابقت داشته باشند، مدیریت محتوای آسان که برای تولید محتوای سازمانی بسیار مهم است اکنون در پلتفرم قرار گرفته است. به این معنی که بار دیگر، زمان توسعه صرف عملکردهای مرتبط می شود، بودجه ها را می توان به طراحی عمدی UX افزایش داد و سطوح بیشتری از بهینه سازی نرخ کلیک را می توان انجام داد. دیگر اتکا به یک تیم توسعه برای مدیریت محتوا نیست، ایجاد تم گوتنبرگ برای یک برند به این معنی است که آنها می توانند تجربه منحصر به فردی داشته باشند که در صورت نیاز می تواند در چندین وب سایت و حتی چندین برند ارائه شود. و اگر چیزی خسته شد، بلوک را جایگزین کنید یا بلوک‌های جدید معرفی کنید، دیگر نیازی به توسعه کل آن نیست. این چنین حس انعطاف پذیری زیادی را برای یک برند تجاری ایجاد می کند. در بسیاری از مواقع کلمه سازمانی می تواند نشان دهنده چیزی سفت و سخت باشد، آنقدر بزرگ که نمی تواند انعطاف پذیر باشد یا تغییر کند، دقیقاً جایی است که یک برند ممکن است در طول زمان در بازار خود عقب بماند. لازم نیست این مورد در مورد گوتنبرگ باشد و این در واقع بسیار خاص و از نظر تجاری معقول است.

بازاریابان

رویای هر بازاریاب این است که کنترل وب سایت خود را داشته باشد، چگونه محتوا ایجاد کند و بداند که برای تولید چیزهای جدید نیازی به تکیه بر توسعه دهندگان یا پشتیبانی یک آژانس خارجی ندارد. یکی از مزایای بزرگ معرفی گوتنبرگ در مورد متخصصان بازاریابی و نویسندگان محتوا، سرعت تولید، بررسی و انتشار محتوای جدید است.مرتبط بودن یکی از فاکتورهای اصلی رتبه‌بندی گوگل است، یکی از دو اصل اساسی که در پس چگونگی تصمیم‌گیری اینکه چه محتوایی باید در نتایج جستجو ظاهر شود، است. گوگل می داند که کاربرانش از محتوایی که با جستجوی اولیه آنها یا حداقل با علایق آنها مرتبط است، قدردانی می کنند. کار با گوتنبرگ (و در کل وردپرس) به یک بازاریاب اجازه می‌دهد تا محتوای مرتبط را فوراً ایجاد کند و در صورت اهمیت آن را منتشر کند. اگر چیزی در اخبار مربوط به یک نام تجاری وجود دارد و می‌خواهد از آن استفاده کند، در آن صورت ایجاد، بررسی و انتشار است.

کار و کسب های خرد

مدتی است که مانند Squarespace و Wix، دیگر پلتفرم‌های وب‌سایت برای کسب‌وکارهای کوچک، در مورد سهولت استفاده برای مشاغل کوچکی که به دنبال ساخت یک وب‌سایت هستند، غالب شده‌اند. به نظر می رسد که این پلتفرم ها بیش از حد قابل استفاده نیستند و زمانی که نوبت به تولید وب سایت ها روی آن پلتفرم ها می شود، هنوز باید تلاش زیادی برای ایجاد چیزی که ارزش افتخار داشتن به عنوان یک صاحب کسب و کار را داشته باشد، انجام دهد. با تعداد زیادی تم وردپرس که در چندین بازار آنلاین موجود است، انتخاب های باورنکردنی وجود دارد که به صاحب کسب و کار یا شخصی که در یک کسب و کار کوچک کار می کند، اجازه می دهد نسخه WordPress.org را دانلود کند و تم خود را متناسب با نام تجاری خود نصب کند. در چند سال گذشته، تجربه ساخت یک وب سایت با استفاده از یکی از این تم ها دقیقاً آسان نبوده است. نتایج نهایی می‌تواند در یک پلتفرم سازگار با گوگل مانند وردپرس عالی باشد، اما چیزی لازم است که این فرآیند ایجاد را آسان‌تر کند – قطعا درک آن حداقل آسان‌تر است. گوتنبرگ این نیاز را برآورده می‌کند و با روشی انعطاف‌پذیر برای چیدمان صفحات، پست‌ها و سایر انواع محتوا با استفاده از عملکرد بلوک ویرایشگر، فرآیند ایجاد وب‌سایت را بسیار آسان‌تر می‌کند.

گوتنبرگ چگونه کار می کند؟

مانند بسیاری از چیزها، برای این سوال هم یک پاسخ کوتاه و هم طولانی وجود دارد.
گوتنبرگ همه حول محور ایده «بلوک‌ها» کار می‌کند. هنگامی که بلوک ها را درک کردید، گوتنبرگ را تا حد زیادی درک می کنید، حداقل در سطح سطح. قبلاً در وردپرس، به یک کاربر بک‌اند که مسئول اضافه کردن محتوا به یک وب‌سایت بود، یک ویرایشگر متن بسیار پیچیده برای استفاده داده می‌شد، ویرایشی که حتی به شما اجازه نمی‌داد بدون نیاز به شکستن کد، تصاویر را به درستی قرار دهید. ویرایشگر جدید از شر این موضوع خلاص می شود و تمرکز خود را بر ایجاد آسان محتوایی می گذارد که پس از انتشار در قسمت جلویی عالی به نظر می رسد. «بلوک‌ها» ابتدا برای انواع محتوای مختلف طراحی و توسعه می‌یابند که تقریباً تعداد بی‌پایانی از آن‌ها وجود دارد. بلوک های ساده ممکن است تصویر سمت چپ، متن به سمت راست، با یک دکمه برای چرخاندن آن به اطراف باشد. بلوک‌های پویاتر ممکن است به شما امکان دهند سه پست وبلاگ را برای اشتراک‌گذاری انتخاب کنید. برای کاربران سازمانی و کارشناسان بازاریابی، بلوک‌ها حتی ممکن است بخشی از محتوای شخصی‌شده باشند که بر اساس مخاطبان ارائه می‌شوند. بلوک‌ها در وردپرس یک رویا هستند و به کسی اجازه می‌دهند تا به راحتی و به صورت بصری یک صفحه یا پست ایجاد کند و این احساس را داشته باشد که هنگام انتشار در قسمت جلویی وب‌سایت چگونه به نظر می‌رسد. هنگامی که وارد یک ویرایشگر صفحه گوتنبرگ می شوید، این انتخاب به شما داده می شود که یک بلوک جدید اضافه کنید، که به شما امکان می دهد از بین تعدادی بلوک که در قالب وردپرس وب سایت تعبیه شده است، انتخاب کنید. هنگامی که یک بلوک را انتخاب کردید، می توانید محتوا را ویرایش/افزودن، متن اضافه کنید، تصاویر را آپلود کنید یا پیوندها را درج کنید. و هنگامی که این کار انجام شد، می‌توانید محل قرارگیری بلوک را انتخاب کنید ممکن است دوست داشته باشید که صفحه بیشتر در بالا یا پایین صفحه باشد، انتخاب با شماست.
سخن پایانی
ما در این مقاله در مورد گوتنبرگ در وردپرس برای طراحی سایت صحبت کردیم و امیدواریم که این مقاله پاسخ به تمامی سوالتان بوده است. همانطور که پیداست، پاسخ به این سوال که گوتنبرگ چیست، ساده‌تر از آن چیزی است که تصور می‌کردید. در اصل، این یک ویرایشگر کاربر پسند وردپرس است که به شما امکان می دهد صفحات و پست هایی را با بلوک بسازید. گوتنبرگ اکنون ویرایشگر پیش فرض وردپرس است. در حالی که ویرایشگر کلاسیک هنوز در دسترس است، تیم وردپرس پشتیبانی از این ابزار را متوقف کرده است. بنابراین، اگر قبلاً شروع نکرده اید، اکنون زمان آن است که با ویرایشگر گوتنبرگ آشنا شوید و طیف گسترده ای از ویژگی هایی را که ارائه می دهد کشف کنید. حتماً وردپرس عمیق تر ما را نیز بررسی کنید.
 

لینک های مفید
بالا