ارز دیجیتال

لینک سازی چیست؟

1402/01/30 0

اگر شما هم جزو آن دسته‌ای هستید که فکر می‌کنند تولید محتوای مفید و سئو شده به تنهایی باعث می‌شود از رقیبان پیشی گرفته و در موتورهای جستجو جایگاه بگیرید، قطعا در اشتباهید. چرا که علاوه بر تمام این موارد به Authority هم نیاز دارید. برای این کار نیاز دارید که لینک سازی یا لینک بیلدینگ را به درستی انجام دهید و لینک‌هایی از وب‌سایت‌هایی به دست آورید که برای برندتان ارزش و اعتبار ایجاد کند. همچنین مخاطبتان را به کمک آن لینک‌ها تغذیه کنید و ارزش محتوایتان را افزایش دهید. گوگل اعلام کرده که لینک‌سازی و محتوای باکیفیت دو عامل بسیار مهم در سئو هستند. در واقع سایت‌های قابل اعتماد به دیگر سایت‌های قابل اعتماد لینک می‌دهند و سایت‌های دارای محتوای اسپم به دیگر سایت‌های اسپم لینک می‌دهند. در این مقاله به شما خواهیم گفت که لینک بیلدینگ یا همان لینک سازی چیست و چگونه باید به بهترین شکل آن را انجام داد. اگر قبلا لینک سازی را انجام داده باشید یا در این کاملا تازه ‌وارد باشید، حتما در این مقاله می‌توانید مطالبی جدید را بیابید؛ چرا که عرصه سئو همیشه در حال تغییر است و تا امروز هیچ گاه اهمیت سئو به این حد نبوده است.

لینک بیلدینگ چیست؟

لینک بیلدینگ ( Link Building ) یا همان لینک سازی به مجموعه اقداماتی گفته می‌‌شود که برای بالا بردن تعداد و کیفیت لینک‌‌های ورودی به یک صفحه وب سایت  انجام می‌‌شوند. در بیان ساده‌‌تر Link Building (لینک‌‌سازی) می‌‌تواند تعداد لینک‌‌های با کیفیت در یک وب سایت را افزایش دهد و این کار احتمال افزایش رتبه سایت را در موتورهای جستجو بالا می‌‌برد. همچنین لینک سازی یک تکنیک بازاریابی ثابت شده برای شناساندن یک برند است. از جمله کارهایی که در مبحث لینک سازی باید انجام دهیم بهینه کردن داخلی و خارجی سایت است. بهینه‌‌سازی داخلی یا سئو On Page ، مجموعه اقداماتی است که در صفحات داخلی سایت خود به منظور بالا بردن افزایش ترافیک سایت و کسب جایگاه برتر در گوگل انجام می‌‌دهید. یکی از این موارد لینک‌‌سازی یا Link Building  است. علاوه بر بهینه کردن داخلی، باید سایت را از لحاظ خارجی هم بهینه کنید. به این امر بهینه‌‌سازی خارجی یا سئو Off Page گفته می‌‌شود. در سئو Off Page  با انجام یک سری فعالیت‌‌ها در شبکه‌‌های اجتماعی مانند توئیتر، فیسبوک، اینستاگرام و پیام‌‌رسان‌‌هایی مثل تلگرام سعی در بهینه کردن سایت خود می‌‌کنید. یعنی می‌‌توانید از این صفحات به سایت خود لینک دهید. لینک‌‌های متنوع و درست به گوگل و کاربران این امکان را می‌‌دهد که در بین صفحات سایت شما در حرکت باشند و بدیهی است که هر چه این چرخش مداوم‌‌تر باشد، کسب امتیاز از جانب گوگل برای شما بیشتر خواهد بود.

لینک برای موتورهای جستجو چه معنایی دارد؟

موتورهای جستجو با دو روش از لینک استفاده می‌کنند: برای پیدا کردن صفحات جدید و کمک به فهمیدن اینکه یک صفحه وب، در نتایج موتور جستجو چه رتبه‌ای باید بگیرد. وقتی ربات موتورهای جستجو در صفحات وب می‌گردند، می‌توانند محتوای صفحات جدید را استخراج کنند و آن را به صفحات ایندکس (Index) شده (صفحات ثبت شده در موتورهای جستجو) اضافه کنند. علاوه بر این، در حین انجام این کار تصمیم می‌گیرند که آیا این صفحه باید در کلمات کلیدی مرتبط با آن رتبه‌بندی شود یا خیر. البته برای این کار فقط به محتوای صفحه توجه نمی‌کنند بلکه به تعداد لینک‌هایی که در وب‌سایت‌های دیگر به آن صفحه اشاره کرده‌اند و نیز به کیفیت آن لینک‌ها توجه می‌کنند. شاید بهتر باشد این طور بگوییم که اگر سایت‌های با کیفیت‌تری به شما لینک کنند، احتمال اینکه در نتایج جستجو در رتبه بهتری قرار بگیرید، بیشتر خواهد شد.

نتیجه گیری :
اگر می خواهید در دنیای مجازی بیشتر دیده شوید و به اعتبار و شهرت بالاتری دست یابید باید بتوانید در آنجا دیده و مطرح شوید. یکی از این راه ها لینک سازی است چرا که این امر برای موتورهای جستجوی گوگل از اهمیت ویژه ای برخورد دار است. با داشتن لینک های بیشتر رتبه سایت خود را بالاتر برده و در صفحه نتایج جستجو به موقعیت بهتری دست می یابید. آنچه که در بالا بیان شد اهمیت بسیار لینک سازی در سئو و به تبع کسب و کارتان را به خوبی نشان داد. حال آن چیزی که اهمیت دارد نحوه رویارویی شما با نحوه لینک سازی است. پیش از آنکه اقدام به لینک سازی کنید باید بدانید کدام لینک سازی ها برایتان مفید و کدام مضر است زیرا این عوامل باعث افزایش یا کاهش رتبه بندی شما توسط الگوریتم های گوگل می شوند.

لینک های مفید
بالا