ارز دیجیتال

استاپ لاس چیست؟

1402/02/30 0

استاپ لاس یکی از اصطلاحات ترید ارز دیجیتال است که ابزاری حیاتی برای تریدرها به شمار می‌رود. استاپ لاس در لغت به معنی کاهش زیان است و در عمل به معنی تعیین محدوده‌ای برای خروج از ترید و معامله با ضرر است. تعیین استاپ لاس برای خروج از معاملاتی که برخلاف روند مورد انتظار حرکت کرده‌اند انجام می‌شود و عدم استفاده از آن می‌تواند سبب گسترش زیان سرمایه‌گذاران و معامله‌گران باشد. روش‌های مختلفی برای تعیین حد ضرر وجود دارد و صرافی‌های ارز دیجیتال و بروکرهای فارکس امکان تعیین حد ضرر را برای کاربران فراهم می‌کنند. در این مقاله علاوه بر پاسخ به سوال استاپ لاس چیست روش‌های تعیین استاپ لاس در ارز دیجیتال را نیز بررسی می‌‌کنیم.

استاپ لاس چیست؟

خوشبختانه راه حلی وجود دارد که می‌توانید به یک صرافی مانند بایننس اعلام کنید که به طور خودکار در قیمت خاصی و یا زیر آن قیمت اقدام به فروش کند. برای آنهایی که با ترید آشنا نیستند، به این مکانیزم، گذاشتن استاپ لاس گفته می‌شود. اما اگر مایل به یک تعریف فنی‌تر هستید، و می‌خواهید بدانید که استاپ لاس چیست باید به طور خلاصه و مفید آن را چنین تعریف کنیم: استاپ لاس سفارشی است که در آن، به یک بروکر گفته می‌شود تا یک دارایی را زمانی که به قیمت معینی رسید، به فروش برساند. سفارش‌های حد ضرر برای محدود کردن زیان یک سرمایه‌گذار در یک پوزیشن طراحی شده‌اند. اگرچه بسیاری از سرمایه‌گذاران سفارش حد ضرر را برای موقعیت‌هایی که دارایی‌هایی را خریده‌اند و انتظار بالا رفتن قیمت را دارند، مورد استفاده قرار می‌دهند، اما از آن می‌توان برای محافظت در موقعیت فروش استقراضی نیز استفاده کرد که در آن صورت اگر قیمت به بالای حد خاصی برسد، اقدام به خرید دارایی مورد نظر می‌شود. اما تعیین استاپ لاس چه کمکی به ما می‌کند؟ حد ضرر مکانیزمی عالی است و می‌تواند به روش‌های مختلفی به ما کمک کند:

حفظ پول ما: با نقد کردن خودکار دارایی‌های ما در زمانی که قیمت به قیمت خرید ما افت می‌کند و یا به سطح خاصی نزول می‌کند، از ضرر کردن کل سرمایه ما جلوگیری می‌کند. می‌توانیم استاپ لاس را قیمت خرید خود در نظر بگیریم و حتی کارمزد تراکنش‌ها را نیز به این قیمت اضافه کرده و حد ضرر را بالاتر در نظر بگیریم.

جلوگیری از این که یک موقعیت بد، بدتر شود: باعث می‌شود که شما بیش از آنچه که مایلید، پول از دست ندهید و این یعنی در حالی که امیدوارید سرمایه‌گذاری شما رشد کند، به خودتان یک محدوده عملکرد می‌دهید.

کسب حداقل مقداری سود: در حالی که شما منتظرید که کندل استیک سبز رنگ بزرگ‌تر شود، حد ضرر ، مقداری سود را برای شما تضمین خواهد کرد. استراتژی به کار بردن یک حد ضرر خوب باعث می‌شود که حال خوبی پیدا کنید. بله در واقع در پشت حد ضرر ، یک استراتژی نهفته است. تازه واردها کورکورانه معامله می‌کنند و امیدوارند که پولشان از دست نرود. اما شما نباید این‌طور باشید؛ شما باید از نمودارها کمک بگیرید و با آنها ارتباط برقرار کنید. تکنیک‌های استاپ لاس جذابی وجود دارند که می‌توانند برای شما مفید باشند. در ادامه، تعدادی از این تکنیک‌ها را بررسی می‌کنیم.

اهمیت استاپ لاس stoploss :

رعایت حد ضرر در انجام معاملات با حجم ‌های مختلف، یک مسئله بسیار ضروری است. در ادامه بررسی سوال استاپ لاس چیست، لازم است که به اهمیت این مسئله در در بازار های مالی پرداخته شود. بسیاری از معامله ‌گران تصور می ‌کنند تعیین این مسئله، بی ‌اهمیت است و خودشان می‌ توانند در هنگام ضرر در معاملات سرمایه‌ شان را از بازار بیرون بکشد، اما این تصور یک تصور بسیار مخرب است. معمولاً به‌ صورت ذاتی انسان ‌ها موجوداتی طمع کار هستند که در هنگام بروز ضرر، ترجیح می‌ دهند انقدر منتظر بمانند که معاملات شکل صعودی به خود بگیرند و ضرر آن ها را جبران کند، اما با تعیین استاپ لاس، معامله ‌گران دید شفاف‌ تری به میزان ضرر خود خواهند داشت و دیگر درگیر مشکلاتی از این قبیل نخواهند شد.
نتیجه گیری :
استاپ لاس در ارز دیجیتال به معنی تعیین حداکثر مقدار ضرر قابل قبول در یک معامله است. مشخص کردن استاپ لاس با توجه به استراتژی معاملاتی انجام می‌شود که در این مقاله استاپ لاس مربوط به چندین استراتژی معاملاتی بررسی شد. علاوه بر این نحوه تعیین استاپ لاس در صرافی‌های راز دیحجیتال بزرگ بین‌المللی و داخلی نیز مورد بررسی قرار گرفت. در این مقاله به سوالاتی مانند استاپ لاس چیست و اهمیت استاپ لاس در ارز دیجیتال چیست پاسخ داده شد و توضیح مفصلی در ارتباط با پرسش روش‌های تعیین استاپ لاس در ارز دیجیتال چیست ارائه شد.


 

لینک های مفید
بالا