ارز دیجیتال

ارز دیجیتال اپتوس چیست و چگونه کار میکند

1403/02/04 0

ارز دیجیتال اپتوس توسط Mo Shaikh (مدیرعامل) و Avery Ching (CTO) که هر دو کارمند سابق Meta Platforms Inc (که قبلاً فیس‌بوک نامیده می‌شد) با سال‌ها تجربه به‌عنوان توسعه‌دهنده و مهندس ارشد در صنعت بلاک چین، تأسیس شد. تیم متنوع ارز دیجیتال اپتوس متشکل از گروهی از دکترا، محققان، مهندسان، طراحان و استراتژیست‌ها است. آنها خالقان، طراحان، سازندگان و توسعه دهندگان اصلی هستند که قبلاً روی Diem، ابتکار بلاک چین متا که در اوایل سال 2022 کنار گذاشته شد، کار می کردند. این به پروژه پایه محکمی برای ساخت مجموعه محصولاتش داد. این ارز دیجیتال به طور رسمی شبکه اصلی خود را با نام Aptos Autumn در اکتبر 2022 راه اندازی کرد و آن را به اولین بلاک چین تبدیل کرد که برنامه نویسی Move را آغاز کرد.

آپتوس چیست؟

ارز دیجیتال اپتوس یک بلاک چین لایه 1 جدید است که سریع تر، ایمن تر و مقیاس پذیرتر از دیگر بلاک چین های لایه 1 است که امروزه استفاده می شود. این توسط مهندسان سابق متا ساخته شده است که همچنین زبان Move را برای بلاک چین توسعه داده اند. Aptos شبکه اصلی خود را در سه ماهه سوم 2022 راه اندازی خواهد کرد. Pontem در حال حاضر با Aptos برای ساخت dApp اساسی برای اکوسیستم در حال رشد خود کار می کند. این محصولات، مانند Liquidswap Automated Market Maker (AMM)، Move Code Playground، پیاده‌سازی EVM و موارد دیگر، به پذیرش ارز دیجیتال اپتوس کمک می‌کنند. بلاک چین اپتوس  به دلیل گذشته جالبش این همه هیاهو ایجاد می کند. بلاک چین مبتنی بر ابتکار بلاک چین Diem است که اخیراً رها شده است (از Meta). رمزگذاری ارز دیجیتال اپتوس توسط توسعه دهندگان Diem ایجاد شده است و از زبان برنامه نویسی که در ابتدا برای Diem ایجاد شده بود استفاده می کند. بر روی هدف اصلی Diem برای ایجاد یک بلاک چین سریع و مقیاس پذیر متمرکز خواهد بود. علاوه بر این، امیدوار است قابلیت های بیشتری را ارائه دهد که استفاده از ارزهای دیجیتال را برای کاربران عادی آسان تر کند.

ارز دیجیتال اپتوس

بلاک چین Aptos چگونه کار می کند؟

اگرچه بلاک چین ارز دیجیتال اپتوس  هنوز به طور کامل عملیاتی نشده است، به اهداف چشمگیری دست یافته است. در حال حاضر، می تواند 130000 تراکنش در ثانیه (TPS) را با حفظ امنیت و قابلیت اطمینان پردازش کند. برخی مفاهیم انقلابی در پشت عملکرد چشمگیر ارز دیجیتال اپتوس وجود دارد. از سوی دیگر، اجرای موازی، چندین زنجیره همزمان را به صورت موازی اجرا می‌کند و از نظر تئوری امکان پردازش بیشتر در یک زمان را فراهم می‌کند. در واقع، اپتوس ادعا می کند که شبکه آزمایشی آن 130000 تراکنش در ثانیه داشته است. آن را با 30 تراکنش در ثانیه آرام تر اتریوم مقایسه کنید.

آیا ارز دیجیتال اپتوس قابل اعتماد است؟

آنچه ما هنوز نمی دانیم: اعدام موازی بحث برانگیز است. هر سودی که برای کارایی به همراه داشته باشد ممکن است به قیمت ایمنی تمام شود. دلیلی وجود دارد که بلاک چین‌های متوالی چنین هستند: تکیه بر زمان‌شناسی یک تراکنش، بررسی محتویات زنجیره در برابر خودش را آسان‌تر می‌کند. تنها یک مکان وجود دارد که تراکنش می تواند کار کند. تیم Aptos متشکل از توسعه دهندگان سابق متا Mo Shaikh و Avery Ching است که تیم توسعه ای متشکل از مهندسان، محققان و طراحان را رهبری می کند. این پروژه منبع باز و عمومی است و موتور اجماع آن در GitHub در حال حاضر یکی از فورک ترین ها در پلتفرم است. این تیم امسال 350 میلیون دلار (150 میلیون دلار در آخرین دور) جمع آوری کرد. حامیان قابل توجه عبارتند از FTX Ventures، Andreessen Horowitz، a16z و Multicoin Capital. با چنین بودجه و حمایتی، قیمت ارز دیجیتال اپتوس به راحتی می تواند ارزش بازار چند میلیارد دلاری را افزایش دهد. امیدواریم اکنون می دانید که Aptos Crypto چیست و آیا قابل اعتماد است یا خیر. پروژه Aptos وعده بهبود مقیاس پذیری و قابلیت اطمینان بلاک چین ها را می دهد. Aptos تاکنون توجه بسیاری از سرمایه گذاران و صنعت را به خود جلب کرده است. در حالی که هیچ تضمینی وجود ندارد که آنها به تبلیغات تبلیغاتی عمل کنند، تست شبکه آنها با موفقیت از بسیاری از ادعاهای آنها پشتیبانی کرده است.

ارز دیجیتال اپتوس

نتیجه گیری 
ما در این مقاله در مورد ارز دیجیتال اپتوس و ... بحث کردیم. پروژه Aptos وعده افزایش مقیاس پذیری و قابلیت اطمینان بلاک چین را می دهد. این ارز دیجیتال تاکنون توجه سرمایه گذاران و صنعت زیادی را به خود جلب کرده است. فقط زمان نشان خواهد داد که آیا Aptos به همان اندازه که ادعا می کند انقلابی است، اما زمان تراکنش های سریع و تیم توسعه دهنده باتجربه آنها باعث شده است که آنها مانند یک سرمایه گذاری قوی به نظر برسند. اگر زمان زیادی را صرف بررسی ارز دیجیتال اپتوس کرده اید، ممکن است با رمز گذاری ارز دیجیتال اپتوس تا حدودی آشنا شده باشید. و بسیاری از بلاک چین ها ادعا میکنند که لایه هیجان انگیزی هستند و تمام مشکلات را حل میکنند. 
 

لینک های مفید
بالا