ارز دیجیتال

الگوریتم دزدان دریایی چیست؟

1402/01/14 0

میان الگوریتم های گوگل؛ الگوریتم دزد دریایی یا همان DMCA به عنوان یکی از الگوریتم های مهم شناخته میشود. چراکه گوگل به کمک آن فصل جدیدی را در دنیای سئو و بهینه سازی سایت رقم زد. با من در این مقاله همراه باشید تا از سیر تا پیاز آن را برای تان توضیح داده و همه چیزی که برای دور ماندن از خطرات این الگوریتم و همینطور کمک گرفتن از آن برای بهبود سئو نیاز دارید را به شما آموزش بدهم.

الگوریتم دزدان دریایی چیست؟

این الگوریم گوگل هیچ ربطی به پیدا کردن گنج و دزدان دریایی یک‌چشم و یک‌پا ندارد‌! الگوریتم دزد دریایی به نقض حق ‌کپی‌رایت مربوط می‌شود. دزدی دریایی یک معامله بزرگ است که از زمان ظهور اینترنت وجود داشت. با درک و شناخت این موضوع‌، گوگل اقداماتی را انجام داد تا مطمئن شود سایت‌های مختلف از محتوای سرقت شده سایت‌های دیگر به نفع خودشان استفاده نمی‌کنند. با به‌ روزرسانی الگوریتم دزدان دریایی‌، این نوع سایت‌ها رتبه خود را از دست داده و از نتایج جستجوی گوگل حذف می‌شوند. البته همه سایت‌هایی که دزدی محتوا انجام می‌دهند، جریمه نمی‌شوند؛ با این حال گوگل همچنان در تلاش است تا مطمئن شود که همه این سایت‌ها را کاملا منصفانه جریمه می‌کند و صاحبان محتوا از انتشار غیرقانونی محتوای خود متضرر نمی‌شوند. تاریخ راه اندازی: ۱۰ آگوست ۲۰۱۲ البته آگوست ۲۰۱۲ اولین باری نیست که گوگل قانون نقض حق ‌کپی‌رایت را وضع کرد‌، اما این نقطه عطف بزرگی برای ردیابی و جریمه کردن سایت‌هایی بود که محتوای دزدی منتشر می‌کردند.

عملکرد الگوریتم دزد دریایی :

با یک مثال می خواهیم به صورت ساده عملکرد الگوریتم دزد دریایی و سرقت محتوای دیجیتال را توضیح دهیم. فرض  کنید شخصی قصد دانلود یک فیلم سینمایی را دارد. وقتی عبارت را در گوگل سرچ می کند با توجه به الگوریتم ها و قوانین خاصی که دارد سایت هایی مثل نتفلیکس، فیلیمو، نماوا و غیره را ابتدای لیست جستجو نمایش می‌دهد. گوگل حتی الامکان سعی می‌کند سایت هایی که محتوای دزدی  دارند و به صورت رایگان یک محتوای دیجیتالی پولی را ارائه می‌کنند در صفحات اول جستجو نیاورد. البته با سرچ عبارت جستجو به شکل ذکر نام سایت در کنار نام فیلم کاربر می‌تواند به سایت هایی که محتوای دزدی دارند دسترسی پیدا کند. با این وجود گوگل در سرچ هایی مثل تماشای رایگان فیلم یا دانلود رایگان فیلم سایت هایی که حق کپی رایت را نقض می‌کنند نمایش نمی دهد. با هر بار به روز رسانی الگوریتم دزد دریایی سایت های حاوی محتوای سرقتی دچار افت سئو می شوند و جایگاه خود را در سرچ گوگل از دست می دهند.

هدف الگوریتم دزدان دریایی :

الگوریتم دزد دریایی، هیچ ارتباطی با نقشه گنج ندارد بلکه با نقض حق کپی رایت ارتباط دارد. دزدی محتوای دیجیتال یک مشکل اساسی و بزرگ است. این مشکل از زمان ظهور اینترنت تا کنون پا برجا بوده است. گوگل با پی بردن به این موضوع، گام‌هایی را برداشته است تا مطمئن شود سایت‌هایی با محتوای سرقت شده و دزدی، از پلتفرم گوگل بهره‌ و سودی نمی‌برند. با ارائه الگوریتم دزدان دریایی، رتبه این نوع سایت‌ها کم شده و از نتایج جستجو حذف می‌شوند. گرچه همه سایتهای متخلف تحت تاثیر اجرای این الگوریتم قرار نگرفته‌اند، گوگل همچنان در تلاش است تا سایت‌های غیرقانونی را مجازات کند تا صاحبان کپی رایت از توزیع غیر قانونی محتوایشان رنج نبرند.

نتیجه گیری :
موتور جستجوی گوگل از هوش مصنوعی فوق‌العاده قدرتمندی استفاده می‌کند. اما خوشبختانه یا متأسفانه این هوش مصنوعی هنوز هم توانایی مقابله با هوش انسان را ندارد. پس در این حالت بهتر است به جای اینکه فقط به گوگل اعتماد کنیم تا ما را به عنوان یک سایت معتبر، درستکار و با کیفیت تشخیص بدهد، خودمان هم دست به کار شده و با بررسی‌های دقیق، مطمئن شویم که کپی‌کننده‌ها از سایت ما سوء استفاده نمی‌کنند.

لینک های مفید
بالا