ارز دیجیتال

کیف پول گرم چیست؟

1402/02/06 0

هات ولت‌ها (Hot Wallet) را می‌توان بر اساس نسخه‌های موجود و اتصال به شبکه بلاک چین‌های مختلف طبقه بندی کرد. در حالی که هر کیف پول ارز دیجیتال کاریرد خاص خود را دارد، نکته مشترک همه والت های گرم استفاده راحت‌تر و پشتیبانی تعداد زیادی از رمز ارزهاست؛ در واقع به همین علت است که بیشتر طرفداران این والت‌ها تریدرها، و نه هولدرهای ارز دیجیتال، هستند. در این مقاله ضمن اشاره به نحوه کارکرد کیف پول های گرم بهترین والت های گرم را نیز معرفی خواهیم کرد.

کیف پول گرم چیست؟

به طور خلاصه کیف پول داغ به کیف پول هایی گفته می شود که به اینترنت متصل می شوند و شما برای متوجه شدن از ارزش دارایی هاتون باید به اینترنت دسترسی داشته باشید در غیر اینصورت:
•    قیمت دارایی ها برای شما نمایش داده نمی شود.
•    امکان انتقال دارایی هاتونو نخواهید داشت.
اگر بخواهیم از دید امنیت درباره کیف پول های داغ صحبت کنیم امنیت بالایی ندارند و دلیل اونم بایدیه اتصالشون به اینترنت است. همانطور که می دونید اینترنت مثل یک نی زاری است که افراد هکر در آن به انتظار نشسته اند تا طعمه خودشونو شکار کنند. درسته که همیشه این اتفاق نمیفته و دارایی های ما هم همیشه در خطر نیستند اما با این وجود به دلیل اتصالشون به اینترنت امنیت کمی دارند. اگر بخواهیم از دید کاربردپذیری صحبت کنیم کیف پول های دغ HOT Wallet کاربرد پذیری بسیار بالایی دارند و افراد زیادی با این مدل کیف پول ها سر و کار دارند چون قابلیت های زیادی دارند و در کنار اون برای استفاده بسیار راحت هستند. و در آخر اگر بخواهیم از دید پشتیبانیشون از کوین و توکن ها صحبت کنیم کیف پول های داغ از کوین و توکن های زیادی پشتیبانی می کنند و در اصل همین امر باعث شده تا در بین کاربران دنیای کریپتوکارنسی بسیار محبوب باشند.

نحوه عملکرد کیف پول‌های گرم :

کیف پول ارز دیجیتال گرم از دو کلید عمومی و خصوصی تشکیل شده‌ است. کلیدهای عمومی مثل پلاک منزل عمل می‌کنند؛ یعنی هر کسی می‌تواند به آن‌ها دسترسی داشته باشد. کیف پول‌های خصوصی فقط در دسترس خود فرد هستند و کسی نباید از آن‌ها مطلع باشد. کلید خصوص مثل کلید منزل است! یعنی فقط باید در اختیار خودتان باشد. کلیدهای عمومی و خصوصی ماهیت کیف پول‌های گرم هستند. اگر این کلیدها وجود نداشته باشند، کیف پول ماهیت خود را از دست می‌دهد.
نمونه کلید عمومی (آدرس بیت‌کوین):
۱DJLdU8JXmwU3K98JttktFf58ktApGYwT7
نمونه کلید خصوصی (Private Key):
L4izGfiCKU6GM7vrDkg7xog1RMox29DmrcZCS9W4NdnDe6nLzq4x
مالکیت دارندگان ارزهای دیجیتالی در کیف پول‌ها، به واسطه کلیدهای خصوصی اثبات می‌شود. در واقع کلیدهای خصوصی به واسطه کیف پول‌ها حفظ می‌شوند تا در زمان ارسال ارزهای دیجیتالی، کاربر بتواند از آن‌ها استفاده کند. این کلیدها دسترسی‌ کاربر را به دارایی‌ها را امکان‌پذیر می‌کنند و به شما اجازه ایجاد تراکنش و مدیریت روی آن‌ها را می‌دهند.

مزایا و معایب کیف پول گرم :

کیف پول های مبنی بر وبسایت، موبایلی و دسکتاپی از جمله کیف پول های گرم به شمار میروند که آنهایی که بر روی وبسایت خدمات ارائه میدهند از پر ریسک ترین ها هستند. کارایی راحت یکی از مزایای این نوع کیف‌پول است که برای یک تراکنش ارز دیجیتال دیگر نیازی به تغییر فعالیت از آنلاین به آفلاین و برعکس نیست. چراکه کیف‌پول‌ سرد به یک دستگاه دیگر جهت اتصال و انجام مبادلات نیاز دارد.  معمولاً کاربرانی که دارای سرمایه دیجیتالی بسیار هستند، دارایی خود را به طور جزئی در کیف پول گرم نگهداری می کنند. هر زمانی که موجودی حساب کیف پول گرم کم شود، به راحتی انتقال سرمایه میتواند انجام شود. بیشتر صرافی ها نیز حجم زیادی از سرمایه و دارایی کاربران خود را به صورت آفلاین نگهداری می کنند و بخشی که برای برداشت از حساب مورد نیاز است را در کیف پول گرم ذخیره میکنند.

نتیجه گیری :
سعی کردیم تا در این مقاله تمام چالش های تریدرهای ایرانی درباره انواع کیف پول گرم را برطرف کنیم. هر چند در حال حاضر داشتن یک کیف پول ارز دیجیتال تبدیل به یک امر عادی برای تریدرهای ایرانی شده، اما با این حال هر روز از گوشه و کنار اخباری مبنی بر اختلال در شبکه برخی از کیف پول ها و کلاهبرداری های آنها می شنویم. بازار رمز ارزها به خودی خود چالش های بسیار زیادی دارد. این چالش ها برای کاربران ایرانی بیشتر از بقیه کاربران جهانی نیز است از این رو استفاده از یک کیف پول نامناسب نباید تبدیل به کی چالش جدید برای کاربران یارانی شود. 


 

لینک های مفید
بالا