ارز دیجیتال

رینگ ماینینگ چیست؟

1402/02/25 0

دستگاه ریگ ماینینگ (Mining Rig)به مجموعه‌ای از تجهیزات اشاره دارد که برای استخراج ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد. ریگ به معنای یک پک از سخت‌افزارهاست. طبق تعریفی که در سایت بیت کوین‌ دات ایت آمده این ریگ ممکن است یک تجهیزات اختصاصی باشد که صرفا با کاربرد استخراج ارزهای دیجیتال ساخته شده و یا ممکن است که یک کامپیوتر باشد که استفاده چندگانه‌ای مثل بازی و کار و غیره از آن شود و به صورت نیمه وقت برای استخراج نیز مورد استفاده قرار گیرد. شاید شما علاقه‌مند به ساختن ریگ ماینینگ و به دست آوردن ارز دیجیتال باشید. اولین کاری که شما باید انجام دهید این است که در مورد خرید دستگاه ریگ ، خود تصمیم‌گیری کنیداستخراج فرآیندی است که طی آن تراکنش‌های انجام شده در شبکه توسط ماینرها تایید و پردازش می‌شوند و به عنوان پاداش از شبکه به صورت ارز دیجیتال پاداش دریافت می‌کنند.

رینگ ماینینگ چیست؟

این کلمه در اصل Mining Rig است که یکی از تجهیزات استخراج یا ماینینگ ارزهای دیجیتال است. ریگ ماینینگ به مجموعه‌ای از سخت افزارهای قدرتمند می‌گویند، که جهت استخراج ارزهای دیجیتالی به استفاده می‌شود و شامل Cpu و Gpu (کارت گرافیک، پردازنده) های قدرتمند هستند. چرا می‌گوییم ارزهای دیجیتالی؟! زیرا صرف نظر از نوع ارز، می‌تواند هر نوع رمز ارزی را شامل شود. ریگ ماینینگ GPU یک ادغام کننده ویژه است که چند کارت گرافیک در کنار یکدیگر، می‌توانند محاسبات مخصوص برای استخراج رمز ارزها را انجام دهند. ریگ ماینینگ GPU، بسیار شبیه به یک کامپیوتر معمولی است. تقریبا همان قطعات سخت افزاری را دارد و حتی همان سیستم عامل را استفاده می‌کند.بیشتر ریگ‌های ماینینگ، معمولا از چندین GPU تشکیل شده‌اند و در داخل باکس‌های مخصوصی قرار دارند که آنها را خنک می‌کند. همچنین این ریگ‌ها بیش از یک PSU (پاور) دارند؛ چرا که برق مصرفی ریگ‌ها اکثرا بیش از ۱۰۰۰ وات است. (باز نیز بستگی به تعداد و نوع کارت گرافیک دارد) اما برای استخراج ارزهای دیجیتالی و تهیه ریگ ماینینگ باید یک سری فاکتورها را در نظر بگیرید؛ زیرا در صورت نداشتن هر یک از فاکتورها، بهتر است سمت استخراج رمزارز و ریگ ماینینگ نروید!

چرا به ریگ ماینینگ یا استخراج نیاز داریم؟

به زبان ساده، استخراج ارز دیجیتال فرآیند استفاده از قدرت پردازشی یک کامپیوتر برای کمک به بررسی و تایید تراکنش‌ها در یک شبکه غیر متمرکز مبتنی بر بلاک چین است. طی این فرآیند، امنیت شبکه تامین شده و به شرکت‌کنندگان، در قالب ارز دیجیتال همان بلاک چین، پاداش داده خواهد شد. با توجه به پیچیده و دشوار شدن این فرآیند دیگر امکان استخراج با کامپیوترهای خانگی وجود ندارد و نیازمند ساخت دستگاه‌های اختصاصی نظیر ریگ ماینینگ هستیم. ریگ های ماینینگ مشخصات فنی مختلفی دارند، اما برای ماینرها بیشتر از همه هش ریت و میزان مصرف انرژی اهمیت دارد. هر چه هش ریت بالاتر باشد، دستگاه قادر به انجام پردازش‌های بیشتری در هر ثانیه است، در نتیجه شانس بالاتری برای دریافت پاداش استخراج دارد. مسئله انرژی نیز حیاتی است، به طوری که در بیشتر مواقع میزان سودآوری یا حتی ضرردهی یک ماینر بر اساس تعرفه برق مشخص می‌شود. پس در زمان تهیه قطعات لازم برای ساخت ریگ ماینینگ حتما به این دو فاکتور توجه کنید.

نتیجه گیری :
فرایند استخراج رمزارزها یکی از عناصر اساسی زیرساخت بلاک‌چین به شمار می‌رود. به نظر می‌رسد تقاضا برای ارزهای قابل استخراج محبوب و ماینرهای مرتبط با آن‌ها در حال افزایش است. البته در نظر داشته باشید ممکن است برای بسیاری از افراد خرید مستقیم رمزارز مورد نظر از یک صرافی مانند اکسکوینو آسان‌تر و سودآورتر باشد. اینکه رمزارز را استخراج می‌کنید یا آن را مستقیما خریداری می‌کنید یا ترکیبی از هر دو را انتخاب می‌کنید معمولا یک تصمیم شخصی است که بر اساس استراتژی سرمایه گذاری، تحمل ریسک، دانش فنی و عوامل مختلف دیگر تعیین می‌شود.


 

لینک های مفید
بالا