ارز دیجیتال

تحلیل زمانی در تحلیل تکنیکال چیست؟

1402/10/18 0

در دنیای پرپیچ و خم تجارت و سرمایه‌گذاری، تصمیم‌گیری‌های درست و به موقع می‌تواند میان سود و زیان تعیین کننده باشد. بازارهای مالی، با پیچیدگی‌های خود و تغییرات ناگهانی قیمت‌ها، به یکی از پرچالش‌ترین عرصه‌ها برای معامله‌گران و سرمایه‌گذاران تبدیل شده‌اند. در این مقاله، به معرفی یکی از ابزارهای حیاتی تحلیلی در بازارهای مالی، یعنی “تحلیل زمانی”، پرداخته و نشان می‌دهیم که چگونه این ابزار می‌تواند به تصمیم‌گیری‌های موفق و سودآور در معاملات و سرمایه‌گذاری‌ها کمک کند. تحلیل زمانی در تحلیل تکنیکال، یک رویکرد منحصر به فرد در تجزیه و تحلیل داده‌های بازارهای مالی است که به معامله‌گران این امکان را می‌دهد تا نه‌تنها تغییرات قیمتی را بلکه زمان تغییرات نیز پیش‌بینی کنند. این روش تحلیلی با توجه به اصول ریاضی و تئوری‌های خاص خود، اجازه می‌دهد که الگوهای زمانی مهم را در بازارها شناسایی کنیم و از آن‌ها برای تصمیم‌گیری‌های معاملاتی استفاده کنیم. در ادامه این مقاله، به مفاهیم اساسی تحلیل زمانی و نحوه استفاده از آن در بازارهای مالی خواهیم پرداخت. همچنین، به بررسی ابزارهای معروف تحلیل زمانی از جمله تحلیل زمانی ایچیموکو، تحلیل زمانی فیبوناچی و تحلیل زمانی گن خواهیم پرداخت.

مفهوم تحلیل زمانی چیست؟

تحلیل تکنیکال خود شامل دو بخش مهم قیمتی و زمانی است. تحلیلگران نمودارهای قیمت را بررسی می‌کنند تا بتوانند بازار را در آینده پیش بینی کرده و حرکت‌های بعدی خود را به درستی انجام دهند. حال این نمودارها بر اساس زمان شکل گرفته و نمی‌توان به یکباره آن‌ها را مشخص نمود.  قیمت‌ها در مجموعه‌های زمانی مختلف یا Time Series بررسی می‌شوند که به آن تحلیل زمانی گفته می‌شود. به این صورت اطلاعات مفید و کاربردی حاصل می‌شود که تحلیل گر به کمک آن‌ها می‌تواند آینده قیمت را پیش بینی کند. تحلیل زمانی از بهترین و ساده‌ترین ابزارهایی است که در بازارهای مالی مورد استفاده افراد قرار می‌گیرد. بدین ترتیب با آموزش تحلیل زمانی می‌توانید خروجی مثبتی از بازارهای مالی دریافت کنید.

نحوه استفاده از تحلیل زمانی:

برای استفاده از تحلیل زمانی Time Series باید اطلاعاتی درباره نسبت‌های فیبوناچی داشته باشید. اعدادی مانند 38.2، 50، 61.8، 100، 161.8 و 261.7 از نسبت‌های فیبوناچی هستند که علاوه بر تحلیل زمانی در تحلیل‌های دیگر مانند تحلیل قیمتی نیز کاربرد دارند.  برای تحلیل زمانی ارز دیجیتال باید مدت زمان‌هایی که روی نمودار رخ داده شده را اندازه گیری کرده و به کمک نسبت‌های فیبوناچی، زمان‌هایی را پیش بینی کنید که نمودار در آینده به آن‌ها رسیده و احتمال وقوع آن‌ها بالاست.

نتیجه گیری:
ما سعی کردیم در مقاله تحلیل زمانی چیست؟ اطلاعاتی درباره تحلیل زمانی در تحلیل تکنیکال به شما ارائه کنیم و به بررسی مهم ترین فاکتورها در تحلیل زمانی بگردازیم و نحوه انجام تحلیل زمانی رو به شما یاد بدیم. همونطور که گفتیم، تحلیل زمانی به تحلیلی گفته میشه که تریدرها و تحلیلگران وضعیت ارزهای دیجیتال یا سایر دارایی های مالی رو در بازه های زمانی مختلف بررسی می کنند.
 

لینک های مفید
بالا