ارز دیجیتال

سئو محلی چیست؟

1402/09/19 0

سئو سایت نه تنها یک راه حل کلی برای افزایش ترافیک سایت شما به شمار می‌رود بلکه اگر باهوش باشید می‌توانید با کمک سئو، مشتریان واقعی زیادی پیدا کرده و فروش خودتان را بالا ببرید. اگر یک کسب‌وکار محلی وابسته به مکان فیزیکی دارید، سئو محلی می‌تواند کمک زیادی به شما کند. روشی که شما را در معرض دید کاربرانی از منطقه جغرافیایی خودتان قرار خواهد داد. در این مقاله به معرفی سئو لوکال یا محلی پرداخته‌ایم. اگر میخواهید مشتریان محلی زیادی جذب کنید، این مقاله را از دست ندهید.

سئو محلی چیست؟

سئو محلی به کلیه فعالیت های بهینه سازی سایت که باعث شده وب سایت شما برای مشتریان محلی قابلیت نمایش داشته باشد، گفته می شود. سئو محلی بیشترین تمرکز را در مشتریان یک محله یا یک شهرخاص یا یک کشور خاص را دارد. جهت انجام سئو محلی اقدامات زیادی می بایست صورت پذیرد که در زیر ابتدا به 10 دلیلی که شما به این سئو نیاز دارید را آورده ایم.
موتورهای جستجو سرویس هایی جهت سئو محلی ارائه می نمایند و باعث شده میلیون ها مشتری همه روزه بتوانند کسب و کارهای محلی خود را براحتی پیدا نمایند.

10 دلیلی که سئو محلی باعث شده جذب مشتریان جدید به کسب و کارها بیشتر شود:

1- بطور متوسط 64 درصد مشتریان محلی در اینترنت بدنبال کسب و کارهای جدید هستند
2- تعداد جستجوی های محلی طی این چند ساله حدود 58 درصد رشد داشته است.
3- جستجوی محلی بسیار هدفمند و سریع می باشد.
4- درصد زیادی از جستجوهای محلی تبدیل به مشتری می شوند.
5- گوشی های هوشمند که از اینترنت استفاده می نمایند دائما در حال اضافه شدن هستند.
6- بازگشت سرمایه در سئو محلی در مقایسه با سایر روش های تبلیغات محلی، بسیار سریعتر است.
7- تنها 10 درصد از کسب و کارها محل خود را در Google place ثبت کرده اند.
8- بسیاری از فرصت های کسب و کار محلی رایگان هستند.
9- حدودا خوانندگان روز نامه های محلی بین 40 تا 80درصد افت داشته اند.
10- حدود 70درصد از مشتریان به کسب و کارهای محلی اعتماد دارند.

اهمیت سئو محلی در چیست؟

هزاران کسب‌وکار مشابه برای جذب بیشتر کاربران با هم رقابت می‌کنند. اقداماتی نظیر بهینه سازی سایت، تولید محتوا، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، اضافه کردن کسب و کار به نقشه گوگل، اضافه کردن کسب و کار به نقشه مسیریاب بلد، اضافه کردن کسب و کار به نقشه مسیر یاب نشان، ساخت پروفایل در سایت‌های محبوب مخاطبان مثل Foursquare و تلاش برای دریافت دیدگاه از کاربران (Review) در سایت‌های فهرست‌کننده کسب‌وکارها نظیر تریپ ادوایزر، Trustpilot و ساخت بک لینک، همه در جهت افزایش بازدید سایت و تقویت حضور سایت در فضای آنلاین صورت می‌گیرد. اما چرا موفقیت در گوگل اهمیت بیشتری دارد؟ دلیل این تمرکز چیست؟ در ابتدای سال ۲۰۲۲ گوگل با دارا بودن سهم بازار ۹۲ درصدی بین موتورهای جستجو محبوب‌ترین موتور جستجوی جهان است. تخمین زده می‌شود که گوگل در هر ثانیه ۶۳۰۰۰ جستجو در سراسر جهان را پردازش کرده و نتایج را به مخاطبانش ارائه می‌دهد. از همه مهمتر اینکه یکی از افراد گوگل در سال ۲۰۱۸ اعلام کرد که ۴۶ درصد از جستجوهای انجام شده در گوگل دارای نیت محلی هستند. نیت محلی (Local Intent) یعنی اینکه کاربر به دنبال یک سرویس یا محصول در یک محدوده مشخص جغرافیایی بوده است. این آمار خود بیانگر اهمیت سئوی محلی و کسب جایگاه در نتایج جستجوی محلی گوگل برای کسب‌وکارها دارد.

نتیجه گیری:
در دنیای امروز که همه‌چیز وابسته به اینترنت و فضای مجازی است، حتی کسب و کارهای کوچک محلی هم نیاز به حضوری قدرتمند و پررنگ در اینترنت دارند. اما تنها داشتن یک صفحه در اینستاگرام یا یک سایت کفایت نمی‌کند. یک وبسایت خوب برای بیشتر دیده شدن نیاز به سئوی محلی دارد. این‌ها تکنیک‌ها و راهبردهایی هستند که منجر به کسب رتبه در جستجوهای محلی می‌شوند. سئوی محلی باعث می‌شود سایت شما به افرادی که به دنبال یک محصول یا خدمات مشخص در یک شهر یا محدوده مشخص هستند معرفی شود. اما سئو محلی و کسب رتبه‌های برتری در جستجوهای محلی کاری زمان‌بر است که نیاز به صبر و ممارست دارد و بهتر است که تحت هدایت متخصصین سئو انجام شود. این راهنما می‌تواند به شروع راه درازی که در پیش دارید کمک زیادی بکند. با به کارگیری نکات ارائه شده در این مقاله به طور قطع شانس بیشتری در کسب رتبه برای جستجوهای محلی خواهید داشت.
 

لینک های مفید
بالا