ارز دیجیتال

استراتژی استاپ هانتینگ چیست؟

1402/02/26 0

با گسترش بازار ارزهای دیجیتال در ایران و علاقه مردم ایران به حضور در این بازارها، دانش و علم استفاده از این بازار در مرکز توجه قرار گرفته است و همه مردم دوست دارند این علم را بیاموزند و معامله کنند. یکی از توطئه هایی که امروزه در بازارهای مالی گسترش یافته و یکی از بدترین اتفاقات معامله گران خرده فروشی محسوب می شود، استاپ هانتینگ (Stop Hunting) نام دارد. در این مقاله می خواهیم در مورد هانتینگ در ارز دیجیتال صحبت کنیم. برای آشنایی بیشتر تا انتهای مقاله با ما همراه باشید. 

استراتژی استاپ هانتینگ چیست؟

این واقعیت که قیمت یک دارایی می‌تواند حرکت‌های شدیدی را در زمانی که حد ضررهای زیادی ایجاد می‌شود تجربه کند، دلیلی است که سبب می‌شود معامله‌گران به Stop Hunting بپردازند. نوسانات قیمت برای معامله‌گران مفید است؛ زیرا فرصت‌های معاملاتی بالقوه را ارائه می‌دهد. برای مثال فرض کنید سهام شرکت ABC در 50.36 دلار معامله می‌شود و به نظر می‌رسد ممکن است در حال کاهش باشد. این امکان وجود دارد که بسیاری از معامله‌گران استاپ لاس خود را دقیقاً زیر 50 دلار یعنی 49.99 دلار قرار دهند تا همچنان بتوانند سهام را حفظ کنند و از حرکت صعودی سود ببرند و در عین حال حرکت نزولی را نیز محدود کنند. اگر قیمت به زیر 50 دلار کاهش یابد، معامله‌گران انتظار دارند سیل سفارش‌های فروش را به همراه داشته باشد؛ زیرا استاپ لاس‌های زیادی ایجاد می‌شود. این امر سپس قیمت را پایین می‌آورد و به برخی معامله‌گران فرصت می‌دهد از این کاهش سود ببرند و شاید حتی موقعیت صعودی را در بازگشت مورد انتظار به محدوده قبلی باز کنند.

چگونه از استراتژی استاپ هانت به نفع خود استفاده کنیم؟

اگر شما بتوانید از الگوی استاپ هانت در نمودارها استفاده کنید و برای پیوستن به پول هوشمند برنامه‌ای داشته باشید، قطعا می‌توانید از این نوسانات به نفع خود سود به دست آورید. در واقع شما باید دقیقا مانند موسسات بزرگ و بازیگران کلان بازار قدم بردارید. بازیگران بزرگ بازار، به دنبال نقاطی هستند که نقدشوندگی بالایی دارند و با کمک این نقاط، سفارشات خود را پر می‌کنند. این نقاط، به وسیله خطوط حمایت و مقاومت خیلی راحت قابل شناسایی هستند. حال اگر بخواهیم از استاپ هانت به نفع خودمان استفاده کنیم، باید سطوح حمایت و مقاومت را به همراه چند کندل معکوس کننده در نظر بگیریم. توجه داشته باشید که این استراتژی در تایم فریم روزانه بهترین عملکرد را دارد.

چگونه استاپ هانتینگ رخ می‌دهد؟

همان¬طور که اشاره کردیم، استاپ هانتینگ پدیده‌¬ای است که در بسیاری از مواقع رخ می¬‌دهد و اغلب هم قیمت دارایی در جهت دلخواه شما تغییر حرکت می¬‌دهد. در بخش قبلی به‌طورکلی به فرآیند رخ‌دادن این پدیده اشاره کردیم اما در این بخش قصد داریم تا کمی جزئیا¬ت این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم. شما به¬‌عنوان یک معامله¬‌گر زمانی که بخواهید سرمایه‌¬گذاری خود را انجام دهید، نمودارها را مورد بررسی قرار می‌¬دهید، موقعیت مناسب معامله را تشخیص می‌¬دهید و پس از مطالعه نمودارها، حد سود {TP} و حد ضرر {SL} مناسبی را برای شرایط معامله در نظر می¬‌گیرید و وارد معامله می¬‌شوید. توقع شما این است که بازار به سمت دلخواه شما یعنی به سمت حد سود حرکت کند و شما بتوانید جذب سرمایه از طریق تریدینگ را تجربه کنید اما به ناگاه بازار برخلاف تحلیل قبلی شما، به سمت حد ضرر حرکت می¬‌کند و شما وارد چالش می‌¬شوید! در این هنگام، موقعیت مالی شما بسته می‌¬شود و همان یاس و نامیدی گریبان¬‌گیر شما می‌¬شود. این در حالی است که اکثریت افراد این سناریو را تجربه کرده‌¬اند و می‌¬توان آن را امری طبیعی دانست.

نتیجه گیری :
در این مقاله، درباره مفهوم استاپ هانتینگ صحبت کردیم و گفتیم که این موضوع باعث می‌شود حد ضرری که یک تریدر برای خود تعیین کرده است، زده شود و تریدر دارایی خود را با ضرر بفروشد و از معامله خارج شود. اما جالب است بدانید که شما می‌توانید با استفاده از استراتژی استاپ هانت نه تنها از ضرر جلوگیری کنید؛ بلکه از این موقعیت سود هم به دست آورید. در این مقاله، این استراتژی را با ذکر یک مثال بررسی کرده‌ایم.


 

لینک های مفید
بالا