ارز دیجیتال

mozBar  چیست؟

1402/11/03 0

در این سری از مقاله های آشنایی با ابزارهای سئو سایت،‌ به بررسی این موضوع که Mozbar چیست و چه کمکی به ما میکند میپردازیم. سایت moz توسط Rand Fishkin در سال ۲۰۰۹ راه اندازی شد و تا کنون بیش از ۶۰۰ هزار نفر از ابزارها و خدمات آن استفاده میکنند. همچنین در سال ۲۰۱۹ در میان ۱۰ سایت برتر در زمینه SEO انتخاب شد. این ابزار در قالب یک Extension برای مرورگر کروم قابل استفاده میباشد. پس از نصب باید وارد حساب کاربری خود در سایت moz.com شوید،‌ اگر حسب کاربری ندارید، باید یک حساب جدید ایجاد کنید. بعد از راه اندازی میتوانید تم آن را انتخاب کنید. این ابزار به دو صورت رایگان و نسخه پولی عرضه میشود که ما در این مطلب نسخه رایگان آن را شرح میدهیم تا همگان بتوانند از آن استفاده کنند.

mozbar چیست؟

سایت moz.com یکی از سایتهای مرجع برای افرادی است که سئو کار می‌کنند. (اگر نمی‌دانید سئو چیست کلیک کنید) فرقی نمی کند که شغل شما سئو است و یا اینکه یک فروشگاه وردپرسی دارید و می‌خواهید خودتان آن را سئو کنید. در هر حال واجب است که با سایت moz و ابزارهایی که در آن وجود دارد آشنا شوید. (اگر علاقه مند به یادگیری سئو هستید دوره سوپ جوجه برای سایت را ببینید) یکی از مهمترین ابزارهایی که برای بررسی سئو سایتتان به آن نیاز دارید، mozbar است. برای دانلود mozbar کافی است عبارت mozbar extention را در گوگل سرچ کنید و آن را بر مرورگر کروم نصب کنید. با نصب mozbar شما می‌توانید سایت خود و یا سایت رقیبانتان را تجزیه و تحلیل کنید و اطلاعات خوبی در مورد ساختار سئو صفحات مختلف به دست آورید.

چه کارهایی را با ابزار ماز می‌توانید انجام دهید؟

برخی از گزینه های برتر برای کاربران Moz به شکل زیر است:
پیوند اکسپلورر برای پیمایش پیوندها برای ساخت لینک موثر.
جستجوگر کلمات کلیدی برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی.
تحقیقات رقابتی رایگان برای بررسی تحلیل رقابتی.
MozBar برای بررسی و تجزیه و تحلیل معیارهای صفحه هر سایتی که در مرورگر Google Chrome خود بازدید می‌کنید.
حضور آنلاین برای بررسی نحوه نمایش مکان شما در موتورهای جستجوی محلی و دایرکتوری‌ها.
MozCast برای پیگیری تغییرات آب و هوای روزانه.
تجزیه و تحلیل دامنه رایگان برای مشاهده معیارهای SEO مانند صفحات برتر، رتبه بندی کلمات کلیدی و موارد دیگر.
در ادامه، به آموزش ابزار ماز در مورد هر قسمت می‌پردازیم.

نتیجه گیری:
با به پایان رسیدن مقاله و آموزش Moz، می‌توانیم به این نکته اشاره کنیم که با توجه به اینکه، Moz به عنوان یکی از بهترین ابزارها برای استفاده در زمینه سئو مطرح شده است، هر کسی که در این حوزه کار می‌کند باید با این ابزار آشنا باشد و آموزش‌ Moz را دیده باشد. در این مقاله، با تمامی ابزارهای رایگان و پرمیوم سایت Moz آشنا شدیم و مفاهیم مختلفی در زمینه سئو را به شما آموزش دادیم. با استفاده از آموزش ابزار ماز، می‌توانید به بهترین شکل ممکن صفحات خود را بهینه‌سازی و بهبود دهید و در مقابل رقبای خود برتری پیدا کنید.
 

لینک های مفید
بالا