ارز دیجیتال

رقبای تتر کدامند

1402/01/05 0

همانطور که می‌دانید ارز دیجیتال تتر در بازار رمزارزها به عنوان یک استیبل کوین شناخته می‌شود. استیبل کوین به ارزهای دیجیتالی گویند که ثبات دارند و قیمت آن‌ها مدام در حال تغییر و نوسان نیست. قیمت ارز دیجیتال تتر در بازار معادل 1 دلار آمیکا است که آن را با نماد اختصاری USDT نمایش می‌دهند. این کوین از جمله پرطرفدارترین استیبل کوین‌ها در بازار ارزهای دیجیتال به شما رمی‌رود. لازم به ذکر است که این رمزارز دارای انواع مختلفی است که در این مقاله قصد داریم توضیحی پیرامون آن‌ها به شما ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

ارز تتر چیست؟

در ابتدا باید بدانید که سازنده استیبل کوین تتر، یعنی همان Tether Limited، به صورت اختصاصی بر روی تولید دارایی‌های بلاکچینی با پشتوانه ارزهای دولتی فعالیت دارد. در حال حاضر این کمپانی از 4 استیبل کوین زیر پشتیبانی می‌کند:
•    ارز دیجیتال تتر (USDT)، با پشتوانه دلار آمریکا
•    ارز CNHT، با پشتوانه ارز چین
•    ارز EURT، با پشتوانه یورو
•    ارز XAUT، با پشتوانه یک انس طلا
این کمپانی استیبل کوین تتر را در سال 2014 و با هدف ایجاد سازگاری بین ارزهای دولتی و دارایی‌های دیجیتالی که به صورت 24 ساعته در 7 روز هفته ترید می‌شوند، به بازار رمز ارزها عرضه کرد. هر ارز دیجیتال تتر دارای پشتوانه یک دلار آمریکا است که مالکیت آن به کمپانی تتر لیمیتد می‌رسد. ارزش کلی تمامی استیبل کوین‌های تتر معادل با دلارهایی است که در همین کمپانی قرار دارد. زمانی که یک استیبل کوین تتر ساخته شود، می‌توان آن را ذخیره و یا ترید کرد. همچنین امکان استفاده از آن در بسیاری از بیزینس‌ها وجود دارد. تتر برای سرمایه گذارانی که به دنبال پروژه‌ای با کمترین نوسانات قیمتی هستند نیز، بهترین گزینه به شمار می‌رود. در دنیای امروزه، استیبل کوین‌ها به دنیای بیرون از بازار رمز ارزها نیز ورود پیدا کرده‌اند. بسیاری از شرکت‌ها و یا سرمایه گذاران، برای پرداخت‌های برون مرزی از استیبل کوین‌هایی نظیر تتر استفاده می‌کنند. ارز تتر به صورت کاملا فعالانه در تلاش است که قیمت خود را ثابت و معادل 1 دلار نگه دارد. اما در عین حال ارزشی بالا در بازار ارزهای دیجیتال به خود اختصاص داده‌است. به همین دلیل سرمایه گذاران بسیاری برای ذخیره ارزش دارایی خود از این کوین استفاده می‌کنند. لازم به ذکر است که می‌توان تتر را بهترین استیبل کوین این مارکت در نظر گرفت. افزایش ارزش و محبوبیت استیبل کوین‌ها باعث ورود آن‌ها به دنیای وام دهی در بازار رمز ارزها و همچنین استفاده از ‌آن‌ها به عنوان وثیقه در پلتفرم‌های حوزه دیفای شده‌است.

رقبای تتر :

یکی از رقبای ارز تتر، استیبل کوین TUSD است که اولین ارز دیجیتال با ثباتی است که تحت نظر مراجع قانونی به فعالیت می‌پردازد. به علاوه، در اکوسیستم استیبل کوین TUSD موسسات و بیزنس‌های متفاوت قادرند تا به مدیریت و همچنین مبادله دارایی‌های خود بپردازند. یکی از عواملی که اعتماد کاربران را نسبت به TUSD جلب کرده‌است، این است که در آوریل سال 2020، مشخص شد که این استیبل کوین به طور کامل توسط ارز فیات دلار و در حساب‌های اشخاص ثالث پشتیبانی می‌شود که این امر اثبات می‌کند ترید TUSD با امنیت کامل به انجام می‌رسد. لازم به ذکر است، که بررسی استیبل کوین TUSD توسط مراجع قانونی برای اولین بار در سال 2018 رخ داد و در همان زمان نیز فعالیت‌های این توکن به تائید رسید.

نتیجه گیری :
با توجه به ویژگی‌های ارائه شده از سوی ارز تتر، می‌توان گفت که به نسبت سایر ارزهای دیجیتال عملکردی متمرکز و شبیه به ارزهای فیات دارد. به همین دلیل آن را نزدیک به سیستم مالی بانکی می‌دانند. به همین دلیل بسیاری از علاقه مندان به دنیای کریپتوکارنسی، در رابطه با این استیبل کوین تریدهایی در ذهن دارند. با وجود این موارد، نمی‌توان کاربردهای ارز تتر را با توجه به قیمت ثابتی که دارد، نادیده گرفت. 

لینک های مفید
بالا