ارز دیجیتال

ارز دیجیتال تتر گلد چیست؟

1402/03/11 0

تتر گلد XAUT به سرمایه گذاران اجازه می‌دهد طلا را به راحتی معامله کنند، اما چقدر در دسترس است؟ تتر با استیبل کوین USDT نامی برای خود دست و پا کرد. اکنون هم به دنبال این است که با عرضه توکن XAUT با پشتوانه طلا به این شهرت ادامه دهد. البته هنوز کارشناسان بازار متقاعد نشده‌اند که یک رمز ارز با پشتوانه طلا ارزش دارد یا خیر. به نظر می‌رسد شما هم به دنبال سرمایه گذاری در ارز دیجیتال تتر گلد هستید، برای آشنایی بیشتر با ارز دیجیتال طلا و اینکه آیا ارزش دارد یا خیر باید به طور کامل با این پروژه آشنا شوید.

ارز دیجیتال تتر گلد چیست؟

قبل از هرچیزی لازم است با اصطلاح Peg آشنا شوید. “در دنیای کریپتو اگر یک کوین یا توکنی را معادل چیزی دیگری قرار دهند به آن Peg می گویند.” برای مثال هر یک واحد بیت کوین در شبکه اتریوم که Wbtc نام دارد، معادل با یک واحد بیت کوین در شبکه خود بیت کوین است. این مثال نمونه ای از Peg شدن یک کریپتو با کریپتو دیگری است. گاهی این Peg شدن ها به وسیله یک معادل فیزیکی مانند دلار و یا طلا به وجود می آید. برای مثال شرکت تتر در ابتدای فعالیت خود عنوان کرد هر یک تتر معادل با یک دلار آمریکا است که هرکس با داشتن تتر و مراجعه به بانک های ذکر شده می توانست آن را نقد کند. بعد از استیبل کوین تتر، شرکت تتر دومین توکن خود یعنی تتر گلد XauT را در سال 2020 ارائه داد. تتر گلدXauT یک توکن با پشتوانه طلا و هر یک واحد از این توکن برابر با یک انس طلا است. شرکت تتر برای تهیه این پشتوانه با شرکت TG Commodities Limited همکاری می کند و ذخیره طلای خود را در کشور سوئیس و با رعایت فاکتور های امنیتی بالا و ضد سرقت نگهداری می کند. دارندگان این توکن می توانند سریال موجود در هر شمش طلا را در وب سایت رسمی شرکت تتر جست و جو کنند و از شرایط طلای ذخیره شده ی خود با خبر باشند. همچنین اگر کاربری قصد فروش داشته باشد علاوه بر فروش توکن خود می تواند با ارائه درخواست، طلای خود را در هر کجای کشور سوئیس به طور فیزیکی دریافت کند و یا می تواند از سایر کشور ها درخواست پول نقد کند و این شرکت پس از فروش توکن و کسر کارمزد، پول نقد را به حساب شخص مورد نظر واریز می کند. اگر کاربری قصد دریافت طلا به صورت شمش فیزیکی را داشته باشد باید 430 انس و یا توکن تتر گلد XauT را در اختیار داشته باشد. کمترین میزان خرید از این توکن 50 عدد است. در نظر داشته باشید سرمایه گذاران برای نگهداری این طلا ها هیچ کارمزدی نمی پردازد اما هزینه درخواست هر تکرانش 0.25 درصد می باشد. این توکن ابتدا روی شبکه اتریوم قابل دسترس بود اما کمی بعد روی بلاکچین ترون هم در دسترس قرار گرفت.

کیف پول های ارز دیجیتال تتر گلد :

تتر گلد یکی از ارزهای جدید و منحصر‌به‌فرد دنیای کریپتو است که با پشتوانه طلا ساخته شده است. کیف پول‌های معتبر زیادی از این ارز پشتیبانی می‌کنند. این موضوع نشان دهنده قدرت و اعتبار رمزارز XAUT است. اگر کیف پول‌های تتر گلد را بهتر بشناسید می‌توانید دارایی‌های خود را در یک محل امن نگهداری کنید.
به‌طور کلی بهترین کیف پول‌های رمز ارز Tether Gold عبارت‌اند از:
•    متامسک (MetaMask)
•    کیف پول لجر (Ledger)
•    کیف پول کوین بیس (Coinbase Wallet)
•    فری ولت (FreeWallet)
•    تراست ولت (Trust Wallet)
•    اتمیک ولت (Atomic Wallet)

نتیجه گیری :
ممنون از اینکه تا پایان مقاله “تتر گلد XAUT چیست” همراه ما بودید. اگر سوالی داشتید می‌توانید در بخش دیدگاه سوالات خود را بپرسید. لطفا قبل از هر گونه اقدامی تحقیقات خود را به‌طور کامل انجام دهید تا دارایی خود را برای همیشه از دست ندهید.


 

لینک های مفید
بالا