ارز دیجیتال

پانیک سل در ارز دیجیتال چیست؟

1402/03/21 0

پانیک سل می‌تواند به بلای جان تریدرهای و هولدرهای ارزهای دیجیتال تبدیل شود و آن‌ها تا قعر ضرر ببرد. اما چطور می‌توان از پنیک سل جلوگیری کرد؟ اگرچه نوسان در بازارهای مالی مخصوصا بازار ارزهای دیجیتال طبیعی است، اما می‌تواند افراد را به تصمیم‌هایی وادارد که شاید بهترین تصمیم ممکن برای آنها نباشند. یکی از اشکال این نوع تصمیم‌گیری پانیک سل است. در این مقاله متوجه خواهیم شد پنیک سل یا همان پانیک سل چیست و چطور تریدرها و سرمایه گذاران بازار رمز ارزها را به اتخاذ تصمیم‌های نادرست وادار می‌کند؟

پانیک سل در ارز دیجیتال چیست؟

زمانی پانیک سل یا فروش وحشت زده اتفاق می افتد که سرمایه گذاران به ‌محض سقوط بازار، اقدام به فروش ارزهای دیجیتال خود می کنند. افرادی که پانیک سل یا فروش وحشت زده را تجربه می کنند، معمولا معامله گرانی تازه‌کار و مبتدی یا سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدتی می باشند که به دنبال سرمایه‌گذاری بلندمدت و ریسک نیستند و قصد ندارند که منتظر بازگشت بازار به روند صعودی و افزایش مجدد قیمت بمانند. این دسته از معامله گران و سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند برای جلوگیری از ضرر، دارایی‌های خود را به ‌سرعت بفروشند. این دسته از فروشندگان، نخستین افرادی هستند که حتی با سقوط کم بازار رمز ارز نیز، اقدام به فروش دارایی‌های خود می‌کنند. زمانی که عملیات فروش به صورت گسترده و از روی ترس در بازار ارزهای دیجیتال رخ می‌دهد، این بازار سقوط قیمت ناشی از این فروش را تجربه خواهد کرد. البته بعد از وقوع پانیک سل، تریدرها و سرمایه گذارانی که منتظر خرید رمز ارز پس از سقوط قیمت بودند، اقدام به خرید می کنند و به ‌واسطه این خرید، بازار شاهد یک روند قیمتی صعودی می شود. به عبارت دیگر فروش وحشت‌زده منجر به کاهش شدید قیمت یک دارایی می شود که ترس و وحشت سایر تریدرها و سرمایه گذاران را به همراه می آورد و در نتیجه آن‌ها نیز وادار به فروش دارایی های خود می شوند. این چرخه در نهایت کاهش بیش از پیش قیمت ها را به دنبال خواهد داشت.

روش های جلوگیری از ضرر در پانیک سل :

فروش وحشت زده زمانی اتفاق می افته که معامله گران و تریدرها در زمان ریزش ناگهانی قیمت ارزهای دیجیتال اقدام به فروش دارایی های خودشون کنند تا ضرر نکنند. پانیک سل به دلایل مختلفی می تونه رخ بده. شما باید سعی کنین تا تحت تاثیر پانیک سل قرار نگیرین و از ضرر کردن جلوگیری کنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی روش های جلوگیری از ضرر در پانیک سل بپردازیم.
• یکی از روش های جلوگیری از ضرر در پانیک سل، کشف فرصت هاست. بنابراین، شما می تونین با شناسایی فرصت ها از ضرر کردن جلوگیری کنین.
• یکی دیگه از روش های جلوگیری از ضرر در پانیک سل، میانگین گیری از هزینه دلاری هست. سرمایه گذاران در این استراتژی می تونن به صورت منظم مبلغ ثابتی از یه دارایی رو خریداری کنه. این کار به سرمایه گذار امکان خرید در قیمت های پایین تر رو میده.

نتیجه گیری :
ما سعی کردیم در مقاله پانیک سل چیست؟ اطلاعاتی در مورد پانیک سل(Panic Sell) یا فروش وحشت زده به شما ارائه کنیم و به بررسی روش های جلوگیری از پانیک سل بپردازیم و عواقب مالی جبران نشدنی پانیک سل رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، پانیک سل یا فروش وحشت زده در اصل نشون دهنده فروش گسترده یه سهام، بخشی یا کل دارایی تحت تاثیر ترس، شایعه یا واکنش بیش از حد به جای تجزیه و تحلیل عاقلانه هست. پانیک سل می تونه عواقب مالی بدی رو به دنبال داشته باشه. بنابراین، شما می تونین با استفاده از راه ها و روش های مختلفی از پانیک سل یا فروش وحشت زده در بازار جلوگیری کنین.

لینک های مفید
بالا