ارز دیجیتال

هیت مپ یا نقشه بازار ارز دیجیتال چیست؟

1402/03/24 0

یکی از چالش‌هایی که علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با آن روبرو می‌شوند، درک مفاهیم و اصطلاحات مربوط به ترید و سرمایه‌گذاری است. این درک به‌مرور و با کسب اطلاعات بیشتر در حوزه بازار کریپتوکارنسی، ساده‌تر خواهد شد. یکی از اصطلاحاتی که در بازار رمز ارزها با آن سروکار زیادی خواهید داشت، نقشه بازار ارزهای دیجیتال است. ولی نقشه بازار ارزهای دیجیتال چیست؟ این نقشه چه اطلاعاتی را به ما نشان می‌دهد؟ چگونه می‌توانیم به نقشه بازار دسترسی داشته باشیم؟

هیت مپ یا نقشه بازار ارز دیجیتال چیست؟

نقشه بازار یا Heatmap که در زبان فارسی به معنای نقشه حرارتی است، ابزاری است که اطلاعات پیچیده و متعدد را در یک قاب، با استفاده از رنگ های مختلف، به تصویر می‌کشد؛ نمونه های مختلفی از نقشه بازار وجود دارد. استفاده از این ابزار فقط به بازار دیجیتال خلاصه نمی‌شود و حتی خارج از بازار مالی می‌تواند به کمک شما بیاید؛ موارد استفاده از هیت مپ بسیار زیاد است. یکی از معروف ترین آن ها که شاید دیده باشید، نقشه حرارتی فوتبال است. برای هر بازیکن می‌توان یک هیت مپ درست کرد که نشان دهنده میزان حضور آن بازیکن در نقاط مختلف زمین است. همچنین میزان گردش توپ در مختصات مختلف در زمین بازی را معمولا با این نقشه نمایش می‌دهند.

چگونه می‌توان از نقشه بازار ارز دیجیتال استفاده کرد؟

نقشه بازار ارز دیجیتال در واقع راه‌هایی هستند که از طریق آن‌ها می‌توانید تعیین کنید که نقدینگی در بازار کجاست و ارائه‌دهندگان نقدینگی چگونه رفتار می‌کنند. این راهی است برای تعیین اینکه سفارشات واقعی در بازار کجا انجام می‌شوند. نقشه بازار ارز دیجیتال اساساً نمایشی بصری از سفارشات حدی است که در دفترچه سفارشات قرار داده‌شده است. در فرآیندهای تجاری، متخصصان از نقشه بازار ارز دیجیتال برای شناسایی سطح عملکرد بخش‌های مختلف، تعیین اولویت‌های سرمایه‌گذاری و برجسته کردن مناطق موردتوجه استفاده می‌کنند. مزایای این نقشه شامل ارتباطات پیشرفته، تعامل بالا و توانایی به دست آوردن بینش‌های ارزشمند از ساختار ارزهای دیجیتال است. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که نقشه بازار ارز دیجیتال گاهی اوقات می‌توانند گمراه‌کننده باشند.

معرفی برترین نقشه بازار ارزهای دیجیتال :

سایت‌های مختلفی وجود دارند که نقشه بازار کریپتو را منتشر می‌کنند که در ادامه به معرفی برخی از محبوب‌ترین‌ها می‌پردازیم. نقشه بازار موجود در سایت کوین مارکت کپ یک فضای مطمئن با اطلاعات دقیق برای به‌روزرسانی اطلاعات مربوط به بازار کریپتو که بیش از 20000 کوین و توکن پشتیبانی می‌کند و اطلاعاتشان را به ما نشان می‌دهند. در قسمت هیت مپ این سایت (coinmarketcap.com/crypto-heatmap)، کوین‌ها و توکن‌ها به 6 قسمت کوین‌های ارزشمند بازار، رمزارزهای دارای قرارداد هوشمند، ارزهای دیجیتال صرافی‌های متمرکز، پول‌های الکترونیکی صرافی‌های غیرمتمرکز، توکن‌های مثلی و ارزهای دیجیتالی که در مدت‌زمان کم توانسته‌اند دیده شوند، تقسیم می‌شود. در این پلتفرم با نگه‌داشتن موس روی هر خانه می‌توانیم اطلاعاتی از قبیل قیمت ارز، حجم کل ارزش آن در بازار و حجم معاملات آن ارز در 24 ساعت گذشته را ببینیم.یکی از حرفه‌ای‌ترین پلتفرم‌های ارائه‌دهنده نقشه بازار، سایت تخصصی کوین 360 است. این نقشه بسیار باکیفیت تنظیم و سازماندهی شده است و با دارا بودن قابلیت فیلترکردن، یک فضای کاملاً حرفه‌ای را برای کاربر خلق کرده است. از قابلیت‌های این وب‌سایت می‌توان به مخفی کردن ارزهای دیجیتال خاص، فیلتر بر اساس حجم معاملات روزانه، فیلتر بر اساس بیشترین و کمترین میزان سود و ضرر، قابلیت تنظیم زمان و انتخاب بین کوین و توکن اشاره کرد. سایت تریدینگ ویو یکی از بهترین سایت‌ها و یک ابزار عالی و کاملاً حرفه‌ای است که تمام خدمات آن رایگان است. ابزارهایی که این پلتفرم در اختیار ما قرار می‌دهند بسیار پیشرفته‌تر از ابزاری موجود در سایت‌های مشابه هستند. این سایت تمامی درصدهای لازم را به‌صورت آنلاین محاسبه می‌کند و ما فقط باید روی نقاط مشخص کلیک کنیم. در سایت کریپتو رنک یک نمای کلی از ارزهای دیجیتال پر تراکنش اخیر نمایش داده می‌شود. این پلتفر باتوجه‌به آخرین تغییرات رمز ارزها، خانه‌های نقشه بازار را نشان می‌دهد و باتوجه‌به کاربری آسانی که دارد موردتوجه بسیاری از فعالان حوزه کریپتو قرار گرفته است.

نتیجه گیری :
 همونطور که گفتیم، هیت مپ از جمله ابزارهای کاربردی برای مشاهده وضعیت بازار ارزهای دیجیتال هست که اطلاعات مهمی در رابطه با وضعیت رشد بازار، نوسانات قیمتی، حجم بازار و میزان عرضه در گردش ارزهای دیجیتال رو به ساده ترین شکل نشون میده.


 

لینک های مفید
بالا