ارز دیجیتال

الگوریتم هیلتاپ در سئو چیست

1403/02/10 0

 الگوریتم Hilltop یک الگوریتم رتبه بندی جستجو است که برای شناسایی معتبرترین اسناد و صفحات وب در یک موضوع پرس و جو طراحی شده است. این فهرست بر روی فهرست ویژه ای از اسناد خبره کار می کند، که لیست های غیروابسته ای از صفحات مرتبط با یک موضوع خاص هستند. سپس از پیوندها و متن های لنگر بر روی اسناد خبره برای تعیین اعتبار صفحات هدف استفاده می شود. بر خلاف الگوریتم PageRank که فقط اقتدار پیوند یک صفحه را اندازه گیری می کرد، الگوریتم Hilltop "اقتدار موضوعی" صفحه را در نظر می گرفت. این الگوریتم سئو توسط Krishna Bharat توسعه داده شد و در سال 2003 توسط Google برای استفاده در نتایج Google News خریداری شد.

به‌روزرسانی الگوریتم Google Hilltop:

این الگوریتمی هست که توسط گوگل استفاده می شود. Hilltop شامل ایجاد راه هایی است که موتورهای جستجو می توانند از محتوای حرفه ای برای اطمینان از محاسبه ارتباط محتوا با یک سایت استفاده کنند. از این مقاله حرفه ای به عنوان یک سند تخصصی یاد می شود و به بسیاری از منابع مختلف که دارای محتوای مرتبط هستند اما به هیچ یک از آنها وابسته نیستند پیوند می دهد. این الگوریتم همچنین از عناوین، عناوین صفحه و سرفصل ها هنگام محاسبه ارتباط محتوا با صفحه استفاده می کند. طبق این سیستم، صفحه عنوان و عنوان عنوان ارزش بیشتری نسبت به پیوندهای خارجی یا داخلی به اسناد می بخشد. اگرچه Hilltop و PageRank تقریباً به روش‌های مشابهی کار می‌کنند، Hilltop بر اساس زمینه و موضوع محاسبه می‌کند و بنابراین تأثیرگذاری آن با پیوندها دشوارتر است. استفاده از Hilltop نیز بسیار ارزان‌تر است و نتایج را سریع‌تر محاسبه می‌کند در حالی که نتایج بسیار گسترده‌تر و دقیق‌تری به دست می‌دهد. اگر تعداد سایت های متخصص یا حرفه ای محدود باشد، گوگل به طور خودکار الگوریتم Hilltop را خاموش می کند.

جزئیات الگوریتم هیلتاپ

تعیین صفحات خبره نقطه مرکزی الگوریتم Hilltop است. صفحات خبره به بسیاری از صفحات غیر وابسته در یک موضوع پیوند دارند. بنابراین شناسایی صفحات وابسته بخش مهمی از الگوریتم است. الگوریتم اصلی از تعریف زیر استفاده می‌کند: اگر دو میزبان از یک شبکه کلاس C یکسان باشند (سه اکتت اول IP یکسان هستند) یا سمت راست ترین نشانه غیر عمومی در نام میزبان یکسان باشد (به عنوان مثال www...com و www...uk). رابطه متعدی است، یعنی اگر A و B و B و C مرتبط باشند، A و C مرتبط هستند. صفحات خبره به صفحاتی گفته می شود که به چندین (در اصل حداقل پنج) صفحه غیر وابسته در یک موضوع پیوند می دهند. مرتبط ترین صفحات خبره (در اصل 200) برای رتبه بندی اسناد در مورد یک موضوع استفاده می شود. برای صفحاتی که دارای لینک های ورودی از حداقل دو صفحه متخصص مختلف هستند، یک امتیاز محاسبه می شود. امتیاز منعکس کننده تعداد و ارتباط صفحات خبره مرتبط با صفحه و ارتباط عباراتی است که پیوندها را واجد شرایط می کنند. در نهایت صفحات بر اساس امتیاز رتبه بندی می شوند.
 

نتیجه گیری

ما در این مقاله در مورد الگ.ریتم هیلتاپ حرف زدیم. شخص باید اطمینان حاصل کند که بسیاری از صفحات خبره به یک صفحه پیوند می دهند تا برای الگوریتم Hilltop بهینه شوند. بنابراین، صفحه باید تا حد امکان به دایرکتوری های مربوط به آن موضوع اضافه شود. علاوه بر این، باید صفحاتی را جستجو کنید که به بسیاری از صفحات وب با رتبه برتر پیوند دارند و سعی کنید از این صفحات پیوند دریافت کنید.همچنین باید سعی کنید صفحات خبره بسازید، یعنی یک دایرکتوری در مورد آن موضوع ایجاد کنید. البته، شخص باید سایت خود را به دایرکتوری اضافه کند. الگوریتم Hilltop از این جهت مهم است که پایه و اساس الگوریتم‌های رتبه‌بندی مدرن را پایه‌گذاری کرد و بنابراین شیوه‌های مدرن SEO را تعریف کرد. Hilltop ممکن است مفاهیمی مانند ارتباط لینک، قدرت موضوعی، تخصص و وابستگی بین وب سایت ها را معرفی کرده باشد.
 

لینک های مفید
بالا