ارز دیجیتال

سوشال تریدینگ چیست؟

1402/02/31 0

فعالیت در هر یک از بازارهای مالی نیاز به دانش تکنیکال دارد. با داشتن دانش تکنیکال و دانستن نکات فنی معامله و ترید می‌توانید به صورت روزانه از بازارهای مختلف مالی به درآمد و سود مناسبی برسید. ارزهای دیجیتال یکی از بازارهای مهم مالی است که در دهه اخیر رشد پیدا کرده و توانسته در این مدت زمان کم به محبوبیت زیادی برسد. در هنگام توسعه این بازار مالی نوین، پلتفرم‌های مختلفی به وجود آمدند تا معامله در بازارهای مختلف مالی را برای افراد تازه وارد یا حتی ماهر، ساده‌تر و راحت‌تر کنند. به طور حتم نام سیگنال ارز دیجیتال یا سهام بورس به گوش شما خورده است. به جای این که به دنبال سیگنال‌های خرید و فروش ارز دیجیتال یا هر نوع دارایی دیگری در کانال‌ها و پیج‌های مختلف باشید، می‌توانید در پلتفرم‌های عمومی عضو شده و از کمک افراد حرفه‌ای استفاده کنید. چنین مفهومی درون سوشال تریدینگ جای‌گذاری شده که در ادامه این مقاله از کیف پول من بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

سوشال تریدینگ چیست؟

Social trading راهی برای سرمایه‌گذاری است که در آن می‌توانید از استراتژی‌های سرمایه‌گذاری دیگران استفاده کنید. بیشتر مشاوران استفاده از استراتژی‌های دیگران را حتی اگر برای شما سودآور باشد، یا شما را از صرف زمان زیاد برای یافتن فرصت‌ها یا استراتژی‌های معاملاتی نجات دهد، توصیه نمی‌کنند؛ زیرا ممکن است آنچه کپی می‌کنید با نیازهای شما مطابقت نداشته باشد؛ بنابراین اگر اطلاعات لازم برای استفاده از اطلاعات به اشتراک گذاشته شده در Social trading را نداشته باشید، ممکن است به‌سرعت دچار مشکل شوید.

سوشال تریدینگ و کپی تریدینگ چه تفاوتی دارند؟

این دو مفهوم که بسیار با یکدیگر اشتباه گرفته می‌شوند، تفاوت جزئی و مهمی باهم دارند. همانطور که پیش‌تر اشاره شد، در سوشیال تریدینگ شما به شبکه‌ای از معامله‌گران متصل می‌شوید که می‌توانید استراتژی‌های آن‌ها را دنبال کرده و از تحلیل و پیش‌بینی افراد مختلف درباره‌ی یک بازار مالی، ارز دیجیتال و … بهره‌مند شده و در نهایت برای سرمایه خود تصمیم‌گیری کنید. در مقابل، کپی تریدینگ که از نام آن نیز مشخص است، به این معنی است که شما یک سرمایه‌گذار و معامله‌گر موفق را انتخاب می‌کنید و تمام استراتژی و تصمیمات او را بدون هیچ تغییری اجرا می‌کنید. این روش برای معامله‌گران تازه‌کار که می‌خواهند بیشترین سود و کمترین ضرر را داشته باشند بسیار مناسب است. همچنین اگر شما زمان یا دانش کافی برای تحلیل و تصمیم‌گیری را ندارید می‌توانید از این روش استفاده کنید.

تاریخچه سوشیال تریدینگ :

در گذشته تریدرها در گروه‌هایی درباره نحوه سرمایه گذاری در ارز دیجیتال با یکدیگر صحبت می‌کردند. افراد از سراسر جهان در این گروه دور هم جمع می‌شدند و با یکدیگر سهام می‌خریدند. نکته قابل توجه درباره این معاملات این بود که هم به زمان بیشتری نیاز داشت و هم افراد فاصله‌ی زیادی با یکدیگر داشتند. تجارت الکترونیک پس از راه اندازی ایمیل‌ها به سمت اینترنت رفت. در آن بازه زمانی، وقتی یک تریدر قصد انجام معامله‌ای را داشت، تنها راه ارتباطی سریع، ایمیل بود. یک معامله‌گر حرفه‌ای از طریق ایمیل شروع معاملات را به اطلاع دوستان خود برساند تا ترید کنند. در آخر نیز به وسیله همین ایمیل اتمام معامله و انجام تراکنش نیز به اطلاع اعضای گروه ارسال می‌شد.

مزایای سوشال تریدینگ :

سوشال تریدینگ نیز مانند روش‌های دیگر معامله می‌تواند مزایای و معایب مختلفی داشته باشد. در این میان، شما تعیین می‌کنید تا چه حدی و برای چه اهدافی از این روش استفاده می‌کنید. برخی از مزایای سوشال تریدینگ عبارت‌اند از:
•    دسترسی ساده، سریع و آسان به بسیاری از تحلیل‌ها و اطلاعات ارزشمند
•    اماکن ارتباط آسان با بسیاری از تریدرها در نقاط مختلف جهان
•    امکان تمرین و یادگیری بازارهای مختلف مالی با هزینه و زمان کم
•    یادگیری از تحلیل‌ها و بررسی‌های دیگران با استفاده از سوشال تریدینگ
•    شبکه‌سازی با تریدرهای دیگر و ایجاد گروه‌های مناسب سرمایه‌گذاری

نتیجه گیری :
مفهوم سوشال تریدینگ و همچنین کپی ترید از محبوب‌ترین موضوعات حال حاضر دنیای معاملات مالی است و با مومنتوم بالای خود، به احتمال زیاد چهره آینده این بازار را متحول خواهد کرد. شروع فعالیت در سوشیال تریدینگ لزوما کار سختی نیست. تنها کافی است در یکی از پلتفرم های سوشال ترید ذکر شده ثبت نام کنید (البته کاربران ایرانی نمی‌توانند مستقیما در اکثر این پلتفرم‌ها فعالیت کنند. اما می‌توانند با نرم افزارهای تغییر آی پی ثبت نام کنند و از سیگنال‌های ارائه شده در این پلتفرم‌ها بهره ببرند)، چند تریدر بااستعداد و ماهر پیدا کنید که با استراتژی ترید شما همخوانی دارند و بعد با استفاده از اطلاعات تحلیلی که این تریدرها ارائه می‌دهند، به خرید رمز ارز یا معامله در فارکس مشغول شوید.


 

لینک های مفید
بالا