ارز دیجیتال

کیف پول کاغذی چیست؟

1402/02/07 0

یکی از اصلی‌ترین راه‌های نگهداری ارز دیجیتال استفاده از کیف پول کاغذی است که برای کاربران اهمیت زیادی دارد اما آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که کیف پول کاغذی ارز دیجیتال چیست و چه مزایایی دارد؟ در ادامه همراه ما باشید و پاسخ جوابتان را بیابید. کیف پول کاغذی، نوعی کیف پول دیجیتال است که برای نگهداری، ارسال و دریافت ارزهایی مثل ترون، اتریوم و بیت کوین از آن استفاده می‌شود. این نوع کیف پول آفلاین، کلیدهای عمومی و خصوصی را در خود نگهداری می‌کند که معمولا به صورت کدهایی مشخص تعیین می‌شوند. فراموش نکنید که اگر قصد معامله‌های گوناگون در حوزه ارز دیجیتال را دارید، باید حتما یک کیف پول مناسب و کاربردی نیز در نظر بگیرید تا از ارزهای خود محافظت نمایید. لازم است بدانید که کیف پول کاغذی روی کاغذ چاپ می‌شود و کلیدها به صورت کد بر روی آن نوشته می‌شوند. همچنین اگر کاربر آن را گم کند، دیگر به حساب خود دسترسی نخواهد داشت.

کیف پول کاغذی چیست؟

کیف پول کاغذی یک ارز دیجیتال همان کلید خصوصی است که روی کاغذ چاپ شده است. کیف پول‌های کاغذی نوعی کیف پول سرد (آفلاین) هستند. دارنده‌ی این کاغذ هم به کلید خصوصی ارز دیجیتال و هم به آدرس آن دسترسی خواهد داشت. می‌توانید این کیف پول را به دیگران بفروشید. البته خریدار باید به شما اعتماد داشته باشد، زیرا اگر شما نسخه‌ای از این کاغذ را برای خودتان هم نگه داشته باشید، به‌راحتی می‌توانید موجودی حساب او را پیش از آنکه خودش اقدام کند، خرج کنید. کلید خصوصی کلید عمومی را ایجاد می‌کند و آن نیز به‌نوبه‌ی خود آدرس را به‌وجود می‌آورد. این فرایند با استفاده از رو‌ش‌های پیچیده و الگوریتم‌های هوشمندانه‌ی ریاضی صورت می‌گیرد.

مزایا و معایب والت کاغذی ارز دیجیتال :

همان طور که اشاره کردیم، کیف پول کاغذی از امنیت نسبتا بالایی برخوردار است. از طرف دیگر به دلیل رابط کاربری مناسب و دسترسی راحت به اطلاعات، استفاده از آن برای همه به آسانی امکان‌پذیر است. اما نباید از توجه به این نکته غافل شد که در صورت فراموشی و یا گم کردن اطلاعات تمامی سرمایه ارز دیجیتال از بین خواهد رفت و قابل بازگردانی نخواهد بود. همچنین کاغذ در برابر بلایای طبیعی نیز مصون نیست و به راحتی ممکن است در اثر حوادثی مانند آتش سوزی از بین برود. برخی از ارائه کنندگان کیف پول‌ کاغذی، امکان ایجاد آدرس ها و کلیدهای جدید را به صورت آفلاین، برای کاربران خود فراهم کرده‌اند. به این منظور، کاربران باید ایجاد کننده کیف پول را به صورت یک فایل HTML دانلود کرده و زمانی که اتصال آن به اینترنت قطع است، آن را اجرا کنند. با توجه به امکان ایجاد آدرس ها به صورت آفلاین، کیف پول‌های کاغذی اغلب به صورت یک گزینه جایگزین برای ذخیره‌سازی ارز دیجیتال در نظر گرفته می‌شوند.

چگونه یک کیف پول کاغذی را ایمن کنیم؟

همانطور که بیان کردیم کیف پول کاغذی در مقابل عوامل محیطی ایمن نخواهد بود و ممکن است پاره، خراب و یا گم شود. اما اگر قصد دارید از این نوع ولت ها استفاده نمایید بهتر است نکاتی را رعایت فرمایید تا در حد بسیاری بتوانید آن را ایمن سازید. در ادامه این موارد را شرح خواهیم داد.
•    برای ساخت این کیف پول محیطی خلوت و دور از دسترس دیگران را انتخاب نمایید.
•    از ایمن بودن سیستم عامل خود در مقابل هکرها اطمینان حاصل نمایید.
•    قبل از ایجاد کیف پول بهتر است اینترنت خود را قطع نمایید
•    برای پرینت این کیف پول دیجیتال از پرینترهای آنلاین استفاده نکنید.
•    اگر بر روی مرورگرهای خود افزونه‌های گوناگونی نصب کرده‌اید حتما از صفحات private استفاده نمایید.
•    پس از چاپ ولت خود آن را در محیطی ایمن و دور از دسترس دیگران نگهداری نمایید.

نتیجه گیری :
کیف پول کاغذی ارزهای دیجیتال اگرچه روشی امن برای نگهداری ارزهای دیجیتال شناخته می‌شوند اما شیوه‌ای بی‌خطر نیستند. به همین دلیل به خاطر بسپارید که تمام سرمایه خود را در یک کیف پول قرار ندهید و استفاده از کیف پول‌های سخت‌افزاری را هم در برنامه خود قرار دهید چرا که این کیف پول های سخت افزاری به دلیل آفلاین بودن، از امنیت بالایی نسبت به دیگر کیف پول های ارز دیجیتال برخوردار است. 

لینک های مفید
بالا