ارز دیجیتال

استراتژی ریسک فری چیست؟

1402/03/30 0

در این مقاله سعی داریم در ارتباط با مفهوم ریسک فری صحبت کنیم. امروزه به دلیل تورم های موجود، کسب درآمد دلاری رواج زیادی پیدا کرده است. در واقع مردم به دنبال این هستند که سرمایه خود را به ارز جهانی تبدیل کنند که در هنگام تورم و تغییر وضعیت پول ملی کشور، تهدیدی سرمایه آنها را متوجه نشود. بنابراین استقبال زیادی از بازارهای جهانی مانند ارز دیجیتال و فارکس شده است. برای فعالیت در بازار های مالی نیازمند استراتژی معاملاتی هستید. یکی از استراتژی های مالی، ریسک فری کردن است.

استراتژی ریسک فری چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم استراتژی ریسک فری یا Risk Free رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این استراتژی به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که استراتژی ریسک فری چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که استراتژی ریسک فری به این معنی هست که هر کاری که از دست ما بر میاد، انجام بدیم تا قبل از ضرر کردن، بتونیم از یه معامله خارج بشیم. به این ترتیب، عملا مدیریت ریسک سرمایه گذاری نیز به خوبی اتفاق می افته. اجرای روش ها و تکنیک های ریسک فری کردن در شرایط مختلف حاکم بر بازار امکان پذیر هست، ولی باید توجه داشته باشین که در شرایط رکود یا روند نزولی کارآمدی بیشتری داره.جالب اینجاست که بدونین استراتژی ریسک فری یا Risk Free یعنی معامله بدون ریسک. در حقیقت، معامله بدون ریسک یه آرزوی دست نیافتنی برای معامله گران روزانه هست. ولی همیشه هم اینطوری نیست! اگه اصول معاملاتی رو بدونین، ریسک فری بودن دیگه دست نیافتنی نیست. توجه داشته باشین که با استفاده از استراتژی ریسک فری می تونین معاملات خودتون رو با 1 درصد ضرر انجام بدین. ریسک فری یعنی معامله بدون ریسک. خیلی از مردم فکر می کنند که دستیابی به یه معامله بدون ریسک بعید هست، ولی باید توجه داشته باشین که داشتن اطلاعات کمکی می تونه باعث انجام چنین معاملات و خرید و فروش هایی بشه.

قرار دادن حد ضرر در تکنیک ریسک فری :

یکی از مهم‌ترین مواردی که در استفاده از تکنیک ریسک فری باید در نظر بگیریم، تعیین نقطه ضرر است. پیش از هر چیز، لازم است توجه داشته باشیم که این نقطه نباید خیلی دور یا خیلی نزدیک باشد. ما باید میز حد ضرر خود را مطابق با استراتژی که اتخاذ می‌کنیم، مشخص نماییم. در ادامه، به نکاتی اشاره می‌کنیم که در تعیین حد ضرر باید آنها را در نظر داشته باشیم:

1.    روش کلاسیک
در این روش، لازم است به طور دستی حد ضرر را در پشت قله‌ها و کف‌هایی که ایجاد می شوند، مشخص کنیم.

2.    روش عرضه و تقاضا
یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در معاملات خود در نظر بگیریم، تشخیص نقاطی است که در آن عرضه و تقاضا انجام می‌شوند. در این روش، هنگامی که معامله انجام شد و سود به دست آمد، باید حد ضرر خود را در جایی قرار دهیم که در آن نقطه، عرضه و تقاضا شکل گرفته باشد. در این حالت، لازم است تا یکی از روش‌های ریسک فری را انجام دهیم.

3.    روش پرایس اکشن
با استفاده از این روش هم می‌توانیم ریسک فری را ایجاد کنیم، اما تفاوت این روش این است که به شناخت سیگنال بار و کی بار نیاز داریم. در این حالت، کافی است که حد ضرر خود را پشت سیگنال بار و کی بارهای جدیدی قرار دهیم.

4.    روش ایچیموکو
در این روش، زمانی که معامله ما وارد سود می‌شود، حد ضرر خود را پشت سنکو اسپن A و B قرار می‌دهیم. ایچیکومو یکی از روش‌های تحلیل تکنیکال است که شاخص‌های متعددی را در نمودار به ما نشان می‌دهد. برای مبتدیان و تازه‌کارها، این جدول می‌تواند کمی پیچیده باشد. بنابراین، توصیه می‌شود که چنین افرادی از شاخص‌های ساده‌تری استفاده نمایند.

نتیجه گیری :
ریسک فری یعنی انجام معامله بدون ریسک. اگرچه هیچ معامله ای بدون ریسک نیست اما تعدادی تکنیک وجود دارد که می توانید از آنها برای کاهش قابل توجه ریسک معاملات خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید که بازارهای مالی همیشه نوسان دارند و این به شما بستگی دارد که چه زمانی می خواهید سرمایه خود را آزاد کنید. مسئله این است که به عنوان فردی که قصد انجام کارهای مختلف را دارد، جدای از پذیرش اینکه معامله در بازارهای مالی همیشه ریسکی است، باید بخش خاصی از تمرکز خود را برای مدیریت آن قرار دهید. بنابراین، با حوصله روش های مختلف را در حساب های آزمایشی امتحان کنید. پس از تسلط بر تکنیک بدون ریسک، می توانید از آن در معاملات واقعی استفاده کنید!

لینک های مفید
بالا